برنامه نویسی

آیا امکان اجرای PHP در NET. با استفاده از ابزار PeachPie وجود دارد ؟

ابزار PeachPie امکان اجرای پی اچ پی در دات نت را برای شما فراهم می کند. در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره ابزار PeachPie و ویژگی های آن صحبت کنیم.

پیش از آن که بخواهیم درباره ابزار PeachPie صحبت کنیم باید بدانید که یکی از مهمترین نکاتی که درباره دات نت وجود دارد توسعه پذیری آن است. دات نت تنها یک پلتفرم توسعه نرم افزار که توسط مایکروسافت تولید شده و دارای فریم ورک ها و زبان های برنامه نویسی متمرکز بر ویندوز می باشد نیست. حتی در روزهای اولیه ای که این پلتفرم منتشر شده بود ابزارهایی مانند IronRuby و IronPython موفق شدند زبان های متن باز محبوب را به CLR بیاورند و این در حالی بود که پروژه هایی مانند Unity بر روی دات نت ساخته شدند و کتابخانه ها و سرویس های بیشتری را به آن اضافه کردند.

ما در این مطلب قصد داریم درباره ابزار PeachPie که یک ابزار فوق العاده قدرتمند از جهات مختلف است صحبت کنیم و اطلاعات جامع و کاملی را درباره ابزار PeachPie در اختیار شما قرار دهیم.

Runtime مشترک زبان در دات نت

یکی از مهمترین مواردی که درباره دات نت و ابزار PeachPie وجود دارد این است که ران تایم مشترک آن CoreCLR است که یک ابزار متن باز به شمار می آید. این ابزار در واقع ترکیبی از یک کامپایلر just-in-time مبتنی بر معماری، RyuJIT و یک مفسر برای CIL است که برای مدیریت پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار از قابلیت متن باز بودن نیز پشتیبانی می کند و زبان های دات نت را به CIL کامپایل می کند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید در این ابزار گزینه هایی برای کامل مستقیم به کدهای باینری در معماری های خاص مانند CoreRT که یک محیط کامپایل نیتیو است نیز وجود دارد.

این محیط کاملا مبتنی بر استانداردها می باشد و دسترسی به محیط ها و زبان های خود دات نت را نیز برای اشخاص ثالث ساده تر می کند. نکته دیگری که درباره آن وجود دارد این است که از بازی های سه بعدی در یونیتی تا پیاده سازی محیط های توسعه وب را نیز برای شما فراهم می کند. دقت داشته باشید که تمام این عملیات ها با استفاده از ابزار PeachPie برای شما امکان پذیر خواهد بود.

معرفی مقدماتی ابزار PeachPie

ابزار PeachPie یک ابزار بسیار جذاب است چرا که زبان برنامه نویسی پی اچ پی همچنان یک روش بسیار محبوب برای ساخت و ارائه سریع برنامه های تحت وب می باشد. این ابزار به شکلی طراحی شده است که بیشترین سازگاری را با نسخه استاندارد پی اچ پی داشته باشد و کدهای این زبان را به محیط های هسته ای در ASP.NET مانند Azure انتقال دهد. دقت داشته باشید که این کار در اصل به جای ابزارهای استاندارد پی اچ پی که کدهای پی اچ پی را در .NET-native CIL کامپایل می کند صورت می گیرد. در واقع شما به جای اجرای چندین محیط مختلف تنها کافی است که یک محیط را اجرا کنید اما می توانید ابزارهای توسعه مختلفی را برای ساخت و استقرار صفحات و برنامه های خود انتخاب کنید و از این نظر محدودیتی برای شما وجود نخواهد داشت.

امکان ادغام ابزار PeachPie با ASP.NET

یکی از مهمترین نکاتی که درباره ابزار PeachPie وجود دارد این است که شما به راحتی می توانید با پیاده سازی #ASP.NET C و ادغام آن با ابزار PeachPie در زبان برنامه نویسی پی اچ پی این دو را ادغام کرده و از قابلیت های هر دو آنها استفاده کنید. برای ساختن سایت در تکنولوژی هایی مانند Blazor می توانید به صورت مستقیم اقدام به فراخوانی آن کرده و در پی اچ پی آنها را فراخوانی کنید. البته دقت داشته باشید که امکان برعکس کردن این روال نیز برای شما وجود دارد. کتابخانه های موجود در زبان برنامه نویسی پی اچ پی و همینطور توابع آنها در کدهای سی شارپ شما قابل مشاهده خواهند بود و شما می توانید آنها را با یک ساختار مشابه ساختارهایی که تا به حال دیده اید فراخوانی کنید. یک گزینه پشتیبانی تجاری از تیم توسعه دهنده ابزار PeachPie نیز اضافه شده است که شما می توانید از طریق آن با جامعه توسعه دهندگان این ابزار نیز ارتباط برقرار کنید.

برخی از مزایای کلی ابزار PeachPie

یکی از مهمترین مزایای ابزار PeachPie این است که شما می توانید منابع و برنامه های موجود را بدون نیاز به ایجاد تغییرات اساسی در آنها به یک پلتفرم جدید بیاورید و این در حالی است که سرعت توسعه دهندگان شما به علت تکنولوژی های جدید به میزان زیادی افزایش پیدا خواهد کرد. این یک نگاه جدید و بسیار جذاب است که نشان می دهد چگونه تصمیمات مرتبط با معماری اتخاذ شده برای زبانی که مفسر و کامپایلر خود را هدف قرار می دهد باید به یک اکوسیستم کاملا جدید کامپایل شود. از آنجایی که این ابزار یک پروژه متن باز و با لایسنس Apache 2.0 است شما می توانید به راحتی به کدهای آن نگاه کنید و pull requestهای خود را به آن ارسال کنید.

مقاله‌ی مرتبط:

یک نکته بسیار مهم در خصوص این موضوع این است که ترجمه کردن مفاهیم سطح پایین ممکن است سخت و دشوار باشد به خصوص اگر هیچ روش مستقیمی برای مپ کردن دو راه برای انجام یک کار وجود نداشته باشد. طبق آنچه که در وبلاگ ابزار PeachPie نوشته شده است تیم توسعه و طراحی این ابزار نشان می دهند که چگونه انتقال بین یک مفهوم تقریبا اساسی در زبان برنامه نویسی پی اچ پی و کد CIL حاصل را مدیریت کرده اند. همچنین نشان می دهند که چگونه می توان از یک محیط loosely typed مانند پی اچ پی به یک محیط strongly typed به صورت پیش فرض رفت.

نکات مهم دیگر درباره این ابزار

به طور کلی باید دقت داشته باشید که در عمل عملکردهای زبان برنامه نویسی پی اچ پی را می توان توسط توابع کتابخانه ای در این زبان مدیریت کرد. رویکرد این زبان برنامه نویسی برای اجرای عملیات های مختلف به عنوان توابعی در این زبان اجرای وظایف با استفاده از ابزار PeachPie را ساده تر می کند چرا که یک تابع در زبان برنامه نویسی پی اچ پی می تواند به صورت مستقیم به یک کتابخانه دات نت نگاشت شود. تنها چیزی که در این جا شما به آن نیاز دارید این است که ابزار PeachPie به صورت یک جعبه سیاه عمل کند. این یعنی زمانی که معادل یک تابع پی اچ پی مورد انتظار است یکی از توابع دات نت را فراخوانی کرده و خروجی های مناسب را برای ورودی های فعلی برگرداند. نکته مهم دیگر این است که به صورت پیش فرض این ابزار می تواند ساختارهای UI مانند شبکه ها و فرم ها را به کنترل های معادل در ASP.NET نگاشت کند.

ساخت کد با استفاده از ابزار PeachPie

شروع کار کردن با ابزار PeachPie بسیار ساده و راحت است و شما می توانید به سرعت این کار را انجام دهید. این ابزار را می توان به عنوان یک افزونه ویژوال استودیو دانلود و نصب کرد و با استفاده از آن مجموعه ای از قالب ها را به پروژه جدیدی که در حال ایجاد آن هستید اضافه کرد. شما می توانید از این ابزار برای ساخت اپلیکیشن های ASP.NET که امکان استفاده از پی اچ پی در آنها وجود دارد استفاده کنید یا این که از یک کتابخانه جدید استفاده کنید تا کدهای پشتیبان شما در پی اچ پی فراخوانی شوند. زمانی که شما یک پروژه جدید را اجرا می کنید این ابزار وابستگی های آن را به راحتی دانلود می کند و شما می توانید به سرعت شروع به کدنویسی برای پروژه خود کنید.

امکانات استفاده از ابزار PeachPie

همانطور که شما از ویژوال استودیو استفاده می کنید به تمام ابزارهای آن از جمله IntelliSense و دیباگر داخلی آن دسترسی پیدا کرده و از آنها استفاده کنید. ابزار PeachPie به راحتی می تواند سایت ها را کامپایل کرده و درست مانند ASP.NET اجرا کند. بنابراین شما می توانید از ابزارهای دیباگ موجود در دات نت و همینطور سرویس هایی که برای کار کردن از راه دور در Azure یا وب سرورهای شما وجود دارد استفاده کنید. به عنوان یک امتیاز اضافی پشتیبانی از Azure DevOps نیز اضافه شده است که اطمینان حاصل می کند سایت های شما بخشی از پایپ لاین CI/CD شما هستند.

نکاتی درباره توسعه دات نت مدرن

توسعه دات نت مدرن نیازی به ویژوال استودیو ندارد و به همین علت شما می توانید مستقیما آن را از طریق خط فرمان SDK دات نت اجرا کرده و با آن کار کنید. قالب های مربوط به ابزار PeachPie را می توانید با استفاده از اپلیکیشن dotnet CLI دانلود کرده و نصب کنید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید قالب ها را نصب کرده و بتوانید اپلیکیشن های ASP.NET را ایجاد کنید. علاوه بر این امکان استفاده از کتابخانه های class و اپلیکیشن های کنسول را نیز برای شما فراهم می کند. جالب این جاست که گزینه ای در این ابزار برای شما وجود دارد که بتوانید از زبان برنامه نویسی پی اچ پی برای ایجاد اپلیکیشن های Blazor WebAssembly و PHP WebAssembly  استفاده کنید. این قابلیت همچنین به کاربران شما اجازه می دهد تا کدهای پی اچ پی را با سرعت نیتیو در مرورگرهای خود نصب و اجرا کنند.

راه اندازی یک سایت پی اچ پی با استفاده از ابزار PeachPie

پس از آن که اقدامات بالا را انجام دادید و ابزار PeachPie را آماده کردید شما آماده راه اندازی سایت پی اچ پی خود با استفاده از web –lang جدید دات نت خواهید بود. با استفاده از آن شما می توانید دو پوشه جدید ایجاد کنید: پوشه Website که کدهای سایت شما در آن قرار دارد و پوشه سرور که نقطه ورود برنامه تحت وب شما است. برای راه اندازی وب سایت خود به راحتی پوشه را به پوشه سرور تغییر دهید و عبارت dotnet run را تایپ کنید. در ادامه شما می توانید به لوکال هاست و پورت دسترسی پیدا کرده و از آنها استفاده کنید.

مزایای مهم این رویکرد

این رویکرد به شما امکان می دهد ابزارهای توسعه وب خود را برای ویرایش کدهای سایت خود انتخاب کنید. فایل  index.php اولیه حاوی یک برنامه ساده پی اچ پی برای نمایش متن در مرورگر شما است تا بتوانید عملیات های اولیه ابزار PeachPie را در آن تست کنید. این ابزار هر کد پی اچ پی منتقل شده به سایت شما را قبل از آپلود در هاست ASP.NET برای آزمایش کردن کپی می کند.

استفاده از دات نت برای این که پی اچ پی را فراتر از وب ببریم

از آنجایی که ابزار PeachPie پی اچ پی را به یک زبان دات نت تبدیل می کند شما تنها محدود به ساخت برنامه های تحت وب نخواهید بود. شما اکنون می توانید مهارت های پی اچ پی مورد نیاز خود را یاد بگیرید و از آنها برای ساخت کدهای دات نت مستقل استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید از آنها در اپلیکیشن های کنسول استفاده کنید. رویکرد declarative programming که متعلق به زبان برنامه نویسی پی اچ پی است می تواند به پر کردن شکافی که بین کدنویسی سطح پایین و اپلیکیشن های در مقیاس بزرگ وجود دارند کمک کند و به کدهای پی اچ پی اجازه می دهد تا به عنوان ماژول ها و کتابخانه های برنامه شما مورد استفاده قرار گیرند.

موارد زیادی درباره ابزار PeachPie وجود دارد. امکان همکاری پی اچ پی با دات نت می تواند یک هدف بسیار ارزشمند برای این ابزار باشد. بسیاری از کدهای پی اچ پی هنوز هم در حال استفاده گسترده هستند و قابلیت های زیادی که در ASP.NET وجود دارند می توانند به تقویت کدهای پی اچ پی کمک کنند. این در حالی است که همچنان توسعه دهندگان دات نت می توانند با ساخت توابع سی شارپ و فراخوانی آنها ادغام سازی های عمیقی که در سازمان ها مورد نیاز است را به فرانت اند کدهای پی اچ پی بیاورند. تطبیق و سازگاری  بیشتر این ابزارها در زبان برنامه نویسی پی اچ پی یک مسیر بسیار جذاب را به توسعه دهندگان این زبان برنامه نویسی ارائه می دهد تا بتوانند توسعه ASP.NET را انجام دهند و از مدل های ترکیبی بسیار پیشرفته ای که در این حوزه وجود دارند استفاده کرده و از مزایای آن بهره مند شوند.

نکات پایانی درباره ابزار PeachPie

نتیجه تمام موارد بالا این است که ابزار PeachPie ابزاری است که قابلیت های جذاب پلتفرم دات نت را به طور کامل به شما ارائه می دهد و چیزی فراتر از زبان ها و ابزارهای خود مایکروسافت می باشد. این در حالی است که معماران و مدیران توسعه دهنده می توانند منابع موجود را بر روی یک پلتفرم واحد بدون نیاز به آموزش های پر هزینه و کدهای جدید که بر اساس یک تجربه چندین ساله در حوزه برنامه نویسی به زبان پی اچ پی جمع آوری شده اند در اختیار داشته باشند. این مسئله یک برد برای همه توسعه دهندگان به شمار می آید و می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://jkzweb.com/914449

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا