برنامه نویسی

بررسی و آشنایی با ترند شده ترین تکنولوژی در سال 2022

امروزه صنعت تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است و شاهد آن هستیم که هر روزه ترندهای تکنولوژی در حال پیشرفت هستند. همین عامل نیز باعث می شود تا پیگیری این ترندهای تکنولوژی کمی سخت و دشوار باشد. به عنوان مثال در سال 2022 ممکن است شما ندانید که دقیقا باید کدام ترندها را پیگیری کنید. در سال 2022 برخی از ترندهای فناوری از جمله امنیت دیجیتال، حریم خصوصی، پلتفرم های بدون سرور، اینترنت اشیا، تحقیقات فناوری و … بیشتر مورد توجه قرار خواهند گرفت که آشنایی با هر یک از آنها می تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

امنیت دیجیتال از مهمترین ترندهای تکنولوژی در سال 2022

امروزه در دنیای تکنولوژی وظایفی که ما می توانیم انجام دهیم به علت ابزارهای اتوماسیون تقریبا نامحدود است و ما می توانیم با ساده ترین روش ها و با کمترین هزینه ممکن به این ابزارها دسترسی پیدا کنیم. همین عامل نیز فرصتی را برای هکرها و مجرمان سایبری فراهم می کند تا ابزارهای قدرتمندترین را برای به خطر انداختن داده های شما به کار بگیرند. به همین علت نیز شما علاقه مند خواهید بود تا با روش های محافظت از دارایی ها و اطلاعات خود آشنا شوید.

اصطلاح هک کردن در واقع اصطلاحی است که به دسترسی افراد غیرقانونی به اطلاعات و دستگاه های شما اشاره دارد. هکرها می توانند با حدس زدن رمز عبور شما، تکنیک های رمزنگاری یا حتی تکنیک های مهندسی اجتماعی اطلاعات افراد را هک کنند. از جمله روش هایی که امروزه هکرها استفاده می کنند می توان به man-in-the-middle اشاره کرد.

پس به طور کلی شرکت ها، سازمان ها، افراد و کسب و کارها به دنبال روش هایی برای برقراری امنیت در داده ها و اطلاعات خود هستند. فایروال های سخت افزاری، فایروال های نرم افزاری، رمزنگاری و رمزگشایی از جمله ترندهای تکنولوژی در سال 2022 در حوزه امنیت اطلاعات به شمار می آیند که نسبت به سایرین دارای محبوبیت بیشتری هستند و شما باید تمرکز بیشتری روی آنها داشته باشید.

آشنایی با حریم خصوصی دیجیتال

با وجود مزایای زیاد دنیای تکنولوژی ایجاد تعادل بین هزینه و این مزایا همواره یک چالش بسیار مهم برای افراد بوده است. به عنوان مثال اگر امنیت برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است به هیچ وجه نباید اطلاعات حساب های شخصی خود را در اینترنت مورد استفاده قرار دهید. در این شرایط نیز زندگی کردن ممکن است کار سختی برای شما شود چرا که دیگر نمی توانید از هیچ شبکه اجتماعی یا ابزار دیگری استفاده کنید. این مسئله حتی در تراکنش های مالی نیز وجود دارد و شما نباید هیچ تراکنش مالی را انجام دهید چرا که ممکن است اطلاعات شما لو برود. همین عامل نیز باعث می شود تا سازمان ها و شرکت ها به دنبال راهکارهایی برای حفظ حریم شخصی کاربران و مشتریان خود باشند. این مسئله در تمام دستگاه ها از جمله کامپیوترهای شخصی، موبایل و گوشی های همراه، مرورگرهای وب و … وجود دارد. پس به طور کلی حریم خصوصی را می توان از جمله مهمترین ترندهای تکنولوژی در سال 2022 دانست.

درک درست فضای کلود یا محیط ابری

با وجود این که ممکن است همواره نسبت به آن اطلاع نداشته باشید ولی شما در بیشتر ساعات روز از ابزارهایی استفاده می کنید که متصل به محیط کلود هستند. کلود در واقع به معنای استفاده از کامپیوترها و دستگاه های دیگران به جای دستگاه شما است. ارائه دهندگان سرویس های مبتنی بر کلود در واقع محاسبات را در سرورهای خاصی به جای دستگاه شما انجام داده و نتیجه را به شما باز می گردانند. امروزه طیف گسترده ای از اپلیکیشن ها از مزایای محیط های مبتنی بر کلود استفاده می کنند. از جمله مزایای مهم استفاده از محیط های ابری می توان به تنوع بالا در مدل های استقرار کد در سرور، اجرا و پیاده سازی انواع پروتکل های شبکه ای برای ایجاد ارتباط بین گره های مختلف در شبکه، استفاده از مراکز داده محلی، عملیات های مجازی سازی و … اشاره کرد.

نکاتی مهم درباره کلود به عنوان یکی از ترندهای تکنولوژی در سال 2022

در بخش قبلی درباره مزایای اپلیکیشن های مبتنی بر کلود صحبت کردیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم. این مزایا و ویژگی ها باعث می شوند تا یکی از مهمترین ترندهای تکنولوژی در سال جدید محیط های مبتنی بر کلود باشند. زمانی که شما اپلیکیشن های خود را در این محیط ها ایجاد می کنید در واقع محدودیت های مربوط به فضای ذخیره سازی محدود و سرعت را از بین می برید و این مسئله به طور مستقیم روی قدرت اپلیکیشن های شما تاثیر می گذارد. علاوه بر این نباید فراموش کنید که محیط های مبتنی بر کلود می توانند نیاز به سرور را در کسب و کارها و سازمان ها از بین برده و در کاهش هزینه ها نیز مفید واقع شوند. پس به طور کلی کار کردن در حوزه کلود می تواند برای افراد علاقه مند به تکنولوژی در سال جدید بسیار جذاب باشد.

درک درست اتصال دیجیتال به عنوان یکی از ترندهای تکنولوژی در سال 2022

توسعه تلفن ها نحوه ارتباط انسان ها با یکدیگر و انجام کارهایشان را به طور کلی تغییر داد. با گذر زمان اینترنت موفق شد که نحوه ارتباط افراد با یکدیگر را دوباره به میزان زیادی تغییر دهد. در طول تقریبا 50 سالی که از تولد اینترنت می گذرد جا به جایی، ذخیره اطلاعات و بسیاری از موارد دیگر نیز تغییر پیدا کرده است و همین مسئله نیز فرصت ها و تهدیدهای جدیدی را به وجود آورده است. به همین علت نیز امروزه اتصال به اینترنت به یک نیاز اساسی برای اکثر افراد، سازمان ها و شرکت ها تبدیل شده است. به همین علت نیز امروزه اتصال دیجیتال یا همان اتصال به اینترنت به عنوان یکی از مهمترین ترندهای تکنولوژی در دنیا به شمار می آید چرا که اینترنت پس از آب و غذا به یکی از نیازهای اساسی هر انسانی تبدیل شده است. شما بدون اینترنت عملا بسیاری از فعالیت های مختلف را نمی توانید انجام دهید و در دنیای امروز محدودیت های بسیار زیادی را تجربه خواهید کرد.

مقاله‌ی مرتبط:

اگر قصد فعالیت در حوزه تکنولوژی را دارید و قصد دارید این کار را در حوزه ترندهای تکنولوژی در سال جدید انجام دهید اتصال دیجیتال یک گزینه ایده آل برای شما خواهد بود.

آشنایی با تجارت تحقیق در حوزه تکنولوژی

یکی دیگر از ترندهای تکنولوژی در سال 2022 که به طور گسترده ای مورد توجه قرار می گیرد تحقیق در حوزه تکنولوژی و فناوری است. امروزه بسیاری از شرکت ها و سرمایه گذاران سرمایه گذاری های بزرگی روی تحقیقات در حوزه فناوری می کنند. پس اگر شما هم ایده خوبی در این حوزه داشته باشید می توانید سرمایه های خوبی را در حوزه تکنولوژی جذب کنید و روی ایده خود کار کنید. علاوه بر سازمان ها و شرکت ها امروزه دولت های مختلف نیز سرمایه گذاری های کلانی روی این مسئله انجام می دهند. شرکت های امنیتی، مراکز نظامی و … از جمله سازمان هایی هستند که شما می توانید سرمایه های بسیار خوبی را برای ایده های مرتبط با تکنولوژی از آنها دریافت کنید. در کنار این سازمان ها شما می توانید سرمایه گذاران خصوصی زیادی را نیز در این حوزه بیابید.

جایی که ترندهای تکنولوژی داغ به سمت نابودی حرکت می کنند

امروزه از هر 10 استارت آپ 9 مورد از آنها با شکست مواجه می شوند. این به آن معناست که بسیاری از رویاها خیلی سریع رو به نابودی می گذارند و نمی توانند چندان موفق عمل کنند. به همین علت زمانی که شما قصد انتخاب یکی از ترندهای تکنولوژی در سال 2022 را دارید باید به این دقت کنید که ترندی که انتخاب می کنید در حال نابودی نباشد. عوامل مختلفی می توانند روی موفقیت یا شکست یک استارت آپ و ایده جدید تاثیرگذار باشند که از جمله آنها می توان به مشکلات مهندسی، امنیت، قوانین استارت آپ و … اشاره کرد. در کنار این موارد بازاریابی نیز می تواند تاثیر زیادی داشته باشد ولی بازاریابی به تنهایی نمی تواند کافی باشد. به طور کلی تمام این عوامل در کنار یکدیگر باعث می شوند تا یکی از ترندهای تکنولوژی در سال جدید موفق عمل کند یا این که با شکست مواجه شود.

پلتفرم های محاسباتی

طراحی و ساخت پلتفرم های محاسباتی که ممکن است در انواع سرورها نیز به کار بروند یکی دیگر از ترندهای تکنولوژی در سال جدید است که باید به آن توجه کنید. چاپگرهای رومیزی، کامپیوترهایی که در داخل خودروها قرار می گیرند، روترهای وایفای، انواع دوربین ها و … از جمله دستگاه هایی هستند که امروزه از این پلتفرم ها استفاده کرده و از مزایای آنها بهره مند می شوند. پلتفرم های محاسباتی ممکن است شامل انواع سیستم عامل ها از جمله لینوکس نیز باشند.

نکاتی درباره امنیت و حریم شخصی در ترندهای تکنولوژی در سال 2022

در بخش های قبلی درباره اهمیت حریم شخصی و امنیت در سازمان ها و شرکت ها صحبت کردیم. استفاده درست و استاندارد از ابزارهای امنیتی برای حفظ حریم شخصی مشتریان و کاربران در شرکت ها و کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار است. بلاکچین یکی از شبکه هایی است که امروزه تا حد زیادی شرایط مناسبی را برای شما فراهم کرده که بتوانید امنیت اپلیکیشن های خود را بیشتر کنید. پس به عنوان یکی دیگر از ترندهای تکنولوژی در سال جدید به شما پیشنهاد می کنیم حتما روی آن نیز فکر کنید.

 

لینک کوتاه : https://jkzweb.com/334361

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا