پردازنده

فاش شدن نتایج بنچمارک پردازنده Core i9-12900HK اینتل که از M1 Max سریع تر است

نتایج بنچمارک فاش شده از پردازنده نسل دوازده سری آلدر لیک اینتل نشان می‌دهد که این پردازنده نسبت به پرچم‌دار نسل یازدهمی تایگر لیک اچ، عملکرد بهتری دارد.

توسعه‌دهندگان اینتل اخیرا اعلام کرده‌ بودند که نتایج بنچمارک سخت‌افزار‌هایی که عرضه عمومی نشده باشند، به صورت عمومی منتشر نخواهد شد؛ اما حالا اسکرین‌شاتی از نتایج بنچمارک لپ‌تاپی با پردازنده‌های Alder Lake نسل دوازدهم اینتل فاش شده است؛ ممکن است این اسکرین‌شات هنگام انجام تست داخلی یکی از سازندگان نوت‌بوک فاش شده باشد.

به گزارش Videocardz، پردازنده Core i9-12900HK، پردازنده‌ای آنلاک‌شده (با قابلیت اورکلاک) از نسل دوازدهمی سری آلدر لیک اینتل است که چهارده هسته و بیست رشته دارد؛ این مشخصات تا به امروز بالاترین مشخصات برای سری P آلدر لیک محسوب می‌شود.

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اینتل تصمیم دارد در آینده سری S آلدر لیک را با شانزده هسته و بیست و چهار رشته عرضه کند، اما می‌توان اطمینان داشت که Core i9-12900HK محصولی از پردازنده‌های سری S آلدر لیک شایعه شده نیست.

intel-core-i9-12900hk-geekbench

 

نتایج این بنچمارک نشان می‌دهد که سرعت پردازش پایه این پردازنده ۲/۹ گیگاهرتز است که با توجه به این رقم حداکثر سرعت پردازش ۳۷۱ مگاهرتزی که پیش‌تر برای آن گزارش شده بود، به وضوح نمی‌تواند درست باشد.

با توجه به این اسکرین شات، پردازنده Core i9-12900HK، بالاترین عملکرد را میان تراشه‌های موبایل سال ۲۰۲۱ (۱۴۰۰) مانند Zen 3، تایگر لیک H45 یا حتی M1 MAX اپل دارد.

پردازنده‌های مدل HK و HX اینتل هر دو بدون قفل هستند و قابلیت اورکلاک کردن دارند؛ با توجه به اینکه این ارقام، بالاترین ارقامی پایگاه داده Geekbench هستند، باید این نکته را هنگام مقایسه در نظر داشت.

اینتل قصد دارد هم‌زمان با معرفی پردازند‌های گرافیکی Arc، با اسم رمز Alchemist، پردازنده‌های سری P آلدر لیک خود را نیز در بزرگ‌ترین رویداد دنیای تکنولوژی CES سال ۲۰۲۲ عرضه کند.

نظر شما درباره نتایچ بنچماک پردازنده Core i9-12900HK چیست؟ درباره عملکرد بهتر این پردازنده در مقایسه با تراشه M1 MAX اپل چه دیدگاهی دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا