اینترنت و شبکه

افزایش کاربران فعال ماهانه تیک تاک که از مرز ۷۳۲ میلیون نفر گذشت

اسلایدهای فاش‌شده از جلسه‌ی تیک تاک با شرکت‌های تبلیغاتی نشان می‌دهد این شبکه‌ی اجتماعی ویدئومحور تا ۶ ماه پیش ۷۳۲ میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر دنیا داشته است.

تیک تاک (TikTok) در چند وقت اخیر تلاش‌هایش را بیشتر کرده است تا تبلیغ‌کنندگان بیشتری به‌سمت نسخه‌ی جهانی و نسخه‌ی آمریکایی پلتفرم محبوبش بکشاند. فون‌آرنا می‌نویسد تیک تاک برای این منظور مذاکراتی با شرکای تبلیغاتی احتمالی کرده و جزئیاتی از مدل B2B برای نسخه‌ی سازمانی خود (TikTok for Business) به‌اشتراک گذاشته است. جزئیات مذکور از تفاهم‌نامه‌ی اطلاعات محرمانه‌ی تیک تاک به‌دست رسیده‌ و حاوی اطلاعاتی مثل تعداد کاربران است تا توجه تبلیغ‌کنندگان به این پلتفرم چینی اشتراک‌گذاری ویدئو جلب شود.

به‌نوشته‌ی Music Business Worldwide،‌ براساس جزئیات فاش‌شده تیک تاک تا اکتبر ۲۰۲۰ (مهر و آبان ۱۳۹۹) درحدود ۷۳۲ میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر دنیا داشته است که از این تعداد ۱۰۰ میلیون کاربر در ایالات متحده بوده‌اند. اعداد یادشده حدودا به ۶ ماه قبل ارتباط دارند و شکی نداریم تیک تاک در‌حال‌حاضر میزبان کاربران فعال بیشتری شده است. شاید تعداد کاربران فعال ماهانه‌ به‌صورت جهانی ده‌ها میلیون نفر افزایش یافته باشد.

به‌لطف شکواییه‌ای که سال گذشته‌ی میلادی علیه دولت آمریکا ثبت شد، می‌دانیم از پایان جولای ۲۰۲۰ (اوایل مرداد ۱۳۹۹) تا پایان اکتبر ۲۰۲۰ (اوایل آبان ۱۳۹۹) تیک تاک توانسته ماهانه تقریبا ۱۴٫۳ میلیون کاربر فعال ماهانه‌ی جدید به‌دست بیاورد. اگر این روند رشد در ۱۳ ماه آینده ادامه یابد، تا می ۲۰۲۲ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۱) تیک تاک بیش از یک‌میلیارد کاربر فعال ماهانه در سراسر دنیا خواهد داشت.

داده‌هایی که تیک تاک به تبلیغ‌کنندگان نشان می‌دهد، شاید آن‌ها را بیش‌ازپیش به سرمایه‌گذاری روی این شبکه‌ی اجتماعی ترغیب کند. به‌ادعای تیک تاک، ۴۷ درصد از کاربران گفته‌اند در چند وقت اخیر کالایی را خریده‌اند که در تیک تاک مشاهده کرده‌اند. همچنین، ۶۷ درصد گفته‌اند تیک تاک آن‌ها را به خرید مجاب کرده؛ حتی اگر قبلا قصد نداشتند کالایی بخرند.

تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی تیک تاک / TikTok از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰

اسلاید فاش‌شده‌‌ی مربوط به رشد کاربران فعال ماهانه‌ی تیک تاک در سطح جهان

طبق اطلاعات فاش‌شده، ۴۲ درصد از کاربران فعال تیک تاک ۱۸ تا ۲۴ ساله، ۱۷ درصد ۱۳ تا ۱۷ ساله، ۲۲ درصد ۲۵ تا ۳۴ ساله و ۱۲ درصد ۳۴ تا ۴۴ ساله هستند و فقط ۷ درصد آنان بیش از ۴۵ سال دارند. به‌ادعای تیک تاک، کاربران به‌طور میانگین روزانه ۱۹ بار این اپلیکیشن را باز می‌کنند؛ البته فعلا نمی‌دانیم این آمار به کاربران جهانی ارتباط دارد یا صرفا به کاربران ساکن در ایالات متحده محدود است.

تا ژانویه‌ی ۲۰۲۱ (دی و بهمن ۱۳۹۹) هر کاربر تیک تاک به‌طور میانگین ۸۹ دقیقه از زمان روزانه‌‌اش را در این اپلیکیشن گذرانده است. ۸۰ درصد از کاربران تیک تاک را «سرگرم‌کننده‌ترین پلتفرم» خطاب می‌کنند.

 

منبع
phonearena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا