برنامه نویسی

چند مورد از ریپازیتوری های گیت هاب برای تبدیل شدن به توسعه دهنده جاوا اسکریپت حرفه ای

آشنایی با برخی از ریپازیتوری های گیت هاب برای توسعه دهندگان جاوا اسکریپت ضروری است، در این مطلب به معرفی ریپازیتوری های گیت هاب برای جاوا اسکریپت میپردازیم

آشنایی با ریپازیتوری های گیت هاب برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده حرفه ای جاوا اسکریپت لازم و ضروری می باشد. با معرفی کتابخانه و فریم ورک هایی مانند ReactJS، VueJS، Angular، SvelteJS و بسیاری از موارد دیگر و همینطور محیط های runtime مانند Node.js  و Deno تقاضا برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده جاوا اسکریپت افزایش پیدا کرده است. از استارت هایی که تازه فعالیت های خود را آغاز کرده اند گرفته تا بسیاری از شرکت های بزرگ فعال در حوزه تکنولوژی به شکلی از این زبان برنامه نویسی استفاده می کنند.

از این زبان برنامه نویسی می توان به شکل یک کتابخانه مانند ReactJS یا فریم ورک های پیشرفته مانند Angular استفاده کرد یا این که می توان از آنها به عنوان محیط های ران تایم مانند Node.js و deno استفاده کرد. تمامی این موارد تنها در یک چیز مشترک هستند و آن این است که می توانند کدهای زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت را به شکل ساختارمندتری بنویسند. علاوه بر این قدرت کدها و همینطور مقیاس پذیری آنها نیز افزایش پیدا می کند که باعث می شود تا نگهداری از کدهای جاوا اسکریپت راحت تر شود.

بنابراین برای شما به عنوان یک توسعه دهنده اپلیکیشن به زبان جاوا اسکریپت این مسئله لازم و ضروری است که مهارت های خود را با استفاده از بهترین تمرین ها و مفاهیم ارتقا دهید.

در این مطلب قصد داریم ده مورد از ریپازیتوری های گیت هاب را به شما معرفی کنیم که به شما کمک می کنند تا به یک توسعه دهنده حرفه ای جاوا اسکریپت تبدیل شوید و علاوه بر این به شما در بهبود عملکردتان نیز کمک می کنند و باعث می شود تا بتوانید کدهای مقیاس پذیرتری را بنویسید. پس اگر شما هم یک توسعه دهنده جاوا اسکریپت هستید به شما پیشنهاد می کنیم ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید.

JavaScript Style Guide از بهترین ریپازیتوری های گیت هاب

این مورد از ریپازیتوری های گیت هاب برای توسعه دهندگان جاوا اسکریپت راهنمایی هایی برای استفاده از style در جاوا اسکریپت، React، CSS در جاوا اسکریپت، CSS، SaSS و Ruby را در اختیار شما قرار می دهد. این ریپازیتوری گیت هاب برای توسعه دهندگان جاوا اسکریپت شامل قطعه کدهایی است که نشان دهنده کدهای نامناسب و کدهای مناسب برای استفاده از هر یک از استایل ها می باشند و علاوه بر این توضیحات و مراجع کاملی را نیز در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید کدهای تمیز و بدون خطا بنویسید که عملکرد بسیار خوبی نیز داشته باشند.

ریپازیتوری Node Best Practices

یکی از کاربردی ترین ریپازیتوری های گیت هاب برای توسعه دهندگان جاوا اسکریپت ریپازیتوری Node Best Practices می باشد که در واقع خلاصه ای از تمامی مطالبی است که شما باید درباره Node.js و کاربردهای مختلف آن بدانید. این ریپازیتوری گیت هاب بزرگترین مورد از ریپازیتوری های گیت هاب است که در حوزه Node.js ایجاد شده است و هر هفته نیز در حال رشد می باشد. در حال حاضر بیش از 80 عنوان مختلف در آن وجود دارد که نکاتی عملی در خصوص معماری Node.js و ویژگی های آن را به شما ارائه می دهد.

آشنایی با ریپازیتوری JavaScript Algorithms

این مورد از ریپازیتوری های گیت هاب برای جاوا اسکریپت شامل مثال هایی پایه ای از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت است و همینطور مثال هایی درباره الگوریتم های محبوب و ساختمان داده در این زبان برنامه نویسی می باشد.

دقت داشته باشید که هر الگوریتم و ساختمان داده در این ریپازیتوری دارای فایل README مخصوص به خود می باشد که توضیحات و فایل های مربوط به الگوریتم و ساختمان داده در داخل آن موجود است.( در برخی از موارد آدرس ویدئوها در YouTube نیز موجود می باشد)

JavaScript Questions یکی دیگر از ریپازیتوری های گیت هاب برای توسعه دهندگان جاوا اسکریپت

این ریپازیتوری شامل یک لیست طولانی از سوالات پیشرفته در زمینه برنامه نویسی به زبان جاوا اسکریپت است که شامل توضیحات کامل هر یک از این سوالات می شود. علاوه بر این باید توجه داشته باشید که این لیست با استفاده از سوالات متداول به صورت دائمی به روزرسانی می شود.

ریپازیتوری 33 JS Concepts

این ریپازیتوری نیز یکی دیگر از بهترین ریپازیتوری های کیت هاب برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه ای به زبان جاوا اسکریپت می باشد که شامل مقالات و کتاب هایی در زمینه 33 مفهوم مختلف در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت می باشد. هر توسعه دهنده جاوا اسکریپت باید آشنایی کاملی با این مفاهیم داشته باشد تا بتواند به صورت عمیق به این زبان برنامه نویسی و عملکرد آن تسلط پیدا کند.

ریپازیتوری Clean Code JavaScript را بیشتر بشناسید

این مورد از ریپازیتوری های گیت هاب شامل اصول مهندسی نرم افزار از کتاب Robert C. Martin می باشد که اصول برنامه نویسی و کدنویسی تمیز را به شما آموزش می دهد. این ریپازیتوری مطالب این کتاب را برای زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت به روزرسانی کرده است. این ریپازیتوری در واقع یک راهنمای کامل برای تولید نرم افزارهای قابل خواندن و قابل استفاده مجدد در جاوا اسکریپت می باشد.

ریپازیتوری You Don’t Know JS

You Don’t Know JS یکی از ریپازیتوری های گیت هاب برای جاوا اسکریپت است که شامل کتاب هایی برای یادگیری هسته عملکردی زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت می باشد. نسخه اول این ریپازیتوری در حال حاضر در دسترس است که می توانید از آن استفاده کنید و نسخه دوم آن نیز در حال تهیه است که بدون شک می تواند برای هر توسعه دهنده جاوا اسکریپت لازم و ضروری باشد.

Awesome JavaScript

این مورد از ریپازیتوری های گیت هاب برای جاوا اسکریپت شامل مجموعه ای از کتابخانه ها و منابع جذاب برای سمت مرورگر جاوا اسکریپت می باشد. در این ریپازیتوری شما می توانید به لیستی از انواع فریم ورک ها، مقالات، مستندات، پست ها در زمینه برنامه نویسی فانکشنال دسترسی داشته باشید و از آنها نهایت استفاده را ببرید. استفاده از اطلاعات این ریپازیتوری می تواند قابلیت شما را به میزان زیادی افزایش دهد و به شما در انجام پروژه های بعدی تان کمک زیادی کند.

ریپازیتوری 30 seconds of Code

این ریپازیتوری شامل تعداد زیادی قطعه کد جاوا اسکریپت می باشد که در زمان کار کردن روی پروژه های جاوا اسکریپت می توانند به میزان زیادی کمک کننده باشند. استفاده از این کدها نه تنها می تواند دانش شما به عنوان یک توسعه دهنده جاوا اسکریپت را ارتقا دهد بلکه به میزان زیادی روی کارایی شما نیز تاثیرگذار خواهد بود.

Project Guidelines

این ریپازیتوری آخرین مورد از ریپازیتوری های گیت هاب برای توسعه دهندگان جاوا اسکریپت است که در این مطلب معرفی خواهیم کرد. این ریپازیتوری شامل مجموعه ای گسترده از تمرین های مخصوص زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت است که می تواند به شما کمک کند تا مهارت های خود در این زبان را ارتقا دهید. استفاده از مطالبی که در این ریپازیتوری وجود دارد به شما کمک می کند تا توسعه دهنده بهتری شوید و بتوانید خود را از سایر توسعه دهندگان زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت جدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا