دوربین

ساخت دوربین کانن EOS R3 رسما تایید شد

کانن می‌گوید در حال تولید EOS R3 با حسگر اختصاصی BSI CMOS است. دوربین جدید کانن سیستم فوکوس خودکار بسیار پیشرفته‌ با قابلیت برجسته‌ی Eye Control AF خواهد داشت.

کانن رسما اعلام کرد روی دوربین بدون آینه‌ی جدیدی در کلاس کاربران حرفه‌ای کار می‌کند. نام این دوربین ای او اس آر ۳ (Canon EOS R3) است و از‌لحاظ عملکرد و کلاس کاری در بین R5 و سری 1DX قرار می‌گیرد. به‌گزارش پتاپیکسل، EOS R3 در تصویربرداری بسیار سریع و نخستین دوربین دنیا است که از حسگر فول فریم BSI CMOS ساخت کانن بهره می‌برد.

دوربین کانن EOS R3 هنگام عرضه به بازار به مکملی ممتاز برای دو لنز سوپر تله‌فوتو جدیدی تبدیل می‌شود که امروز برای مانت RF رونمایی شده‌اند و با نام RF400mm f/2.8 L IS USM و RF600mm f/4 L IS USM شناخته می‌شوند. کانن وعده می‌دهد EOS R3 دسته‌ی جدیدی برای سیستم EOS R معرفی و تأکید ویژه‌ای روی عملکرد فوکوس خودکار و سرعت عالی حتی هنگام تصویربرداری از سوژه‌هایی می‌کند که به‌سرعت در حال حرکت هستند.

دوربین جدید کانن از گریپ باتری حرفه‌ای دوربین‌های DSLR سری یک کانن برخوردار و به‌گونه‌ای طراحی شده است تا مطابق انتظار افراد حرفه‌ای قابل‌اتکا و بادوام باشد؛ حتی موقع فعالیت در محیط‌های دشوار. قائم‌مقام اجرایی و مدیرکل واحد تجاری فناوری‌های تصویربرداری و ارتباطات در شعبه‌ی آمریکای کانن می‌گوید ساخت Canon EOS R3 و معرفی دو لنز جدید مانت RF نشان می‌دهد کانن به تعهدش برای تولید محصول برای افرادی پایبند است که در سطح حرفه‌ای عکس می‌گیرند و محتوای ویدئویی ضبط می‌کنند.

نمای جلو دوربین کانن EOS R3 با لنز

دوربین EOS R3 قرار است نخستین حسگر BSI CMOS فول فریم کانن را داشته باشد. کانن می‌گوید این حسگر جدید هنگام ثبت تصاویر ساکن می‌تواند سرعت خواندن بسیار سریع‌تری از دوربین‌های قبلی ارائه دهد. سرعت خواندن سریع به‌معنی کاهش اعوجاج رولینگ شاتر موقع تصویربرداری EOS R3 ازطریق شاتر الکترونیکی است.

کانن می‌گوید دوربین EOS R3 می‌تواند هنگام فعال‌بودن تمام‌وقت فوکوس خودکار دوال پیکسل CMOS و قرارگیری در حالت اکسپوژر خودکار، با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه تصویربرداری کند. سرعت تصویربرداری متوالی ممکن است بسته به لنزی مورداستفاده‌ی کاربر و متفاوت‌بودن شرایط تصویربرداری کاهش یابد.

EOS R3 از همان سیستم فوکوس خودکاری استفاده می‌کند که پیش‌تر در دوربین‌های R5 و R6 به‌کار رفته است که قابلیت تشخیص بدن و چشم را شامل می‌شود. کانن می‌گوید فوکوس خودکار EOS R3 به‌لطف فناوری یادگیری عمیق موقع فیلم‌برداری پرتحرک می‌تواند بهتر عمل کند.

همچنین، سیستم فوکوس خودکار تشخیص اشیاء EOS R3 سوژه‌های ‌تشخیص‌پذیر بیشتری ارائه می‌دهد تا در شرایط دشوار عملکرد برجسته‌تری از خود نشان دهد. منظره‌یاب الکترونیکی EOS R3 امکان انتخاب ناحیه‌ی اولیه برای پایش فوکوس خودکار را ازطریق نگاه‌کردن به منظره‌یاب نیز فراهم می‌کند.

نمای جلو دوربین کانن EOS R3 بدون لنز

این قابلیت جالب Eye Control AF نام دارد و با همکاری سیستم فوکوس خودکار Servo روی سوژه‌های متحرک فوکوس و آن‌ها را در بخش مشخصی از فریم می‌تواند پایش کند. این فرایند با تشخیص این نکته  انجام می‌شود که چشمتان در هر لحظه کجا را نگاه می‌کند. قابلیت یادشده گاهی اوقات با برخی عینک‌های آفتابی خاص، عینک‌های آفتابی آینه‌ای، لنزهای تماسی سخت و لنزهای دوکانونی کار نمی‌کند؛ اما از‌لحاظ تئوری به دوربین امکان می‌دهد آنچه را ببیند که در حال تماشایش هستید و سیستم فوکوس خودکار را فعالانه تنظیم کند.

اگر سیستم مذکور برایتان آشنا به‌نظر می‌رسد، تعجب نکنید. دوربین دیگری از کانن با نام Canon EOS-3 که در سال ۱۹۹۸ عرضه شد، دوربین SLR پرچم‌داری بود که قابلیت‌های برجسته‌‌ای مثل Eye Control Focus داشت. کانن اکنون از این قابلیت در دوربین جدیدش با عبارت Eye Control AF یاد می‌کند.

دوربین EOS R3 قرار است بدنه‌ی جدید و یک‌تکه‌ای داشته باشد که روی آن گریپ عمودی به‌چشم می‌خورد. بدنه‌ی این دوربین در حد‌و‌اندازه‌ی دوربین‌های DSLR سری یک در‌برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است و با اپلیکیشن جدید Mobile File Transfer (برای اندروید و iOS) کار می‌کند. این اپلیکیشن هم‌زمان با عرضه‌ی دوربین منتشر می‌شود. کانن به‌وضوح به حسگر BSI CMOS و تاریخ عرضه و قیمت دوربین R3 اشاره نکرده است.

منبع
petapixel

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا