اینترنت و شبکه

یوتیوب جزو محبو‌ب‌ترین شبکه های اجتماعی در ایالات متحده است

طبق آمار جدید، تعداد درخورتوجهی از بزرگ‌سالان و جوانان آمریکایی از یوتیوب ، فیسبوک، اینستاگرام و اسنپ چت استفاده می‌کنند که دراین‌میان، سهم یوتیوب از بقیه بیشتر است.

طبق آمار جدید، یوتیوب و فیسبوک همچنان بیشترین تسلط را بر بازار شبکه‌های اجتماعی در ایالات متحده‌ی آمریکا دارند؛ اما روند رشد فیسبوک متوقف شده است. به‌گزارش انگجت، مرکز تحقیقاتی Pew اخیرا در گزارشی وضعیت شبکه‌های اجتماعی را در ایالات متحده تشریح کرده است. طبق ادعای مرکز Pew، یوتیوب برخلاف فیسبوک همچنان مسیر رشد را طی می‌کند و سهمش از کاربران بزرگ‌سال آمریکایی از ۷۳ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۸۱ درصد در سال ۲۰۲۱ رسیده است. سال ۲۰۱۹، حدودا ۶۹ درصد از بزرگ‌سالان آمریکایی از فیسبوک استفاده می‌کردند و این عدد در سال ۲۰۲۱ بدون تغییر باقی مانده است.

مرکز تحقیقاتی Pew می‌گوید رشد فیسبوک در پنج سال اخیر به نرخ ثابت رسیده؛ اما همچنان یکی از شبکه‌های اجتماعی پراستفاده در بین بزرگ‌سالان ساکن ایالات متحده است. رشد ثابت صرفا برای فیسبوک اتفاق نیفتاد و طبق ادعای Pew، ردیت تنها پلتفرم دیگری است که از سال ۲۰۱۹ تاکنون ازنظر آماری با رشد درخورتوجهی مواجه شده است. سال ۲۰۱۹، تنها ۱۱ درصد از بزرگ‌سالان آمریکایی از ردیت استفاده می‌کردند؛ اما سهم ردیت در سال ۲۰۲۱ به ۱۸ درصد افزایش یافته است. براساس آمار، نرخ افزایش کاربران اکثر این پلتفرم‌های اجتماعی در دهه‌ی اخیر کُند شده است.

آمار استفاده کاربران آمریکا از یوتیوب / YouTube و شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۲۱

با وجود کاهش سرعت رشد، به‌نظر نمی‌رسد آمریکایی‌ها کمتر از قبل به شبکه‌های اجتماعی وابسته باشند. در بین کاربران فیسبوک، ۴۹ درصد می‌گویند هر روز چندین‌بار این شبکه‌ی اجتماعی را بررسی می‌کنند. همچنین، ۴۵ درصد از کاربران اسنپ چت این اپلیکیشن را روزانه بیش از یک بار باز می‌کنند و این عدد برای کاربران اینستاگرام ۳۸ درصد است. اندکی بیش از یک‌سوم کاربران یوتیوب می‌گویند در هر ۲۴ ساعت بیش از یک بار به این پلتفرم سر می‌زنند.

گزارش جدید مرکز تحقیقاتی Pew شامل جزئیاتی درباره‌ی کاربران تیک تاک است؛ پلتفرمی که در گزارش سال ۲۰۱۹ حضور نداشت. طبق این گزارش، ۲۱ درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند از تیک تاک استفاده می‌کنند؛ بااین‌حال، آمار کاربران جوان‌تر بسیار متفاوت است. گفته می‌شود ۴۸ درصد از آمریکایی‌های ۱۸ تا ۲۹ ساله کاربر تیک تاک می‌کنند.

همان‌طورکه می‌شد انتظار داشت، یوتیوب در بین آمریکایی‌های ۱۸ تا ۲۹ ساله نیز محبوب‌ترین پلتفرم است و ۹۵ درصد از آنان از این شبکه‌ی اجتماعی استفاده می‌کنند. پس از یوتیوب، اینستاگرام با ۷۱ درصد و فیسبوک با ۷۰ درصد و اسنپ چت با ۶۵ درصد به‌ترتیب در رتبه‌های بعدی جای گرفته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا