برنامه نویسیبرنامه نویسی وب

چند راه برای تبدیل شدن به یک طراح UI/UX حرفه ای خودآموخته

آیا شما هم علاقه مند به تبدیل شدن به یک طراح UI/UX خودآموخته هستید؟ در این مطلب درباره تبدیل شدن به یک طراح UI/UX موفق صحبت خواهیم کرد.

انتخاب یک شغل امیدوارکننده در حوزه IT می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. به نظر می رسد این موقعیت های شغلی در آینده درآمد بسیار بالایی داشته باشند. یکی از بهترین گزینه هایی که وجود دارد طراح UI/UX است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است و در بسیاری از کسب و کارهای مختلف نیز مورد نیاز است. امروزه سازمان های مختلف میلیون ها دلار روی یک طراح UI/UX یا یک تیم از طراحان UI/UX سرمایه گذاری می کنند. سایت UXDesignInstitute.com چشم اندازی را درباره موقعیت های شغلی مربوط به طراحی UI/UX ارائه می دهد که نشان می دهد تقاضا برای این موقعیت های شغلی 289 درصد در سال های اخیر افزایش پیدا کرده است.

خوشبختانه امروزه برای یادگیری مهارت هایی که شما برای تبدیل شدن به یک طراح UI/UX نیاز دارید کار سختی پیش رو ندارید و می توانید به راحتی این کار را با استفاده از منابع آنلاین بیاموزید. در این مطلب قصد داریم 5 راه کلی برای تبدیل شدن به یک طراح UI/UX خود آموخته را به شما معرفی خواهیم کرد.

اصول تبدیل شدن به یک طراح UI/UX را بیاموزید

تجربه کاربری یا UX در یک وب سایت یکی از مهم ترین بخش های طراحی وب موفق به شمار می آید. با توجه به خدمات موفقی که وب آمازون ارائه می دهد آمار ux نشان می دهد که 88 درصد از خریداران آنلاین پس از داشتن یک تجربه کاربری بد در وب سایت دیگر به آن باز نمی گردند. این به آن معناست که پیش از این که شما قصد داشته باشید وارد مفاهیم پیشرفته تر طراحی ux شوید باید اطلاعات کاملی درباره اصول پایه ای طراحی ux به دست بیاورید. این مسئله برای ایجاد یک تجربه کاربری لذت بخش و برآورده کردن نیازهای کاربران لازم و ضروری می باشد. در واقع شما با مطالعه این اصول بیشتر با روانشناسی کاربران آشنا خواهید شد. درک این مسئله که چرا کاربران برخی از اقدامات خاص را انجام می دهند و چرا یک سایت می تواند آنها را وادار به مسیریابی در سایت کند می تواند کلید ایجاد محصولات جذاب در سایت شما باشد.

نکاتی برای یادگیری اصول برای تبدیل شدن به یک طراح UI/UX

خوشبختانه امروزه آموزش ها و منابع آنلاین زیادی وجود دارند که شما می توانید از آنها برای تبدیل شدن به یک طراح UI/UX استفاده کرده و اصول طراحی UX را بیاموزید. به طور کلی برای یادگیری این موارد شما می توانید یک نمای کلی از موضوعات و نیازمندی های خود را در Georgia Tech، Stanford و … بیابید. برای این کار کافی است که نام دوره خود را تایپ کرده و لیست موضوعات دوره را مشاهده کنید. گاهی اوقات حتی می توانید از آموزش های رایگانی که در پلتفرم های مختلف به شما ارائه می شود استفاده کنید.

مقاله‌های مرتبط:

علاوه بر این شما می توانید حتی فراتر از این موارد بروید و از کتاب های تخصصی که در این زمینه نوشته شده اند استفاده کنید. به پروفایل های مربوط به طراحی UX در لینکدین مراجعه کنید و از آنها بخواهید که لیستی از مواردی که باید بیاموزید را به شما ارائه دهند.

به دنبال افزایش تجربه خود در طول روند یادگیری باشید

تبدیل شدن به یک طراح UI/UX در واقع یک سفر برای شما است. شما باید مراقب هر چیزی که می آموزید باشید چرا که هر یک از این موارد می توانند در آینده برای شما مفید باشند. تجربه کردن کمی چالش می تواند تفاوت زیادی در دیدگاه کلی شما به وجود بیاورد.

به عنوان مثال به شما پیشنهاد می کنیم نمونه کدها را در CodePen مشاهده کنید تا تاثیرات جالبی را روی خودتان در این زمینه ایجاد کنید.

در عین حال به دنبال آموزش هایی برای افزایش دانش و بهبود مهارت های خود باشید. سعی کنید برای خود یک نمونه کار ایجاد کنید و روز به روز طرح های مختلف را به آن اضافه کنید. زمانی که شما چیزهای بیشتری برای نشان دادن به دیگران داشته باشید می توانید شانس خود برای به دست آوردن موقعیت های شغلی بهتر را افزایش دهید.

توصیه هایی برای طراحان UI/UX

اگر شما هم قصد تبدیل شدن به یک طراح UI/UX را دارید توصیه های این بخش را حتما جدی بگیرید:

– سعی کنید اشتراک DailyUI.co را دریافت کنید. آنها هر روز چالش های کوچکی را در زمینه طراحی UI/UX ارسال می کنند که به بهبود مهارت های شما کمک خواهد کرد.

– مراقب سازمان های دولتی و خصوصی که به دنبال نیروهای متخصص آنلاین هستند باشید.

– همیشه سعی کنید در حال کار کردن روی یک پروژه باشید. یک پروژه جانبی شما را مجبور می کند که فکر کنید، نوآوری داشته باشید و محصولات جدید را خلق کنید.

– پروژه های خود را در Dribbble یا Behance به اشتراک بگذارید. Reddit نیز دارای یک انجمن فعال است که شما می توانید برای دریافت بازخورد پروژه های خود آنها را به این انجمن ارسال کنید.

برای تبدیل شدن به یک طراح UI/UX روی ابزارهای طراحی خود سرمایه گذاری کنید

سرمایه گذاری روی ابزارهایی که طرح های شما وابسته به آنها هستند برای تبدیل شدن به یک طراح UI/UX ضروری است. شما می توانید با به کارگیری دانش خود با استفاده از آن ابزارها یک UX بسیار تاثیرگذار را برای کاربران خود طراحی کنید. امروزه ابزارهای بسیار خوبی در بازار موجود هستند که برخی از رایج ترین آنها شامل Sketch، Adobe XD و Figma می باشد.

در ادامه خلاصه ای از ویژگی هایی که هر یک از این ابزارها به شما ارائه می دهند را بیان خواهیم کرد:

– Sketch: Sketch یک اپلیکیشن طراحی دیجیتال است که برای macOS طراحی شده است. طراحان UI/UX این ابزار را به علت قابلیت هایی مانند افزونه های متنوع و رابط کاربری و بصری بسیار جذاب آن به سایر ابزارها ترجیح می دهند.

– Adobe XD: Adobe XD برای تمامی کاربران طراحی شده است. این ابزار یک ابزار کاملا رایگان می باشد که شما را قادر می سازد تا نمونه های اولیه و طرح های خود را توسعه دهید.

– Figma: Figma یک ابزار طراحی مشترک است که برای پروژه های دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد. این جدیدترین ابزار UI/UX در دنیا است که در حال حاضر تبدیل به یکی از بهترین انتخاب ها برای طراحان شده است.

نکته ای مهم درباره ابزارهای طراحی UI/UX

هر روزه ابزارهای بیشتر و بهتری برای طراحی UI/UX در حال توسعه هستند و هر یک از ابزارهای موجود نیز در حال گسترش و به روزرسانی می باشند. هر ابزاری دارای مزایا و معایب خاص خود می باشد. همیشه بهتر است که سعی کنید چند مورد از این ابزارها را بیاموزید و برای ایجاد طرح های بی نقص و بسیار جذاب خود سعی کنید از ترکیب آنها استفاده کنید.

به عنوان یک طراح UI/UX شروع به ساخت یک نمونه کار برای خود کنید

اگر به خوبی تمرین نکنید خواندن کتاب و تماشای ویدئوهای آموزشی نمی تواند کاربرد چندانی برای شما داشته باشد و شما را به یک طراح UI/UX تبدیل کند. اگر می خواهید در این زمینه به یک فرد با مهارت بالا تبدیل شوید باید سعی کنید محصولات دیجیتالی را طراحی کنید و شروع به جمع آوری نمونه کار برای خود کنید.

مقاله‌های مرتبط:

شما می توانید کیت های رابط کاربری رایگان را دانلود کنید تا به شما در شروع کار کمک کند. کیت های UI در واقع کیت هایی با نمونه ها و عناصر از پیش ساخته شده مختلف هستند که شما می توانید از آنها برای طراحی UI خود استفاده کنید. این کیت ها همچنین تمامی جزئیات مربوط به فونت ها، آیکون ها، منوها، دکمه ها و … را نیز به شما ارائه می دهند.

نکاتی درباره کیت های طراحی UI

شما می توانید از کیت های طراحی UI برای طراحی سایت یا اپلیکیشن خود استفاده کنید. شما می توانید کار خود را با طراحی دوره ایده های موجود آغاز کنید. سعی کنید وب سایت های مورد علاقه خود را انتخاب کرده و راه هایی را برای قدرتمندتر کردن آنها بیابید. علاوه بر این شما می توانید بیاموزید که چگونه یک ماکت را برای خود طراحی کنید و آن را به انجمن های مختلف ارسال کرده و بازخوردهای آنها را دریافت کنید.

نکاتی درباره ساخت نمونه کار

اولین نکته ای که برای ساخت نمونه کار به عنوان یک طراح UI/UX باید به آن دقت کنید این است که حتما پروژه شما برای گوشی های هوشمند نیز بهینه سازی شده باشد. عدم بهینه سازی طرح ها برای گوشی های هوشمند می تواند طرح های شما را به طور کامل از بین ببرد. طبق گزارش Think with Google کمتر از 50 درصد از کاربران وب سایت هایی که برای گوشی های هوشمند بهینه سازی نشده اند را انتخاب می کنند.

در عین حال در نظر گرفتن فاکتور قیمت نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. شما باید یاد بگیرید که طراحی یک اپلیکیشن موبایل یا وب سایت چقدر هزینه دارد تا مطمئن شوید که می توانید بودجه خود را مدیریت کنید.

اگر برای مدیریت پروژه ها به عنوان یک طراح UI/UX به کمک نیاز دارید Bonsai می تواند به شما در این زمینه کمک کند. Bonsai به شما کمک می کند تا یک نمونه کار بسازید و کشف کنید که چگونه می توانید طرح های موجود را با عملکرد بهتر بازسازی کنید.

به عنوان یک طراح UI/UX با افراد حرفه ای ارتباط بگیرید

همانطور که می آموزید چگونه به عنوان یک طراح UI/UX طراحی های خود را انجام دهید باید یاد بگیرید که چگونه با افراد حرفه ای ارتباط بگیرید و شبکه ای را برای خود ایجاد کنید. سعی کنید افراد حرفه ای که در این زمینه وجود دارند را بیشتر بشناسید، این کار دروازه شما به سمت فرصت های بی نظیر شغلی خواهد بود. شما می توانید برای انجام این کار رویدادهای محلی را جستجو کنید.

افرادی که به صورت خودآموز به یک طراح UI/UX تبدیل شده اند بیشترین بهره را از چنین فعالیت هایی برده اند. این افراد به عنوان یک طراح UI/UX با این کار می توانند در مصاحبه های مختلف شرکت کرده و نتیجه بسیار خوبی را دریافت کنند.

این کار ممکن است در ابتدا ناخوشایند به نظر برسد اما با گذشت زمان راحت تر می شود و اعتماد به نفس شما نیز به همین نسبت افزایش پیدا می کند و بدون شک شما بهره زیادی را از روابطی که ایجاد کرده اید خواهید برد.

سعی کنید هر روز خودتان را کامل تر کنید

یک طراح UI/UX باید همیشه در حال یادگیری باشد. طیف گسترده ای از روش ها برای راضی کردن کاربران وجود دارد. به همین علت است که شما می توانید با یادگیری این روش های جدید به یک طراح UI/UX موفق تبدیل شوید.

برای این که بتوانید با تکنیک ها و روش های جدیدی که برای انجام این کار وجود دارند آشنا شوید به شما پیشنهاد می کنیم در کارگاه های مختلف به عنوان یک طراح UI/UX شرکت کنید تا متوجه شوید که ذهن های درخشان چگونه در این زمینه قدم بر می دارند. داشتن تجهیزات و دانش مناسب  به شما کمک می کند تا در زمینه کاری خود بهترین باشید و بتوانید به موقعیت های شغلی بهتری دست پیدا کنید.

دقت داشته باشید که یادگیری این موارد نیازمند این است که شما هر روز زمانی را صرف یادگیری کنید. اگر روند یادگیری خود را قطع کنید پس از مدتی متوجه می شوید که دانش شما با دانش روز دنیا در زمینه طراحی UI/UX فاصله و تفاوت دارد و افراد زیادی هستند که طراح UI/UX بهتری نسبت به شما هستند.  پس اگر قصد دارید در موقعیت های شغلی فعلی خود به عنوان یک طراح UI/UX  باقی بمانید یا این که به موقعیت های شغلی بهتری دست پیدا کنید حتما سعی کنید دانش خود را کاملا به روز نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا