موبایل

مدل‌های پرو آیفون ۱۳ به فوکوس خودکار در لنز اولترا واید مجهز خواهند شد

به گفته‌ی مینگ‌چی کو، اپل به‌ منظور بهبود کیفیت تصاویر، مدل‌های پرو آیفون ۱۳ را به لنز اولتراواید با توانایی فوکوس خودکار مجهز خواهد کرد.

با نزدیک شدن به بازه‌ی رونمایی از سری بعدی گوشی‌ هوشمند اپل، بازار شایعات در رابطه با آن‌ که احتمالاً آیفون ۱۳ نامیده می‌شود، بسیار داغ شده است. در آخرین مورد، MacRumors با استناد به گفته‌های مینگچی کو، گزارشی تدوین کرده است که نشان می‌دهد کانون توجه اپل در مدل‌های پیشرفته سری آیفون ۱۳ روی بهبود دوربین اولتراواید معطوف خواهد بود.

مینگ-چی کو، تحلیلگر نام‌آشنای محصولات اپل، در یادداشتی خطاب به سرمایه‌گذاران می‌گوید مدل‌های پرو آیفون ۱۳ از یک دوربین فوق‌ عریض (اولتراواید) بهبودیافته با فوکوس خودکار بهره می‌گیرند که در مقایسه با دوربین اولتراواید با فوکوس ثابت فعلی در مدل‌های آیفون ۱۲ پرو، به ارائه تصاویر سریع‌تر و واضح‌تر، صرف نظر از فاصله‌ی کانونی موضوع خاص از لنز، کمک خواهد کرد.

طبق شایعات قبلی، درحالی‌که هر چهار مدل آیفون ۱۲ امسال از دوربین فوق عرض یکسانی برخوردار خواهند بد، اپل امسال رویکرد خود را کمی تغییر می‌دهد و در مدل‌های پرو و پرو مکس از دوربین فوق عریض پیشرفته‌تری با گشودگی دیافراگم F1.8 همراه‌ با لنز ۶ تکه و فوکوس خودکار بهره خواهد برد که می‌تواند تصاویر باکیفیت‌تری به ارمغان بیاورد؛ برای یادآوری هر چهار مدل آیفون ۱۲ از دوربین فوق عریض با گشودگی F2.4، لنز ۵ تکه و فوکوس ثابت استفاده می‌کنند.

کو معتقد است که کوپرتینویی‌ها هر چهار مدل آیفون ۱۴ را به فوکوس خودکار و لنزهای جدید مجهز خواهند کرد. وی در گذشته پیش‌بینی کرده بود که اپل در سال ۲۰۲۲ از لنز یک‌تکه (Unibody) استفاده خواهد کرد که موتور سیم‌پیچ صوتی دوربین را با آرایه‌ی لنز آن ادغام می‌کند. در‌ مقایسه‌ با ماژول‌های فعلی که از اجزای مشابه قطعات جداگانه و مجزا بهره می‌برند، طراحی جدید می‌تواند فضای داخلی دستگاه را آزاد کند و مقاومت دستگاه را افزایش بدهد.

این تحلیلگر مدعی است که اپل سال ۲۰۲۳ اولین‌ بار طراحی لنز تله پریسکوپ را به آیفون خواهد آورد. لنز پریسکوپ یا لنز تاشو معمولاً از مجموعه‌ای از منشور و آینه تشکیل شده‌ است که به‌طور مؤثر، فاصله کانونی آرایه‌ی دوربین را در ابعادی جمع‌وجور افزایش می‌دهد.

منبع
MACRUMORS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا