به وقت کتاب

با کمک این کتاب‌ها زندگی خود را دگرگون کنید

کتاب‌خوانی فضیلتی است که امروزه خیلی‌ها از آن محروم هستند. اما به آن دسته از افرادی که قصد پیشرفت در زندگی دارند، توصیه می‌شود این کتاب‌ها را از دست ندهند.

کتاب‌ دانایی و خردی برای خوانندگان به ارمغان می‌آورد که اگر بخواهیم خودمان آن را به دست آوریم، باید سال‌ها عمرمان را تلف کنیم. بین سن ۲۰ تا ۳۰ سالگی، همه‌ی ما کشمکش‌های زیادی پشت سر می‌گذاریم و شک‌ها و دودلی‌های زیادی داریم. در زیر ۲۰ کتاب را معرفی می‌کنیم که مسیر زندگی شما را واضح‌تر، امید‌بخش‌تر و راحت‌تر می‌کنند.

کتابخوانی

ترسو: بسته شدن شکاف بین شغل روزانه و شغل رؤیایی – جان اکاف

آدم بی وفا

جان اکاف از طریق آموختن و تجربه، ما را به سفری می‌برد که در طول آن، شغل فعلی منفور شما به شغل رؤیایی‌تان تبدیل می‌شود. اکاف به ما می‌آموزد که خیلی سریع یا خیلی دیر چیزی را رها نکنیم و این مسیر درست زندگی است.

ترسو، کتابی بسیار جالب و مفید برای آن دسته افرادی است که می‌خواهند در زندگی جهش کنند و رؤیاهای خود را به واقعیت تبدیل کنند.

قدرت عادت – چارلز داهیگ

قدرت عادت

ناشر این کتاب چارلز داهیگ با استفاده از یک سری مطالعات علمی با جزئیات دقیق بیان می‌کند که عادات چگونه ایجاد می‌شوند و چگونه است که ما نمی‌توانیم در زندگی و کسب‌وکار عادات را کنار بگذاریم و از این طریق عشق به کارش را بیان می‌کند.

قدرت عادت یک کتاب عالی برای افرادی است که قصد دارند عادات بد خود را کنار بگذارند و عادات بهتری جایگزین آن‌ها کنند تا به موفقیت برسند.

کار پول و دگرگونی – دیو رمزی

بازسازی پول

بیش از ۲۰ سال است که دیو رمزی مشاور مالی شخصی و گوینده‌ی رادیو، مشاوره‌های فوق‌العاده‌ی خود را به‌صورت یک راهنمای ساده و راحت در اختیار مردم قرار می‌دهد. قدم‌های کوچک و ساده‌ی وی برای ایجاد یک سرمایه‌ی اضطراری برای روز مبادا، کاملا رایگان در اختیار مردم قرار گرفته‌اند.

مرزها: چه موقع بگوییم بله و چگونه بگوییم نه تا کنترل زندگی خود را به دست بگیریم – هنری کلاود و جان تاونسند

مرزها

با افرادی که در حریم شخصی شما فضولی می‌کنند مشکل دارید؟ اگر خواهان کمک احساسی، فیزیکی یا ذهنی هستید، کتاب مرزها همان چیزی است که نیاز دارید.

ناشران این کتاب هنری کلاود و جان تاونسند برای شما طرح و نقشه‌ای ارائه می‌دهند تا بتوانید در هر قسمت از زندگی خود که می‌خواهید، مرز مشخصی قرار دهید.

استارتاپ ۱۰۰ دلاری – کریس گویلباو

استارتاپ ۱۰۰ دلاری

کریس گویلباو هم شباهت زیادی به تیم فریز دارد و یک نویسنده‌ی جهانگرد است. در کتاب استارتاپ ۱۰۰ دلاری، ناشر پشت سر هم نمونه‌هایی از افرادی که کار خود را با سرمایه‌ی کم آغاز کردند و آن را به یک کسب‌وکار بزرگ تبدیل کردند ارائه می‌دهد.

این کتاب یک منبع الهام عالی برای آن دسته افرادی است که می‌خواهند یک کسب‌وکار جانبی آغاز کنند.

کارتان را انجام دهید – استیون پرسفیلد

کارتان را انجام دهید

پرسفیلد بیشتر به خاطر سبک نویسندگی تخیلی‌اش(افسانه‌ی بگر ونس) و اولین کتابش در مورد کار(جنگ هنر) معروف است و ما را راهنمایی می‌کند تا هر آنچه لازم است برای انجام هر پروژه‌ای که می‌تواند مفید باشد، انجام دهیم. یک کتاب کوتاه و ساده، «کارتان را انجام دهید» در عین سادگی برای آن دسته افرادی که مدت‌ها است کاری خارج از علاقه و توان خود انجام می‌دهند یک منبع الهام بزرگ است.

پرسفیلد می‌نویسد:

مقابل ترس، عشق قرار دارد – عشق به چالش، عشق به کار، اشتیاق و لذت محض برای اقدام به رسیدن به رؤیاهایمان و اینکه ببینیم اصلا شدنی است یا نه.

هدیه‌ی مسافر: هفت تصمیم که موفقیت شخصی شما را تعیین می‌کنند – اندی اندروز

هدیه مسافر

اندی اندروز پس از اینکه ۵۰ انتشاراتی دست رد به سینه‌اش زدند، بالاخره این کتاب را در سال ۲۰۰۵ منتشر کرد. این کتاب به‌صورت تخیلی نوشته شده است، اما یک کتاب انگیزشی و تاریخی است؛ داستان در مورد دیوید ۴۶ ساله است که بعد از دست دادن شغلش یک تصادف وحشتناک می‌کند. دیوید وقتی در بیمارستان و در حالت اغما است، به زمان گذشته سفر می‌کند و با لینکلن، ترومن و ۵ نفر دیگر از رهبران بزرگ تاریخ دیدار می‌کند.

اندروز می‌نویسد:

آنهایی که به اهداف و آرمان‌های من معترض هستند؛ هدف والایی را که قصد رسیدن به آن دارم، درک نمی‌کنند.

برانید: حقیقت اعجاب‌انگیز در مورد آنچه موجب انگیزش ما می‌شود – دنیل پینک

برانید

دنیل پینک به ما نشان می‌دهد در قرن ۲۱  علم و کسب‌وکار در حوزه‌های متفاوتی قرار دارند. علم به ما نشان می‌دهد در حال حرکت و پیشرفت به سمت ورای سبک و روش‌های مدیریت(محرک ۲.۰) و به سمت خودمختاری و انگیزش خود هستیم و اینجا است که کارمندان همه کار خود را باهدف، تسلط و کاملا حرفه‌ای انجام می‌دهند(محرک ۳.۰).

این کتاب کمک بزرگی برای آن دسته افرادی است که سعی دارند هدف ما را درک کنند.

تئوری ضرورت و پیشرفت – گرگ مک کیون

تئوری ضرورت و پیشرفت

هر چه کمتر، بهتر؛ همین. این روشی عالی‌ است که گرگ مک کیون مورد استفاده قرار می‌دهد و فیلتری برای انتخاب کارهایی است که در زندگی خود انجام می‌دهیم. اگر انتخابی که قرار است انجام دهید، نمره‌ای بین ۹ یا ۱۰ ندارد (۱۰ چیزی است که حتما باید انجام دهید)، پس آن کار را انجام ندهید.

من قویا توصیه می‌کنم برای جمع‌وجور کردن زندگی خود و ایجاد یک نظم و ترتیب مناسب در کارهایتان حتما این کتاب را بخوانید.

۴۸ روز مانده تا کاری که عاشقش هستید – دن میلر

۴۸ روز مانده

مشاور شغلی و ناشر، دن میلر، یکی از معتقدان سرسختی است که مردم را به درک اینکه همه دارای مهارت‌ها، قابلیت‌ها و شوق و استعداد‌هایی هستند، وا‌می‌دارد. این کتاب به ما کمک می‌کند بفهمیم که مسیر منتهی به خوشبختی همان مسیر یافتن یک کار عالی و سودده است. ۸۵٪ فرآیند جستجوی شغل مبنی بر درک و فهمتان از خودتان است و ۱۵٪ دیگر یافتن شغلی است که برای شما مناسب باشد.

این کتاب به شما کمک می‌کند شغل مناسب خود را بیابید و به این صورت در هزاران دلار هزینه‌ی وام‌های دانشجویی ناخواسته صرفه‌جویی کنید.

هفته‌ی کاری ۴ ساعته – تیم فریز

هفته کاری ۴ ساعته

اصل این کتاب در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و تیم فریز کسب‌وکار سبک زندگی را به جهان معرفی کرد. فریز بعد از اینکه در سفرش به اسپانیا دچار  حمله‌ی اضطراب شدید شد، نحوه‌ی ایجاد کسب‌وکاری را معرفی کرد که می‌توان آن را در هر جای دنیا اداره کرد. علاوه بر این، وی نشان داد چگونه می‌توان در شهرهای اطراف دنیا به‌خوبی زندگی کرد.

اگرچه من نمی‌گویم آنچه تیم انجام داد برای همه مناسب است، اما طرح‌ها و ایده‌های او ارزش خواندن دارند.

آبی مثل آرامش – دونالد میلر

آبی مثل آرامش

در این کتاب مسیحی، دونالد میلر ما را در سفر جالب خود در مسیر یافتن اعتقادش به مسیح همراه می‌کند، دونالد از وقتی دانش‌آموز بود، در اواخر دوران نوجوانی‌اش و اوایل سن ۲۰ سالگی، توجه و علاقه‌اش به یافتن اعتقاد در شهری  که مشهور به بی‌دینی است (پورتلند) جلب شد.

سبک نویسندگی مکالمه‌ای دونالد باعث شده است این کتاب برای هر شخصی که قصد دارد مسیر اعتقاد را طی کند؛ جالب و لذت‌بخش باشد.

چگونه دوست بیابیم و بر مردم تاثیر بگذاریم – دیل کارنگی

چگونه دوست بیابیم

این کتاب «کمک به خود» کلاسیک از سال ۱۹۳۰ تا الان منتشر شده است. این کتاب بر اساس آموزه‌های کارنگی از مصاحبه‌های انجام‌شده با غول‌ها دنیای کسب‌وکار آن روز (از جمله اندرو کارنگی و توماس ادیسون) نوشته شد. این مؤلف روش‌هایی را برای حداکثر سازی پتانسیل از طریق درک چگونگی رفتار و تقابل با دیگران معرفی کرده است.

این کتاب اگرچه بیش از ۷۰ سال پیش نوشته شده است، اما برای دنیای امروز هم صدق می‌کند.

اتوبوس انرژی – جان گوردون

اتوبوس انرژی

این کتاب با سبک علمی تخیلی الهام بخشی نوشته شده است. این کتاب فوق‌العاده، در مورد اوقات و روزهای سخت یک رهبر تیم بازاریابی است که نزدیک است شغلش را از دست بدهد. بنابراین مجبور می‌شود سوار اتوبوس انرژی شود، چون اتومبیلش نیاز به یک تعمیر بلندمدت دارد. در این سفر، نویسنده‌ی ما ۱۰ قانون ایجاد لذت و انرژی مثبت در کار و زندگی خانوادگی‌اش را یاد می‌گیرد.

این یک کتاب سریع و قدرتمند برای هر شخصی است که قصد دارد موقعیت فعلی خود را به یک موقعیت مثبت تبدیل کند.

جستجوی انسان برای معنا و دلیل – ویکتور فرانکل

جستجو

فرانکل پس از نجات یافتن از ۴ کمپ مرگ نازی‌ها و مشاهده‌ی مرگ تعداد زیادی از اعضای خانواده‌اش، تبدیل به یک روان‌پزشک شد. وی با این نظریه‌ی فروید که بیان می‌کند روح آدمی فقط لذت را می‌طلبد، مخالف بود، فرانکل ادعا کرد چیزی که واقعا انسان در جستجوی آن است، معنا و مفهوم و دلیل زندگی اوست.

اگرچه کمی به زمان گذشته بازمی‌گردد؛ اما جستجو برای معنا و دلیل، ارزش خواندن دارد.

بزرگترین فروشنده‌ی جهان – اوگ ماندینو

بزرگترین فروشنده‌ی جهان

اجازه ندهید تیتر کتاب شما را بترساند. این کتاب، اگرچه به فروش و فروشندگی هم مربوط می‌شود؛ اما بیشتر در مورد زندگی یک سر پیشخدمت است.

بزرگترین فروشنده یک کتاب کوتاه است؛ اما شما را به وجد می‌آورد.

اعترافات یک شوهر افتضاح: آموزه‌های یک مربی تنبل – نیک پاولیدیس

اعترافات

درست است امروزه خیلی‌ها دیگر به شوهر شدن فکر نمی‌کنند؛ اما نیک پاولیدیس در این کتاب داستانش را در مورد تبدیل شدن از یک فرد خودآزار به یک شوهر دوست داشتنی تعریف می‌کند.

ساکت: قدرت خویشتن‌گرایان در جهانی که نمی‌تواند سکوت کند – سوزان کاین

ساکت

این کتابی است که همه باید بخوانند تا درک کنند چرا وقتی با یک گروه از مردم صحبت می‌کنند، احساس خستگی به آن‌ها دست می‌دهد. از طریق تحقیقات روانشناسی و عصب‌شناسی، سوزان کایل به زیبایی هرچه‌تمام‌تر توضیح می‌دهد چگونه یک‌سوم از ما (خویشتن‌داران) باید با بقیه‌ی افراد برون‌گرا تطبیق یابیم.

نتیجه

اگر هر سال بیش از یک کتاب بخوانید، از توده‌ی مردم بسیار جلوتر هستید. زمانی را صرف خواندن هر کدام از این کتاب‌های عالی کنید. سپس آنچه را که می‌آموزید به کار ببندید. مطمئن باشید از نتیجه‌ی آن حیرت خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا