سیستم عامل

سایت‌ هایی با امنیت بالا برای دانلود فایل‌ های APK اندروید

در این مقاله، بهترین و امن‌ترین سایت‌ ها را برای دانلود فایل APK برنامه‌ها و بازی‌های اندروید معرفی می‌کنیم.

گاهی‌ اوقات برنامه‌های اندروید مدنظر شما در فروشگاه گوگل‌پلی دردسترس نیست. چنین شرایطی به‌دلایل متعدد رخ می‌دهد؛ ازجمله محدودیت جغرافیایی یا محدودیت سنی یا اقدام توسعه‌دهنده برای حذف برنامه.

حتی زمانی‌که برنامه‌ای ازطریق فروشگاه رسمی گوگل‌پلی دردسترس نباشد، همچنان راهکارهایی برای دانلود آن‌ها وجود دارد. برای انجام این کار، باید فایل APK بازی یا برنامه‌ی اندرویدی مدنظر را روی گوشی خود دانلود و سپس آن را نصب کنید.

وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند که فایل‌های APK برنامه‌ها و بازی‌های اندروید را دراختیار کاربران قرار می‌دهند. برخی از این وب‌سایت‌ها بهتر از نمونه‌های دیگر هستند؛ بنابراین، اگر به‌دنبال بهترین وب‌سایت‌ها برای دانلود امن فایل‌های APK هستید، این مقاله برای شما مفید خواهد بود.

اهمیت امنیت فایل‌های APK

APK فرمت فایل‌ های نصبی اندروید و مخفف Adnroid Package Kit است. این فایل‌ها روش اصلی توزیع و نصب برنامه‌های سیستم‌عامل موبایلی محبوب گوگل به‌حساب می‌آیند. وقتی برنامه‌ای را از فروشگاه گوگل‌پلی دانلود می‌کنید، فایل APK آن در پس‌زمینه‌ی دستگاه دانلود و سپس اجرا خواهد شد؛ اما پس‌ از نصب به فایل APK دسترسی نخواهید داشت.

ازآن‌جاکه فایل‌های APK برنامه‌ها را به‌طور‌مستقیم روی دستگاه نصب می‌کنند، باید به خطرهای امنیتی آن‌ها نیز توجه کنید. هکرها می‌توانند با اهداف مخرب خود، تغییراتی روی فایل APK اِعمال کنند که قبل‌ از نصب تروجان یا بدافزاری به‌همراه برنامه‌ی اصلی روی دستگاه هدف نصب شود. بنابراین، باید از وب‌سایت‌های مطمئنی استفاده کنید که فایل‌های APK ارائه‌شده در آن‌ها به‌طورمرتب با ابزارهای امنیتی بررسی می‌شوند.

APKMirror

وب‌سایت APK Mirror

APKMirror یکی از وب‌سایت‌های محبوب‌ و نام‌آشنا برای دانلود امن فایل‌های APK اندروید است. این وب‌سایت به تیم محبوب و پرمخاطب Android Police تعلق دارد؛ به‌همین‌دلیل، می‌توان به آن اطمینان کرد.

APKMirror ازنظر امنیتی سیاست‌های بسیار خوبی را در پیش گرفته است تا خیال شما بابت دانلود فایل‌های APK آسوده باشد. ازجمله اقدامات امنیتی این وب‌سایت می‌توان به این‌ها اشاره کرد:

  • کارکنان APKMirror فایل‌های APK را قبل‌ از انتشار در وب‌سایت، بررسی و امنیت آن‌ها را تأیید می‌کنند.
  • این وب‌ سایت امضاهای رمزنگاری‌شده‌ی نسخه‌های جدید برنامه‌ها را با نسخه‌های قبلی آن‌ها مطابقت می‌دهد تا مطمئن شود توسعه‌دهنده‌ی اصلی آن‌ها را امضا کرده است.
  • برنامه‌های کاملاً جدید با سایر برنامه‌های توسعه‌دهندگان مطابقت داده می‌شوند تا مشروعیت آن‌ها تأیید شود.

نکته‌ی مهم درباره‌ی APKMirror این است که اگر نتواند اعتبار فایل APK را تأیید کند، آن برنامه یا بازی منتشر نخواهد شد؛ به‌همین‌دلیل، هیچ فایل APK اصلاح‌شده‌ یا غیرقانونی یا برنامه‌های پولی در این وب‌سایت وجود ندارد.

شما می‌توانید نسخه‌های قدیمی‌تر هر برنامه‌ای را ازطریق APKMirror دریافت کنید. این وب‌سایت اطلاعات برنامه را نیز از فروشگاه گوگل‌پلی نمایش می‌دهد و فهرستی از برنامه‌های مشابه را به شما توصیه می‌کند.

APKPure

وب‌سایت APKPure

بزرگ‌ترین رقیب APKMIrror قطعاً APKPure است. این دو وب‌سایت تقریباً همزمان راه‌اندازی شده‌اند. APKPure مثل رقیبش، فایل‌های APK را با روشی امن دراختیار شما قرار می‌دهد. این پلتفرم از راهکارهایی استفاده می‌کند تا مطمئن شود همه‌ی فایل‌های APK منتشر‌شده در آن، ایمن و عاری از هرگونه بدافزار هستند.

شاید از خود بپرسید امنیت APKPure چگونه تأیید می‌شود؟ این وب‌سایت قبل‌ از انتشار برنامه‌ها و بازی‌های اندروید، با استفاده از الگوریتم SHA1 از قانونی‌بودن گواهی آن‌ها مطمئن می‌شود. امضاهای رمزنگاری برای نسخه‌های جدید برنامه‌ها نیز با نسخه‌های قبلی آن‌ها مطابقت داده می‌شوند تا امنیت آن‌ها تأیید شورد.

اگر APKPure به منبع یا امنیت برنامه‌ای شک کند، آن را در وب‌سایت خود منتشر نخواهد کرد. علاوه‌براین هیچ فایل اصلاح‌شده‌ای در این پلتفرم منتشر نمی‌شود. این وب‌سایت در صفحه‌ی مخصوص هر برنامه، اسکرین‌شات‌ها و توضیحات و سایر جزئیات را از فروشگاه گوگل‌پلی دریافت می‌کند و به کاربران نمایش می‌دهد.

APKPure نیز مثل APKMirror امکان دانلود نسخه‌های قدیمی‌تر برنامه‌ها و بازی‌های اندروید را ارائه می‌دهد. گفتنی است این وب‌سایت اپلیکیشن اندرویدی نیز دارد که می‌توان با نصب آن، بدون نیاز به مرورگر مستقیماً به برنامه‌ها و بازی‌های آن دسترسی داشت.

APK Downloader

وب‌سایت APK Downloader

تا زمانی‌که برنامه یا بازی مدنظر شما در APKMirror یا APKPure دردسترس است، دلیلی برای استفاده از وب‌سایت‌های دیگر وجود ندارد. به‌هرحال، گزینه‌های دیگری هم وجود دارند که درصورت تمایل می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

APK Downloader یکی دیگر از وب‌سایت‌هایی است که همه‌ی فایل‌های APK آن از فروشگاه گوگل‌پلی استخراج شده‌اند تا از امنیت آن‌ها مطمئن باشید. این وب‌سایت مثل سایر گزینه‌های موجود در این فهرست، اطلاعات مربوط به برنامه‌ها را از فروشگاه رسمی اندروید دریافت می‌کند و آن را به کاربران نمایش می‌دهد.

Aptoide

وب‌سایت Aptoide

Aptoide یکی دیگر از وب‌سایت‌های پرمخاطب برای دانلود فایل‌های APK اندروید است. این پلتفرم بیش‌ از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و برنامه‌های آن تاکنون افزون‌بر ۶ میلیارد بار دانلود شده‌اند. این وب‌سایت مثل APKPure، برنامه‌ها و بازی‌های اندروی را به‌صورت APK ارائه می‌دهد و بدین‌ترتیب، می‌توانید فایل نصبی آن‌ها را روی دستگاه‌ها خود نگه‌ دارید.

ناگفته نماند Aptoide یکی از اولین شرکت‌هایی بود که فناوری بلاک چین و رمزارز را پذیرفت. توکن این وب‌سایت موسوم‌ به AppCoins به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد سهم درآمدشان را از فروش برنامه‌ها و بازی‌ها افزایش دهند.

پلتفرم Aptoide به کاربران اجازه می‌دهد فروشگاه‌های خود را مدیریت کنند؛ بنابراین، به APKهای اصلاح‌شده در آن منتشر می‌شوند. البته این وب‌سایت فایل‌های اصلاح‌شده را برچسب‌گذاری می‌کند تا قبل‌ از دانلود از آن مطلع باشید.

Yalp Store

فروشگاه Yalp Store

Yalp Store برخلاف سایر فروشگاه‌های برنامه‌ی این فهرست، هیچ نسخه‌ی تحت‌وبی ندارد و درعوض، باید برنامه‌ی آن را ازطریق F-Droid نصب کنید. گفتنی است F-Droid نیز خود یکی از جایگزین‌های رایگان و منبع‌باز گوگل‌پلی محسوب می‌شود.

پس از نصب Yalp Store روی گوشی یا تبلت اندرویدی خود، می‌توانید از آن برای دانلود مستقیم فایل‌های APK از گوگل‌پلی استفاده کنید. این یعنی نیاز نیست نگران واسطه‌هایی باشید که بدافزارها را به فایل‌های APK اضافه می‌کنند.

اگر دستگاه شما روت باشد، Yalp Store حتی می‌تواند برنامه‌های شما را به‌طور‌خودکار در پس‌زمینه‌ی دستگاه به‌روزرسانی کند. بهتر از همه اینکه برای دانلود فایل‌های APK ازطریق این پلتفرم، به حساب گوگل نیازی ندارید. بسیاری از افراد که درقبال حریم خصوص فروشگاه رسمی اندروید محتاط هستند، از Yalp Store استفاده می‌کنند.

APKMonk

وب‌سایت APKmonk

APKMonk یکی دیگر از وب‌سایت‌های محبوب برای دانلود فایل‌های APK اندروید است. تمرکز اصلی این پلتفرم روی بازی‌ها، به‌خصوص عناوین پرطرفدار است. این آیتم‌ها در صفحه‌ی اصلی وب‌سایت مذکور نمایش داده می‌شوند.

بسیاری از کاربران APKMonk به آن اعتماد دارند و تاکنون مشکل خاصی درباره‌ی این وب‌سایت گزارش نشده است. وقتی روی فهرستی کلیک کنید، همه‌ی نسخه‌های قبلی آن برنامه نمایش داده خواهد شد. علاوه‌براین اطلاعات هر برنامه مثل تصاویر و توضیحات و پیوند به آدرس آن در فروشگاه گوگل‌پلی در صفحه‌ی مخصوص آن نمایش داده می‌شود.

این وب‌سایت قبل‌ از انتشار برنامه‌ها و برای اطمینان از امنیت آن‌ها، از سیستم‌های تشخیص بدافزار استفاده می‌کند. افزون‌براین، از APKMonk برای دانلود برنامه‌ها نیز می‌توانید استفاده کنید. این وب‌سایت اپلیکیشن‌ها را در دسته‌های محبوب و پرطرفدار به کاربران نمایش می‌دهد.

APKHere

وب‌سایت APKHere

APKHere بهترین وب‌سایت برای دانلود فایل‌های APK است که به‌طور‌پیش‌فرض ازطریق گوگل‌پلی در ناحیه‌ی شما دردسترس نیستند. محتوای انگلیسی زیادی وجود دارد که می‌توانید آن را جست‌وجو کنید؛ بااین‌حال، APKهای آلمانی، APK چینی، APK روسی و… را نیز خواهید یافت. درحالی‌که فایل‌های موجود در APKHere امن هستند، نمی‌توانیم ایمنی برخی از آن‌ها را تضمین کنیم.

وب‌سایت APKHere

لینک کوتاه : https://jkzweb.com/845376

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا