برنامه نویسی

قابلیت رندر همزمان و batching خودکار در ری اکت 18

ری اکت 18 ارتقا بزرگی در میان فریم ورک های جاوا اسکریپت به شمار می آید که در حال حاضر به عنوان نسخه تولیدی در دسترس است. این نسخه از فریم ورک ری اکت قابلیت هایی مانند رندر همزمان جدید و batching خودکار به روزرسانی ها را به شما ارائه می دهد.

قابلیت رندر همزمان یا همان Concurrent React به این فریم ورک اجازه می دهد تا چندین نسخه از ui را به صورت همزمان آماده کند. این قابلیت که در پشت صحنه اجرا می شود به عنوان پایه ای برای بسیاری از ویژگی های جدید در ری اکت 18 عمل می کند. دقت داشته باشید که قابلیت Concurrent React یک ویژگی انتخابی است و تنها زمانی فعال می شود که ویژگی های همزمانی در حال اجرا باشند. در ادامه قصد داریم کمی بیشتر درباره این ویژگی ها در نسخه جدید فریم ورک ری اکت صحبت کنیم.

Concurrent React در ری اکت 18

یکی از ویژگی های کلیدی Concurrent React این است که این رندر قابل متوقف شدن است. با استفاده از قابلیت رندر همزمان ری اکت می تواند ارتقا و بروزرسانی را آغاز کرده، در میانه راه مکث کند و سپس راه خود را ادامه دهد. این فریم ورک در واقع تضمین می کند که حتی در صورت قطع شدن رندر رابط کاربری شما ثابت به نظر خواهد رسید. از آنجایی که صفحه جدید را می توان در پس زمینه بدون مسدود کردن thread اصلی آماده کرد رابط  کاربری می تواند بلافاصله به ورودی کاربر پاسخ دهد حتی اگر در میانه راه یک رندر بزرگ باشد. همین عامل نیز باعث می شود تا یک تجربه روان در زمان کار کردن با رابط کاربری به کاربران ارائه شود.

مقاله‌ی مرتبط:

مزایای مهم دیگر این قابلیت

Concurrent React همچنین می تواند بخش هایی از رابط کاربری را به راحتی از صفحه حذف کند و سپس در زمان استفاده مجدد از حالت قبلی آنها را بعدا دوباره اضافه کند. ویژگی هایی که برای استفاده از رندر همزمان ساخته شده اند عبارت اند از Suspense، transitions streaming server rendering. نکته ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که رندر همزمان در ری اکت 18 یک تغییر قطعی خواهد بود.

ارتقا به نسخه جدید ری اکت

ری اکت 18 به عنوان یک نسخه تولیدی در 29 مارس معرفی شد. برای ارتقا به نسخه جدید کافی است که از دستور زیر استفاده کنید:

npm install react react-dom

در صورتی که از Yarn استفاده می کنید می توانید از دستور زیر برای انجام این کار بهره مند شوید:

yarn add react react-dom

سایر ویژگی های جدیدی که به ری اکت 18 اضافه شده اند

–          قابلیت batching خودکار در این نسخه فعال شده است. این ویژگی می تواند نیاز به آپدیت دستی batch را حذف کرده و از این موضوع در اپلیکیشن ها یا کتابخانه های شما جلوگیری کند. همین عامل نیز باعث می شود تا رندر کمتری نیاز باشد. Batching زمانی اتفاق می افتد که فریم ورک ری اکت به روزرسانی state چندگانه را در یک re-render جمع می کند تا عملکرد بهتری را ارائه دهد.

–          Suspense: برای مشخص کردن وضعیت بارگذاری برای بخشی از درخت کامپوننت این ویژگی برای فریم ورک های بصری مانند Relay، Next.js و نسخه 18 ری اکت فعال شده است. البته باید دقت داشته باشید که ویژگی Suspense در سرور نیز پشتیبانی می شود.

–          Transition ها بین به روزرسانی های فوری و غیر فوری تمایز داده می شود.

–          api های رندر سرور و کلاینت مجددا طراحی شده اند. البته توسعه دهندگان می توانند با انتقال به ری اکت 18 به استفاده از api های قدیمی ادامه دهند که در ری اکت 17 نیز امکان استفاده از آنها وجود داشت.

–          که حالت ارزیابی جدید که تنها برای توسعه مورد استفاده قرار می گیرد به این نسخه از فریم ورک ری اکت اضافه شده است. این ویژگی می تواند هر کامپوننت را برای اولین بار به راحتی نصب کرده و نصب های بعدی آن را نیز ساده تر می کند.

لینک کوتاه : https://jkzweb.com/995638

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا