سیستم عامل

به‌روزرسانی نشدن برنامه‌های Win32 از طریق فروشگاه ویندوز 11

در ویندوز ۱۱ برنامه‌های Win32 نمی‌توانند از طریق استور به‌روزرسانی دریافت کنند و کاربران برای این کار باید از طریق برنامه‌ی مستقل اقدام کنند.

با ویندوز ۱۱، مایکروسافت روش جدیدی برای بهبود استور ویندوز در نظر گرفته است. در استور ویندوز ۱۱ امکان استفاده نکردن از سیستم پرداخت پیش‌فرض مایکروسافت در دسترس است تا تمامی هزینه‌های پرداختی کاربران برای اپلیکیشن‌ها به‌صورت کامل به توسعه‌دهنده برسد. در واقع مایکروسافت در استور جدید ویندوز به دنبال سودآوری نبوده؛ اما این روش جدید برای برنامه‌های Win32 با برخی جنبه‌های منفی همراه شده است. مایکروسافت در مورد به‌روزرسانی برنامه‌های Win32 از طریق استور ویندوز هیچ مسئولیتی ندارد و این برنامه‌ها از سیستم به‌روزرسانی خود استفاده می‌کنند و از طریق استور ویندوز ۱۱ به‌روزرسانی دریافت نمی‌کنند.

مقاله‌های مرتبط:

در اسنادی که مایکروسافت منتشر کرده است، به این موضوع اشاره شده:

نیازی به ثبت به‌روزرسانی‌های برنامه‌‎های Win32 از طریق استور وجود ندارد. کاربر نهایی نمی‌تواند این به‌روزرسانی‌ها را از طریق استور دریافت کند. برنامه‌ها بعد از دانلود  از استور ویندوز ۱۱، به‌صورت مستقیم (از طریق خود برنامه) به‌روزرسانی‌ها را دریافت می‌کنند.

به گزارش MSPoweruser، توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند فایل نصبی را از طریق استور ویندوز ۱۱ به کاربران تحویل بدهند که از CDN اختصاصی خودشان بارگذاری شده باشد. مایکروسافت برای شفاف‌سازی، در زیر برنامه‌ها به این موضوع اشاره می‌کند که برنامه دانلودی از طریق استور به‌روزرسانی می‌شود یا خیر.

استوری ویندوز 11

با توجه به این موضوع احتمالا نصب بعضی از برنامه‌ها از استور دقیقا مانند دانلود مستقیم از وب‌سایت آن‌ها است و بعد از دانلود، باید مراحل نصب را یک‌به‌یک ادامه داد؛ اما با این روش احتمالا کمتر توسعه‌دهنده‌ای پیدا می‌شود که برنامه‌ی خود را به استور ویندوز ۱۱ اضافه نکند. در آخر باید به این موضوع مهم اشاره کرد که این روش نصب و آپدیت برنامه‌ فقط مختص نرم‌افزارهای سنتی ویندوز (win32) است و دیگر برنامه‌ها مستقیم از طریق استور ویندوز به‌روزرسانی می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا