هوش مصنوعی

ساخت ابزار تقلبی با ویژگی Auto Aim که کابوسی برای گیمرها است

به‌تازگی ابزار تقلبی برای رایانه شخصی و کنسول‌های خانگی عرضه شده است که از فناوری یادگیری ماشینی برای بهبود عملکرد گیمرها در بازی‌های شوتر اول‌شخص آنلاین استفاده می‌کند.

تاکنون ابزار هک و تقلب بسیاری برای بازی‌های ویدئویی عرضه شده است که برای مثال در بازی‌های داستان‌محور به شکست‌ناپذیر شدن شخصیت بازی یا به دست آوردن منابع نامحدود کمک می‌کنند. البته هکرها به بازی‌های آنلاین نیز چشم دوخته‌اند. تاکنون ابزارهای مختلفی در اختیار گیمرها قرار گرفته است که با استفاده از آن‌ها می‌توانند حتی در بازی‌های آنلاین تقلب کنند و برای مثال هدف‌گیری بهتری داشته باشند یا موقعیت گیمرهای دیگر را در نقشه ببینند.

آنچه معرفی خواهیم کرد شاید پیشرفته‌ترین ابزار تقلب در بازی‌ باشد. در گزارشی که MSPowerUser به آن می‌پردازد، ابزاری به نام CVCheats معرفی شده است که از یادگیری ماشینی برای بهبود عملکرد گیمرها در بازی‌های ویدئویی استفاده می‌کند. این ابزار از کارت کپچر اکسترنال استفاده می‌کند و با بررسی محیط بازی و تصاویر گیم‌پلی، فرمان لازم را به‌صورت لحظه‌ای به کنترلر کاربر می‌فرستد.

نکته‌ی مهمی که در مورد این ابزار وجود دارد، تفاوت بسیار آن با ابزارهای قدیمی است. در واقع برخلاف ابزارهای قدیمی که برای هدف‌گیری خودکار یا Wallhack استفاده می‌شوند، ابزار جدید تنها زمانی روی هدفی قفل می‌شود که در صحنه‌ی بازی قابل رؤیت باشد. در ابزارهای قدیمی، کاربر می‌توانست حتی زمانی که هدف در پشت مانع سنگر گرفته است روی سوژه قفل کند.

چنین قابلیتی باعث می‌شود تشخیص فرد متقلب بسیار سخت باشد و به‌راحتی نتوان وی را شناسایی و مجازات کرد. در ویدئوی منتشرشده از این ابزار می‌توان مشاهده کرد که از دقت بسیار بالایی در تشخیص دشمنان برخوردار است و نه‌تنها از ویژگی هدف‌گیری خودکار استفاده می‌کند، بلکه قابلیت شلیک خودکار به سوژه‌ها دارد. در حقیقت گیمر تنها باید کنترلر را به اطراف تکان بدهد تا ابزار تقلب سوژه‌ها را به‌صورت خودکار شناسایی و به سمتشان شلیک کند.

ابزار تقلب CVCheat

نکته‌ی بسیار بد در مورد ابزار جدید، امکان استفاده‌ی آن روی کنسول‌های خانگی است. در واقع نه‌تنها از آن می‌توان در رایانه‌ی شخصی استفاده کرد، بلکه گیمر می‌تواند از ابزار تقلب جدید در بازی‌های کنسول‌های خانگی استفاده کند. کنسول‌های خانگی در مقایسه با رایانه‌ی شخصی از ابزار و روش‌های کمتری برای تقلب برخوردار هستند؛ اما ابزار جدید می‌تواند به کابوسی برای گیمرهای کنسول‌های خانگی تبدیل شود.

ابزار تقلب CVCheat و نمونه‌های مشابه آن می‌توانند حتی کام گیمرهای حرفه‌ای را تلخ کنند؛ زیرا امکان استفاده از چنین ابزاری در مسابقات وجود دارد و اگر مسابقه‌ای به‌صورت آنلاین برگزار شود، گیمرها می‌توانند از این ابزار برای برتری بر رقبای خود استفاده کنند.

توسعه‌دهندگان CVCheat گفته‌اند شناسایی این ابزار تقریبا غیر ممکن است و هیچ تغییری در فایل‌های بازی ایجاد نمی‌شود. هیچ نشانه‌ای نیز وجود ندارد که گیمر در حال استفاده از ابزار هک است و تمامی اتفاقات، خارج از دید هوش مصنوعی بازی یا هرگونه سیستم نظارتی رخ می‌دهد.  البته گیمرها باید بدانند که استفاده از چنین ابزاری می‌تواند به بن شدن آن‌ها از بازی‌های دلخواهشان ختم شود.

در حال حاضر بسیاری از ناشران و سازندگان بازی‌ ویدئویی به دنبال راهکاری برای مقابله با متقلبان و هکرها هستند؛ افرادی که نه‌تنها لذت تجربه‌ی بازی چالشی را از خود می‌گیرند، بلکه کام گیمرهای دیگر را با تقلب در بازی تلخ می‌کنند. در این بین مایکروسافت به دنبال استفاده از زبان یادگیری ماشین برای شناسایی هکرها است؛ اما به نظر می‌رسد هکرها یک قدم از ناشران و توسعه‌دهندگان جلوتر هستند. نظر شما کاربران جی کی زی وب در مورد استفاده از ابزار تقلب در بازی‌ ویدئویی چیست؟

منبع
mspoweruser

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا