موبایل

سامسونگ و ال جی پنل های LTPO را برای آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس تهیه می کنند

طبق گزارشی تأییدنشده، سامسونگ و ال جی در حال ارتقاء خطوط تولید صفحه‌نمایش آیفون هستند تا برای آیفون ۱۳ پرو و آیفون 13 پرو مکس، پنل LTPO OLED تأمین کنند.

پیش‌تر گزارش‌هایی با محوریت استفاده‌ی اپل از پنل LTPO OLED در آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس (Apple iPhone 13 Pro Max) شنیده‌ایم و احتمالا این روند تا چند ماه دیگر ادامه پیدا می‌کند. بر اساس گزارش GSMArena، سامسونگ و ال جی قرار است در نقش تأمین‌کننده‌ی پنل‌ LTPO OLED این دو گوشی اپل ظاهر شوند.

ظاهرا دو شرکت کره‌ای در حال حاضر فرایند تجهیز خطوط تولید منحصر به آیفون را به تجهیزات ساخت پنل LTPO آغاز کرده‌اند. چند ماه پیش The Elec گزارش داده بود صرفا سامسونگ آماده است تا پنل LTPO به اپل ارائه بدهد و ال جی در سال ۲۰۲۲ به فهرست تأمین‌کنندگان پنل LTPO OLED آیفون ملحق خواهد شد.

اگر گزارش جدید دقیق‌ باشد، اپل اکنون دو تأمین‌کننده دارد و این موضوع قطعا به مذاق شرکت کوپرتینویی خوش می‌آید. اپل در تقریبا تمامی بخش‌های زنجیره‌ی تأمین تلاش می‌کند سراغ شرکت‌های متعدد برود تا به منبعی واحد وابسته نباشد.

گفته می‌شود آیفون 13 عادی و آیفون 13 مینی به پنل‌ LTPS OLED مجهز خواهد شد که از LTPO قدیمی‌تر است و ظاهرا قرار است توسط LG و BOE تأمین شود. استفاده از پنل LTPS لزوما به‌ معنی نبود نرخ نوسازی بالا در مدل‌های عادی خانواده‌ی آیفون ۱۳ نیست؛ اما فناوری جدید LTPO مصرف انرژی کمتری دارد و فعال‌سازی قابلیت نرخ نوسازی تطبیقی را ساده‌تر می‌کند. به‌ همین دلیل فعلا احتمال کمی می‌دهیم که اپل بخواهد آیفون 13 و آیفون 13 مینی را به صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز کند.

گفته می‌شود BOE نیز به تأمین پنل LTPO علاقه‌مند است؛ اما شرکت چینی نتوانسته خطوط تولیدش را به آیفون‌های سال ۲۰۲۱ برساند. طبق شایعه‌ها، اپل در سال ۲۰۲۲ در هر چهار مدل از سری آیفون 14 سراغ استفاده از پنل LTPO می‌رود (این پنل در آیفون SE سال ۲۰۲۲ حضور پیدا نمی‌کند). به‌ همین دلیل داشتن تأمین‌کننده‌ای جدید برای اپل سودمند خواهد بود.

طبق ادعای تحلیلگران، سری آیفون سیزده اپل قرار است در سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور و مهر ۱۴۰۰) رونمایی شود و این یعنی تاریخ معرفی گوشی‌های اپل به همان زمان سنتی بازمی‌گردد (اپل سال ۲۰۲۰ گوشی‌هایش را کمی دیرتر از حد معمول معرفی کرد). البته اگر هرگونه مشکلی در زنجیره‌ی تأمین پیش بیاید، اپل احتمالا عرضه‌ی آیفون‌های بعدی را تا اکتبر ۲۰۲۱ (مهر و آبان ۱۴۰۰) به تأخیر می‌اندازد.

منبع
gsmarena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا