ارز دیجیتالهوش مصنوعی

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در آینده توسط هوش مصنوعی ChatGPT

وب‌سایت Ambcrypto برای بررسی توانمندی هوش مصنوعی ChatGPT سؤالاتی درمورد قیمت بیت‌ کوین از آن پرسیده و پاسخ جالبی دریافت کرده است.

بسیاری از سرمایه‌گذاران در تاریخ ۱۲ ژانویه منتظر انتشار داده‌های CPI ایالات‌متحده برای ماه دسامبر بودند و انتظار داشتند تورم به‌طور کلی به هفت درصد برسد. اکنون وب‌سایت Ambcrypto از هوش مصنوعی ChatGPT درمورد آینده‌ی قیمت بیت کوین سؤال پرسیده است.

در کمال تعجب جهانیان، پلتفرم هوش مصنوعی ChatGPT موفق شد رکوردهای جذب کاربران را بکشند. درمقام مقایسه دوسال طول کشید فیسبوک و اینستاگرام از مرز یک میلیون کاربران عبور کنند و پینترست نیز پس‌از پنج ماه به چنین تعدادی از کاربران دست یافت. علاوه‌براین بازی انگری‌برد در مدت ۳۴ روز از مرز یک میلیون کاربر گذشت. این درحالی است که ChatGPT فقط در مدت پنج روز یک میلیون کاربر به‌دست آورد.

قبل‌از اینکه از آمارهای ChatGPT شگفت‌زده شویم باید نگاهی به فناوری آن داشته باشیم. این تکنولوژی یک مدل تولید زبان بزرگ است که OpenAI آن را توسعه داده است. این پلتفرم در درجه‌ی اول فرم متنی هوش مصنوعی مبتنی‌بر معماری GPT – Generative Pre-trained Transformer است. این ابزار همچنین روی حجم عظیمی از داده‌های متنی اینترنتی آموزش داده شده است. برای شروع باید اشاره کنیم این هوش مصنوعی به‌نحوی طراحی شده است تا بتواند پاسخ‌های متنی را مانند انسان ارائه دهد.

بااین‌حال، سؤالی که همچنان باقی می‌ماند این است که چرا مردم صحبت درمورد رمزارز را در توییتر متوقف نمی‌کنند.

ChatGPT در دنیای رمزارزها

اکثر افرادی که امتیاز IQ آن‌ها بین ۸۵ تا ۱۱۵ است تعجب خواهند کرد این پلتفرم هوش مصنوعی مبتنی‌بر متن چگونه می‌تواند به توسعه‌دهندگان رمزارز یا معامله‌گران کمک کند. اما راهکارهایی وجود دارد که ChatGPT ازطریق آن می‌تواند برای دارندگان رمزارز مفید واقع شود.

اپلیکیشن های جعلی ChatGPT

اول از همه می‌توان ChatGPT را برای خلاصه‌سازی خبرهای مرتبط با حوزه‌ی رمزارزها تنظیم کرد و بدین‌ترتیب معامله‌گران می‌توانند به‌راحتی در جریان جدیدترین خبرها قرار گیرند. علاوه‌براین می‌توان هوش مصنوعی را برای کمک به معامله‌گران در تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر، برای تولید گزارش‌هایی درمورد روند بازار، قیمت‌ها و سایر داده‌های مرتبط آموزش داد.

درکمال تعجب، ChatGPT قادر است براساس داده‌های تاریخی، تحلیل‌های فنی و سایر عوامل مرتبط، پیشنهاداتی را برای استراتژی‌های معاملاتی ایجاد کند. علاوه‌براین می‌توان از آن برای تجزیه‌وتحلیل احساسات معامله‌گران نسبت به ارزهای دیجیتال خاص استفاده کرد.

مهم‌تر از همه این‌که می‌توان از ChatGPT برای اتوماسیون وظایف معاملاتی استفاده کرد. این پلتفرم قادر است با خودکارسازی وظایف تکراری مثل نظارت بر قیمت‌ها و معامله در شرایط خاص، به افزایش تمرکز معامله‌گران روی کارهای مهم‌تر کمک کند.

مزیت‌های استفاده از ChatGPT برای رمزنگاری واقعاً می‌تواند شما را مجذوب خود کند. در ادامه از ربات درخواست شده است تا قیمت بیت کوین را برای ۶ ماه آینده پیش‌بینی کند. پس‌از پنج دقیقه تلاش، این هوش مصنوعی تمایلی به ارائه‌ی پاسخ عمومی نداشته و اعلام کرد:

همیشه بهتر است تحقیقات خود را انجام داده و با یک مشاور مالی مشورت کنید.– ChatGPT

سپس از GPT درخواست شد که قیمت بیت کوین را براساس شخصیتی در یک فیلم‌نامه که از هوش مصنوعی مانند خودش بهره می‌برد پیش‌بینی کند. نام او لوک است و از هوش مصنوعی خود برای پیش‌بینی بیت کوین استفاده می‌کند. درادامه پاسخ شگفت‌انگیز این چت‌بات را مرور می‌کنیم.

لوک در حال تماشای چندین مانیتور است و حجم زیادی از داده‌های مالی را تحلیل می‌کند.

لوک با خود می‌گوید، بازار شرایط ناپایداری را نشان می‌دهد. من باید یک پیش‌بینی انجام دهم.

لوک مشغول تایپ‌ می‌شود.

لوک با خود می‌گوید، اگر نرخ تطابق افزایش یابد و دیدگاه سازمان‌های ناظر ثابت باقی بماند، پیش‌بینی من این است که قیمت بیت کوین طی ۶ ماه آینده به ۵۰ هزار دلار برسد.

پیش‌بینی ۵۰ هزاردلاری قیمت بیت کوین گمراه‌کننده به‌نظر نمی‌رسد به‌خصوص با درنظر گرفتن اینکه GPT براساس داده‌های قبل‌از ژوئن ۲۰۲۱ آموزش دیده است. بنابراین پیش‌بینی آن را باید برای چند ماه بعد از این تاریخ درنظر گرفت. و همان‌طور که مشخص است، بیت کوین ۶ ماه پس‌از ژوئن ۲۰۲۱ از مرز ۵۰ هزار دلار عبور کرد.

این فناوری همچنین به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا باگ‌های کد‌های خود را پیدا کنند.

می‌توان با زبان برنامه‌نویسی Pine پلتفرم تریدینگ ویو از هوش مصنوعی ChatGPT استفاده کرد. این زبان برنامه‌نویسی به معامله‌گران کمک می‌کند استراتژی‌های معاملاتی خود را آزمایش کنند.

در مرحله‌ی بعد از هوش مصنوعی ChatGPT درخواست شد نمونه‌ای از یک ربات تجاری را طراحی کند.

بدین‌‌ترتیب دیدگاه ایلان ماسک مدیرعامل توییتر درمورد ترسناک بودن ChatGPT چندان اشتباه نبوده است.

همان‌طور که گفته شد، توجه به این نکته اهمیت دارد که طبق اعلام OpenAI، هوش مصنوعی ChatGPT می‌تواند اطلاعات نادرست یا اطلاعات غیرمنطقی ارائه دهد که شاید معقول به‌نظر برسند.

وب‌سایت Ambcrypto برای دریافت تصویری واضح‌تر از اینکه ChatGPT چگونه می‌تواند در فضا رمزنگاری به معامله‌گران کمک کند، با یکی از بزرگ‌ترین متخصصان هوش مصنوعی جهان، دکتر دیمیتری میهایلوف، دانشیار دانشگاه ملی سنگاپور، و کارشناس قرارداد در سازمان ملل متحد صحبت گفت‌وگویی انجام داده است که آن را در ادامه مرور می‌کنیم:

سؤال: توسعه‌دهندگان ابزارهای مرتبط با رمزارزها چگونه می‌توانند در آینده از ChatGPT بهره ببرند؟

می‌توان از ChatGPT برای نوشتن کد استفاده کرد. کیفیت کدنویسی این ابزار بالا نیست و کد‌های آن بهینه‌سازی نشده‌اند اما برای توسعه‌ی برنامه‌های مبتنی‌بر بلاک چین سطح پایه کافی به‌نظر می‌رسند. از آنجا که برنامه‌نویسی بدون کد در دنیای رمزنگاری بسیار رایج است، ChatGPT می‌تواند بسیار کاربردی باشد. مزیت دیگر این هوش مصنوعی این است که به شما اجازه می‌دهد به‌سرعت نسخه‌ای آزمایشی از یک برنامه‌ی درحال توسعه را ایجاد کنید.

سؤال: آیا ChatGPT به‌هرطریق ممکنی به دارندگان رمزارز کمک خواهد کرد؟

بله؛ به‌لطف نمونه‌سازی سریع، خدمات با کیفیت و تولید محتوای ارزان می‌توان از آن در حوزه‌های مختلف رمزارزها استفاده کرد.

سؤال: نقش هوش مصنوعی در فضای رمزارز را چگونه می‌بینید؟

من برای مشاهده‌ی موارد استفاده‌ی پیشرفته از هوش مصنوعی در امنیت رمزنگاری سایبری بسیار هیجان‌زده هستم. این فناوری می‌تواند به کاهش چشم‌گیر تعداد کلاهبرداری‌ها و سرقت‌ها کمک کند. برای اولین‌بار می‌توان از آن برای تجزیه‌وتحلیل رفتار کاربر و شناسایی تراکنش‌های مشکوک استفاده کرد. بانک‌ها از مدت‌ها قبل از این ابزارها استفاده می‌کنند اما پتانسیل بیشتری در این زمینه وجود دارد.

ناگفته نماند که ChatGPT می‌تواند ابزاری برای ایجاد تغییرات بزرگ در حوزه‌های مختلف فناوری باشد به‌شرط اینکه مشکلات آن برطرف شود و فناوری آن ارتقا یابد.

 

لینک کوتاه : https://jkzweb.com/547594

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا