سیستم عامل

ابزاری جدید ویندوز 11 که سازگاری تمام قطعات کامپیوتر با ویندوز را بررسی می‌کند

به‌تازگی ابزاری معرفی شده است که با بررسی دقیق سخت‌افزار کامپیوتر کاربر، می‌تواند دلایل سازگار نبودن آن با ویندوز ۱۱ را به کاربر ارائه بدهد.

چند روزی است که مایکروسافت جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز را معرفی کرده است. ویندوز ۱۱ پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته رونمایی شد و توانست نظر بسیاری از کاربران و علاقه‌مندان به محصولات ردموندی‌ها را به خود جلب کند؛ اما مشکلاتی نیز بر سر راه علاقه‌مندان به استفاده از آخرین نسخه از سیستم‌عامل مایکروسافت وجود دارد.

برخلاف ویندوز ۱۰، سیستم‌عامل جدید ردموندی‌ها به سخت‌افزار متفاوتی نیازمند است و همین امر می‌تواند مانع دستیابی بسیاری از کاربران سیستم‌ عامل‌ مایکروسافت به ویندوز ۱۱ شود. حداقل مشخصات سخت‌افزاری برای استفاده از ویندوز ۱۱ در فضای مجازی قرار گرفته است؛ اما امکان دارد برخی از کاربران نتوانند دلیل اصلی پذیرفته نشدن دستگاهشان برای نصب سیستم‌ عامل جدید مایکروسافت را متوجه شوند.

گفته می‌شود بیش از دو سوم کامپیوترهای موجود قادر به اجرای سیستم‌ عامل جدید مایکروسافت نخواهند بود و کاربران یا باید از ویندوز ۱۰ استفاده کنند یا به فکر ارتقاء سخت‌افزاری کامپیوترشان باشند. در همین راستا، MSPowerUser گزارش می‌دهد که ابزاری توسعه یافته است تا سخت‌افزار کامپیوتر شخصی کاربر را بررسی و مشخص می‌کند که ویندوز ۱۱ از چه نظر با سخت‌افزار دستگاه وی سازگار است و چه دلایلی مانع نصب آن روی کامپیوتر شخصی کاربر می‌شود.

ابزار مورد نظر که WhyNotWin11 نام دارد، به‌صورت خودکار فعالیت می‌کند و پس از بررسی اجزای مختلف سخت‌افزاری کامپیوتر، مشخص می‌سازد که به چه دلایلی کاربر امکان نصب ویندوز ۱۱ روی دستگاه خود ندارد. برای دانلود و نصب این اپلیکیشن کافی است از طریق این لینک گیت‌هاب آن را دانلود کنید.

نتایج برنامه whynotwin11

منبع
MSPowerUser

‫2 دیدگاه ها

  1. Howdy! I’m at work browsing your blog from my new iphone 3gs!
    Just wanted to say I love reading your blog and look forward to all your posts!
    Keep up the excellent work!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا