به وقت کتاب

معرفی 6 مورد از بهترین رمان های جهان

آیا شما هم علاقه مند به آشنایی بیشتر با بهترین رمان های جهان هستید؟ ما در این مطلب قصد داریم برخی از مهم ترین و بهترین رمان های جهان را به شما معرفی کنیم.

اگر شما هم علاقه مند به مطالعه رمان هستید بدون شک قصد دارید تا با بهترین رمان های جهان آشنا شوید و زمانی که صرف مطالعه رمان می کنید را صرف خواندن این رمان ها کنید. آشنایی با بهترین رمان های جهان به شما کمک می کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از اوقات فراغت خود استفاده کنید. امروزه رمان های زیادی توسط بسیاری از نویسندگان مشهور در دنیا نوشته شده اند که هر یک از آنها دارای ویژگی ها و جذابیت های مخصوص به خود هستند. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره بهترین رمان های جهان صحبت کنیم و برخی از معروف ترین آنها را به شما معرفی کنیم. پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

آنا کارنینا از بهترین رمان های جهان

آنا کارنینا یکی از بهترین رمان های جهان است که از محبوبیت بالایی برخوردار است و بسیاری از طرفداران رمان در سراسر دنیا آن را مطالعه کرده اند. این رمان به زبان های بسیار زیادی ترجمه شده است و موضوعات مختلفی از جمله خیانت، قمار، توطئه های ازدواج و … را بیان می کند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید نشریه های معروف در دنیا مانند نشریه تایمز این رمان را در صدر لیست بهترین رمان های دنیا قرار داده اند. این رمان در واقع یک کتاب داستانی است که در هشت قسمت نوشته شده است و نویسنده آن نیز لئو تولستوی یکی از معروف ترین نویسنده های دنیا است. این نویسنده روسی در کتاب خود داستان دو شخصیت را بیان می کند. شخصیت آنا یکی از شخصیت های اصلی این داستان است که با معشوق جوانش فرار می کند و شخصیت دیگری که در این کتاب بسیار اثرگذار است یک شخصیت عاشق به نام کنستانتین لوین است که یک مبارز در حوزه ایمان و فلسفه می باشد.

آشنایی با رمان گتسبی بزرگ  

رمان معروف گتسبی بزرگ یکی از بهترین رمان های جهان است که اثر F. Scott Fitzgerald می باشد. این رمان با هدف آشنا کردن دانش آموزان با هنر خواندن انتقادی در ادبیات نوشته شده است و در بسیاری از مدارس نیز به دانش آموزان توصیه می شود که حتما این رمان را مطالعه کنند. اصلی ترین شخصیت این داستان شخصی به نام Nick Carraway که به تازگی به شهر نیویورک نقل مکان کرده است و با همسایه جوان و عجیب و غریبش دوست می شود. یکی از موضوعات اصلی که در این داستان به آن پرداخته شده است نقد ایده ” رویای آمریکا” است. بدون شک یکی از ویژگی های کلیدی و بسیار مهم آن نقشی است که در جلد آن مشاهده می کنید که شخصی را نشان می دهد که با نگاهی نافذ به آسمان خیره شده است. این رمان امروزه به عنوان یکی از محبوب ترین رمان های دنیا شناخته می شود و طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد.

رمان صد سال تنهایی از محبوب ترین رمان های جهان

گابریل گارسیا مارکز نویسنده فقید کلمبیایی مشهورترین اثر خود یعنی رمان صد سال تنهایی را در سال 1967 منتشر کرد. این رمان در واقع داستان هفت نسل از خانواده Buendía را بیان می کند و بیانگر داستان تاسیس شهر Macondo تا نابودی آن را دنبال می کند. معمولا شما می توانید موارد عرفانی بسیار زیادی را در طول این رمان مشاهده کنید. ژانر این رمان بیشتر روی رئالیسم جادویی تمرکز دارد. یکی از مهم ترین اهداف گابریل گارسیا مارکز از نوشتن این رمان بیان رواج و قدرت اسطوره ها و افسانه ها در ارتباط با تاریخ و فرهنگ آمریکای لاتین می باشد. این رمان موفق شده است تا جوایز بسیار زیادی را برای گابریل گارسیا به ارمغان بیاورد که این جوایز منجر به دریافت جایزه نوبل ادبیات توسط او در سال 1982 شد. رمان صد سال تنهایی نیز از جمله بهترین رمان های جهان است که طرفداران خاص خود را دارد و به زبان فارسی نیز ترجمه شده است.

مقاله‌های مرتبط:

رمان مرد نامرئی از مشهورترین رمان های جهان

رمان مرد نامرئی یکی از بهترین رمان های جهان است که اثر رالف الیسون می باشد. این رمان درباره هویت یک مرد آفریقایی-آمریکایی است و یک رمان پیشگامانه به شمار می آید. راوی این رمان فردی است که هیچ گاه در طول رمان نامش برده نمی شود و ادعا دارد که از نظر اجتماعی برای دیگران نامرئی است و همین ایده نیز باعث نامگذاری این چنینی رمان شده است. راوی این رمان در طول آن داستان حرکت خود از جنوب به دانشگاه و سپس شهر نیویورک را بیان می کند. او در هر مکان با ناملایمی ها و تبعیض های شدیدی مواجه می شود که از جمله آنها می توان به اخراج از کار، مشکلاتی در روابطی که دارد، حضور در جنبش های اجتماعی مشکوک و … اشاره کرد. این رمان بیشتر به خاطر سبک نگارش سورئال و تجربی خود مشهور شده است و امروزه طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد.

رمان دن کیشوت از بهترین رمان های جهان

دن کیشوت اثر Miguel de Cervantes یکی از بهترین رمان های جهان است که می توان آن را شناخته شده ترین کتاب در ادبیات اسپانیایی به شمار آورد. این کتاب اولین با در سال 1615 به طور کامل منتشر شد. شخصیت اصلی این رمان شخصی است که نام Don Quixote de la Mancha را روی خود گذاشته است. این رمان از جمله رمان های عاشقانه است درباره جوانمردی صحبت می کند و تلاش می کند تا این رسم را احیا کرده و خود را به عنوان یک قهرمان معرفی کند. این شخصیت کم کم در میان مردم به یک بت تبدیل شده و الگویی کهن برای آنها می شود. از زمانی که این رمان منتشر شده است تاثیر زیادی روی ادبیات، موسیقی و آثار هنری گذاشته است که همین مسئله می تواند یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت آن در کل دنیا باشد.

رمان معروف خانوم دلوی

احتمالا عجیب ترین رمانی که در فهرست ما قرار می گیرد رمان خانوم دلوی است که بهترین اثر Virginia Woolf می باشد. این رمان دقیقا درباره یک روز از زندگی یک جامعه شناس بریتانیایی به نام Clarissa Dalloway است. این رمان با استفاده از ترکیبی از روایت سوم شخص و افکار شخصیت های مختلف در تمام طول مسیر این رمان از یک سبک جریان آگاهی استفاده می کند. این سبک باعث می شود تا خواننده نگاهی عمیقا شخصی و آشکار به ذهن شخصیت ها داشته باشد به طوری که به جای تمرکز روی روند داستان بیشتر روی شخصیت ها تمرکز می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا