اینترنت و شبکه

مایکروسافت و گوگل برای رفع مشکلات صوتی یوتیوب در ویندوز با یکدیگر همکاری می کنند

یکی از کارکنان گوگل می‌گوید ۹۵ درصد از شکایت‌هایی که یوتیوب در هر روز با محوریت مشکل پخش صدا دریافت می‌کند، مربوط به ویندوز است. مایکروسافت در همین راستا، با گوگل برای رفع مشکل همکاری می‌کند.

شماری از کاربران یوتیوب در چند وقت اخیر از بروز مشکلی در این پلتفرم اجتماعی در سیستم‌عامل ویندوز خبر دادند و بر اساس گزارش MSPoweruser،مایکروسافت به‌منظور رفع این مشکل، همکاری نزدیک با گوگل را آغاز کرده است.

دیل کرتیس، از کارکنان تیم HTML5 Media در گوگل، می‌گوید یوتیوب هر روز صدها شکایت دریافت می‌کند که ۹۵ درصد از آن‌ها از سوی کاربران ویندوز ثبت می‌شود. این کاربران بارها مدعی شده‌اند ویدئوهای یوتیوب بدون صدا پخش می‌شوند.

دیل کرتیس می‌گوید سه دلیل اصلی می‌توانند باعث این اتفاق باشند. دلیل اول، سهل‌انگاری کاربر است؛ احتمال دارد کاربر ناخواسته ویدئوی یوتیوب را در حالت بدون صدا قرار داده باشد. دلیل دوم، مشکلات مربوط به سیستم‌عامل و نحوه‌ی استفاده از دستگاه‌ است؛ برای مثال اگر کاربر دو مانیتور DP یا HDMI با صرفا یک اتصال صوتی داشته باشد، دستگاه خروجی ممکن است بین این دو تغییر کند. مشکل سوم، به درایور ارتباط دارد؛ درایورهای اصلی یا متفرقه ممکن است باعث متوقف شدن صدا شوند.

در همین راستا، دیل کرتیس پیشنهاد کرد مایکروسافت و گوگل وارد همکاری مستقیم شوند تا در مورد مشکلات تحقیق کنند، درایورها را آزمایش کنند و در راستای رفع مشکل قدم بردارند. ساموئل دال‌استریم، از کارمندان مایکروسافت، در توضیح گفته است دلیل مشکلی که کاربران با آن مواجه شده‌اند، برخی ناسازگاری‌ها بین پلتفرم کاربر و موتور کرومیوم است. دال‌استریم می‌گوید مایکروسافت تصمیم گرفته است جزئیات شرایط صوتی ویندوز ۱۰ را به شکل بهتری در دسترس کرومیوم قرار بدهد.

منبع
mspoweruser

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا