موبایل

تلاش های بسیار ال جی رولبل برای تولید که در آخر لغو شد

گوشی رول شدنی ال جی دی‌ماه سال گذشته مجوز انجمن NFC را دریافت کرده بود. گفته می‌شود ال جی تا پیش از اعلام خروج از صنعت موبایل، با تمام توان در حال تولید گوشی رولبل بوده است.

بر اساس شواهدی که به دست رسانه‌ها رسیده‌ است، ال جی تا پیش از لغو تولید رولبل (LG Rollable)، با سرعتِ تمام در حال پیش‌برد مراحل تولید آن بوده است. گوشی رول شدنی ال جی که با شماره‌ مدل LM-R910VM شناخته می‌شد، در روز ۵ ژانویه‌ی ۲۰۲۱ (۱۶ دی ۱۳۹۹) مجوز انجمن NFC را دریافت کرده بود. همین موضوع غیر مستقیم نشان می‌دهد ال جی رولبل قرار بود مطابق شایعه‌ها، در ماه مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹ و فروردین ۱۴۰۰) به دست مشتریان برسد.

گواهی انجمن NFC گوشی ال جی رولبل / LG Rollable

حدودا یک هفته پیش شاهد افشای تصاویری از مدل تولیدشده‌ی گوشی رول شدنی ال جی بودیم. چند هفته پیش از افشای تصاویر و پیش از اینکه ال جی رسما اعلام کند در پی کناره‌گیری از صنعت موبایل است، گفته شد این گوشی رول شدنی در وب‌سایت مؤسسه‌ی Bluetooth SIG رؤیت شده است. طبق تیزری که ال جی در ژانویه‌ی ۲۰۲۱ (دی و بهمن ۱۳۹۹) منتشر کرد، گوشی رولبل قرار بود فرم‌فاکتوری مثل تبلت‌ داشته باشد و کاربر می‌توانست صفحه‌نمایش گوشی را از سمت راست گسترش بدهد.

احتمالا گوشی رول شدنی ال جی هرگز قرار نیست عرضه شود. ال جی گفته است در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی تولید گوشی را ادامه می‌دهد تا به قراردادهایی که امضاء کرده است پای‌بند بماند؛ اما به‌ نظر نمی‌رسد تولید رولبل را ادامه بدهد. فون‌آرنا می‌گوید ال جی رولبل می‌توانست یکی از بهترین‌ گوشی‌های ۲۰۲۱ باشد.

غول کره‌ای اکنون در حال انجام کارهای مربوط به تعطیلی کسب‌و‌کار موبایل خود است و برنامه دارد تا ۳۱ جولای ۲۰۲۱ (۹ مرداد ۱۴۰۰) به‌صورت رسمی از صنعت موبایل کنار برود. ال جی گفته است تا چند سال از مشتریان فعلی خود پشتیبانی نرم‌افزاری می‌کند. این شرکت همچنین فهرست دستگاه‌هایی که به اندروید 12 و اندروید 13 به‌روزرسانی می‌شوند منتشر کرده است.

انتظار می‌رفت سامسونگ نیز در سال جاری میلادی دستگاهی رول‌شدنی معرفی کند؛ اما به‌ نظر می‌رسد تولیدکننده‌ی دستگاه‌های خانواده‌ی گلکسی برنامه‌هایش را تغییر داده است. چند روز پیش TCL طرحی مفهومی از دستگاهی به نمایش گذاشت که مکانیزم تاشدنی و رول شدنی دارد. این گوشی TCL شاید هیچ‌گاه تولید نشود.

منبع
phonearena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا