آشنایی با بهترین ترندهای طراحی وب در سال 2022

آیا شما هم علاقه مند به آشنایی با ترندهای طراحی وب در سال جدید هستید؟ در این مطلب به معرفی برترین ترندهای طراحی وب در سال 2022 می پردازیم.

کدام ترندهای طراحی وب در سال 2022 غالب خواهند بود؟ با چه سبک ها و تکنیک هایی باید آشنا شوید تا خلاقیت های شما در طول سال آینده تازه و مدرن باقی بماند؟

ترندهای طراحی وب می توانند همه چیز را از نحوه ایجاد صفحات توسط طراحان گرفته تا طراحی رابط کاربری در سال های آینده را تحت تاثیر قرار دهند. این ترندها می توانند به سرعت محبوب شده و به همان سرعت محبوبیت خود را نیز از دست دهند. بنابراین این نکته بسیار مهم است که شما طراحی را انجام ندهید که به سرعت محبوبیت خود را از دست داده و کاربرد چندانی برای شما نداشته باشد.

ما در این مطلب قصد داریم درباره برخی از ترندهای طراحی وب و رابط کاربری در سال 2022 صحبت کنیم. در واقع ما در این مطلب به روندهایی که در اواخر سال 2021 آغاز خواهند شد و نامزدهای قطعی بهترین ترندهای طراحی وب در سال آینده هستند اشاره خواهیم کرد. پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

طراحی های سرگرم کننده از مهمترین ترندهای طراحی وب در سال 2022

اشکال، رنگ ها و چهره های عجیب و غریب می توانند به میزان بسیار زیادی برای کاربران سرگرم کننده باشند. طراحان وب سایت ها از ترندهای طراحی وب مبتنی بر طراحی های سرگرم کننده برای طیف گسترده ای از سایت ها از جمله سایت های نمونه کار، تجارت الکترونیک و … استفاده می کنند. نکته مشترکی که در این طراحی ها وجود دارد این است که میزان شادی دنیا را افزایش می دهند.

هیچ چیز مثل یک چهره خندان نمی تواند باعث خوش بینی کاربران سایت های مختلف شود. تصاویر مناسب یک راهکار بسیار ساده و آسان برای به تصویر کشیدن این حال و هوا هستند که شما می توانید از آنها در طراحی های وب خود استفاده کنید. شما باید به شکل عکاسی و تصاویر کلی دقت داشته باشید و به دنبال چهره هایی باشید که با مخاطب مجازی ارتباط برقرار کنند.

نکاتی مهم درباره طراحی های سرگرم کننده

پس از آن که شیوع ویروس کرونا ماه هاست که کاربران را خانه نشین کرده است طراحان تلاش می کنند تا سرگرمی و ذوق بیشتری را به پروژه های خود اضافه کنند. این دقیقا همان حسی است که همه ما در چنین شرایطی به آن نیاز داریم.

سرگرمی و خوش بینی با تصاویری که دارای چهره های جذاب، حروف سبک تر و فونت های جالب با رنگ های متنوع هستند می توانند احساسات مثبت بسیار زیادی را به کاربران تزریق کنند. برای استفاده بیشتر و بهتر از این مورد از روندهای طراحی وب در سال 2022 به عناصری فکر کنید که تا حدودی سبک تر هستند و از استفاده از فونت ها و رنگ های سنگین اجتناب کنید.

استفاده از شِمای سیاه و سفید از دیگر ترندهای طراحی وب در سال آینده

طرح های سیاه و سفید بدون شک واضح ترین و زیباترین ترندهای طراحی وب در سال 2022 خواهند بود. بدون استفاده از رنگ ها شما باید حتما به محدودیت هایی که در این نوع طراحی دارید فکر کنید. اگرچه این مسئله ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد اما می تواند به میزان زیادی آزادکننده باشد و به شروع خلاقیت شما در طراحی وب و رابط کاربری کمک کند. به علاوه نباید فراموش کنید که نتایج این نوع طراحی نیز می تواند فوق العاده باشد.

اگر نگاهی به طراحی های دنیا داشته باشید می توانید طرح های سیاه و سفید را در هر جایی مشاهده کنید. این زیبایی شناسی واضح نشان می دهد که چگونه بسیاری از طراحان وب تمرکز خود را روی این طراحی ها و سادگی و شفافیت آنها قرار می دهند.

کلید ایجاد یک طرح سیاه و سفید این است که در عین حال که می توانید از یک طرح جدید و مدرن بهره مند شوید بلکه می توانید افکت ها و تکنیک های مختلفی را نیز در این طرح ها به کار ببرید.

تایپوگرافی بولد و آزمایشی

در سال 2022 هیچ راه اشتباهی برای انجام تایپوگرافی وجود ندارد. فونت های بولد و بزرگ امروزه در بسیاری از سایت ها مورد استفاده قرار می گیرند و فوق العاده به نظر می رسند. در زمان کار کردن با این مورد از روندهای طراحی وب در سال 2022 باید به این فکر کنید که حروف و کاراکترها چگونه به نظر می رسند( دقت داشته باشید که همه چیز در صفحه موبایل متفاوت است) و چگونه می توان تاثیر آنها را برای کاربرانی که آنها را مشاهده می کنند به حداکثر رساند؟ امروزه بسیاری از سایت ها از انیمیشن ها یا سایر گزینه های انعطاف پذیر نیز در وب سایت خود استفاده می کنند.

مقاله‌های مرتبط:

از طرح های کلی گرفته تا فونت هایی که در طراحی وب سایت خود استفاده می کنید و همین طور شکل های مختلف می توانند تاثیر زیادی روی وب سایت شما داشته باشند. زمانی که نوبت به تایپوگرافی وب امروزی می رسد واقعا هیچ قانونی وجود ندارد و طراحان می توانند از همه چیز استفاده کنند.

اشاره گرهای بزرگ از دیگر ترندهای طراحی وب در سال جدید

این یکی از ترندهای طراحی وب و رابط کاربری است که می توانید نمونه های مختلفی از آن را در وب مشاهده کنید. با این حال تا زمانی که خودتان با آن درگیر نشوید نمی توانید به خوبی آن را درک کنید. استفاده از اشاره گرهای بزرگ می تواند تاثیر زیادی روی کاربران مختلف وب سایت ها داشته باشد.

این عناصر رابط کاربری در همه جا وجود دارند. شما می توانید اشاره گرهایی در اندازه های بزرگ و در شکل های مختلف مانند دایره ای و مربعی را در بسیاری از وب سایت ها مشاهده کنید که یک نمونه آن را در تصویر زیر آورده ایم. این مورد از ترندهای طراحی وب در سال 2022 می تواند اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار دهد و به آنها کمک کند تا با طراحی وب شما تعامل بهتری را برقرار کنند.

استفاده از عناصر طراحی سه بعدی

در حالی که در طول سال های 2020 و 2021 بسیاری از طراحان به طراحی های کامل و سه بعدی برای وب سایت های خود پرداختند ولی روند نوظهور ترکیب عناصر سه بعدی با تکنیک های زیبایی شناسی یک حوزه قابل پیشرفت است که پیش بینی می شود یکی از مهمترین ترندهای طراحی وب در سال 2022 نیز باشد. عناصری که در طراحی سه بعدی مورد استفاده قرار می گیرند ممکن است شامل انواع سایه ها، انیمیشن ها یا افکت های لایه ای برای ایجاد عمق و بعد در عناصر استفاده می شوند.

بنابراین در سال 2022 زمان آن است که شما درباره هر چیزی به صورت سه بعدی فکر کنید. از مدل های واقعی وب گرفته تا تصاویر ویدئویی عناصر سه بعدی هستند که می توانند به درک بیشتر و بهتر یک طرح کمک کرده و علاقه بصری بیشتری را در کاربر ایجاد کنند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید طراحی سه بعدی را می توان به داستان سرایی بصری نیز گسترش داد. به این فکر کنید که چگونه می توانید داستان محصولات یا خدمات خود را به گونه ای ثبت کنید که درک عمیقی در کاربران ایجاد کنند. به عنوان مثال تولید ویدئو یکی از شناخته شده ترین راهکارهایی است که برای انجام این کار وجود دارد.

طراحی های تقریبا Brutalism

Brutalism یکی از ترندهای طراحی وب می باشد که برای اکثر پروژه ها ممکن است بسیار خشن به نظر برسد. این طرح ها از بسیاری از جلوه های ویژه استفاده می کنند که دارای لبه های سبک تری هستند. در واقع در این پروژه ها از سری های ساده و شنی استفاده می شود که همین عامل نیز باعث می شود تا فضای کافی بین عناصر مختلف به وجود بیاید و بین مرزهای مختلف نیز خطوط واضحی وجود داشته باشد.

دقت داشته باشید که این مورد از ترندهای طراحی وب دارای جلوه های بصری چندان زیادی نیست.

اسکرول کردن عناصر متنی

در حالی که احتمالا شما همیشه می خواهید که عناصر متنی قابل خواندن باشند اما می توانید آنها را به صورت پویا نیز تعریف کنید. اسکرول شدن عناصر متنی از جمله مهمترین ترندهای طراحی وب در سال 2022 به شمار می آیند که اغلب تنها با فونت های بزرگ و در چند کلمه و همینطور در یک مکان واحد به وجود می آیند. این عناصر می توانند روی کلمات کلیدی آن صفحه و همینطور علاقه کاربر تمرکز داشته باشند.

اسکرول شدن متن معمولا به آرامی در صفحه انجام می شود و معمولا موقعیت آن به شکلی است که در اطراف آن عنصر مهم دیگری وجود نداشته باشد. نکته مهمی که در خصوص این موضوع باید به آن دقت داشته باشید این است که کال تو اکشن ها باید از متنی که در حال اسکرول شدن است جدا شوند تا اطمینان حاصل شود که بازدیدکنندگان وب سایت می توانند آنها را به راحتی مطالعه کنند.

گزینه های اسکرول کردن متن چیزی بیشتر از یک ترفند در طراحی وب هستند چرا که می توانند به میزان زیادی در ترغیب کاربران تاثیرگذار باشند. به همین علت است که آنها را جز مهمترین ترندهای طراحی وب در سال جدید قرار داده ایم.

گلاس مورفیسم یا Glassmorphism از مهمترین ترندهای طراحی وب در سال 2022

اولین نشانه های مربوط به glassmorphism به عنوان یکی از مهمترین ترندهای طراحی وب در سال آینده با شروع neomorphism در اواخر سال 2020 ظاهر شد و کم کم تکامل پیدا کرد تا به شکل امروزی درآمد.

Glassmorphism دقیقا همان چیزی است که فکر می کنید. در این شیوه طراحی از عناصری که شبیه به شیشه هستند برای طراحی وب استفاده می شود. هر یک از این عناصر ممکن است به صورت کاملا شفاف طراحی شوند یا این که کمی کدر باشند.

طراحان وب می توانند با مراجعه به سایت هایی مانند Dirbbble به راحتی نمونه های مختلفی از این عناصر را مشاهده کرده و از آنها در وب سایت های خود استفاده کنند.

استفاده از حداکثری از گرادیان

به جز یک مدت زمان بسیار کوتاه که در دنیای طراحی وب همه چیز به صورت یکسان و صاف طراحی می شد می توان گفت در تمام موارد گرادیان از اهمیت زیادی در طراحی وب برخوردار بوده است و پیش بینی می شود که یکی از مهمترین روندهای طراحی وب در سال 2022 نیز باشد. در سال 2021 میزان استفاده از گرادیان در پس زمینه های وب سایت ها نسبت به سال های اخیر افزایش پیدا کرد. در سال 2022 پیش بینی می شود که گرادیان ها دو شکل مختلف را به خود بگیرند:

– از گرادیان برای پر کردن رنگ داخل یک متن برای ارائه حداکثر تاثیر و تاکید استفاده کرد.

– از گرادیان برای پر کردن یک تصویر یا آیکون با استفاده از جلوه های ویژه استفاده کرد.

home page هایی که تصویر ندارند از دیگر ترندهای طراحی وب در سال 2022

بله شما می توانید در سال 2022 طراحی home page های وب سایت خود را بدون هیچ تصویری انجام دهید و مطمئن باشید که این یکی از مهمترین ترندهای طراحی وب سال 2022 خواهد بود. شما می توانید از انواع رابط های کاربری و یا ترفندهای طراحی استفاده کنید تا از home page بدون تصویر خود نهایت بهره را ببرید. استفاده از طرح های رنگی سیاه و سفید در کنار جلوه های ویژه به همان شکل که در تصویر زیر مشاهده می کنید می تواند یکی از بهترین ایده ها برای انجام این کار باشد. استفاده از تایپوگرافی بزرگ و بولد و استفاده از فونت هایی که شبیه به دستخط انسان هستند نیز می تواند تاثیر فوق العاده ای روی کاربران داشته باشد. طراحی بدون تصویر همچنین می تواند یک فرصت ایده آل برای امتحان کردن تکنیک های دیگر مانند انیمیشن ها یا عناصر تعاملی را برای شما فراهم کند.

یک نکته مهم درباره طراحی home page بدون تصویر

طراحی بدون تصویر در صفحه اصلی وب سایت می تواند به زیبایی حداقلی وب سایت شما منجر شود. این مسئله هیچ مشکلی ندارد چرا که شما می توانید از تکنیک های دیگری برای برانگیختن کاربران خود استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید یک عنصر متنی بسیار بزرگ را با حروف جالب در درون صفحه اصلی خود قرار دهید تا تاثیرگذاری سایت خود را افزایش دهید.

افکت های لایه لایه از بهترین ترندهای طراحی وب در سال جدید

عناصری که روی یکدیگر چیده می شوند، با یکدیگر دارای حاشیه مشترک هستند یا این که با یکدیگر همپوشانی دارند می توانند اثرگذاری عمیقی را روی کاربران داشته باشند و باعث ارتباط بهتر با کاربران سایت شوند. افکت های لایه لایه را می توان به صورت کاملا آشکار و مستقیم یا غیرمستقیم مورد استفاده قرار داد. هر دو گزینه را می توان به صورت تک به تک استفاده کرد یا این که از ترکیبی از این دو استفاده کرد.

در تصویر زیر مشاهده می کنید که از چندین لایه مختلف برای کنار یکدیگر قرار دادن عناصر استفاده شده است که باعث به وجود آمدن یک طراحی بسیار جذاب شده است. به همین علت نیز افکت های لایه لایه را می توان از مهمترین ترندهای طراحی وب در سال 2022 دانست.

زیبایی شناسی مبتنی بر تقسیم صفحه

زیبایی شناسی مبتنی بر تقسیم صفحه در سال 2022 همچنان به قوت خود باقی می ماند. این مورد از روندهای طراحی وب که در سال های گذشته نیز بسیار محبوب بود به دلایل مختلف هنوز نیز موفق شده است تا محبوبیت خود را حفظ کند.

این طراحی ها می توانند شامل صفحاتی باشند که به صورت افقی یا عمودی تقسیم می شوند و هر یک از این بخش ها دارای عملکرد مشابه یا متفاوت می باشد.

البته عملکرد این دو یا چند بخش می تواند به صورت ترکیبی باشد و حتما نیازی نیست که به صورت متفاوت یا مشابه باشد.

این سبک از طراحی وب می تواند یک تجربه بصری بسیار قوی را به کاربران ارائه دهد و به همین علت است که به عنوان یکی از مهمترین ترندهای طراحی وب در سال 2022 شناخته می شود.

این طراحی ها از چندین نقطه ورودی برای کاوش عمیق تر در محتوای صفحه استفاده می کنند.

تایپ فیس های تعاملی از جمله مهمترین ترندهای طراحی وب در سال 2022

متن هایی که روی صفحه شما حرکت می کنند می توانند استخوان بندی فونت های تعاملی سایت شما را ایجاد کنند. در بیشتر موارد این متن را با حالت شناور مورد استفاده قرار می دهند اگرچه افکت های پیچیده تری نیز وجود دارند که می توانید آنها را تست کنید. انیمیشن هایی که حالت مایع دارند به همراه تایپ فیس ها امروزه بسیار پرکاربرد هستند و می توانند جذابیت های سایت شما را چند برابر کنند.

زمانی که عناصر متنی تعاملی را در نظر می گیرید باید حتما قابلیت خوانایی و درک آنها را نیز در نظر بگیرید. افکت های متنی تنها زمانی می توانند روی کاربران شما تاثیرگذار باشند که متن هایی که در این افکت ها به کار برده اید قابل خواندن و درک شدن باشند. در غیر این صورت نمی توانید انتظار اثرگذاری زیادی را از آنها داشته باشید.

این مورد یکی از بهترین روندهای طراحی وب در سال 2022 خواهد بود چرا که کاری را انجام می دهد که بسیاری از تکنیک های دیگر نمی توانند برای شما انجام دهند.

مگا فوترها از ترندهای طراحی وب در سال جدید

چه کسی حدس  میزد که فوترهای یک وب سایت( به ویژه آنهایی که اطلاعات زیادی در داخلشان وجود دارد) به یک عنصر طراحی وب سایت بسیار محبوب تبدیل شوند؟

مگا فوترها یکی از عناصر ضروری طراحی سایت در سال 2022 برای وب سایت هایی که اطلاعات زیادی در آنها وجود دارد و دارای تعداد زیادی صفحه می باشند خواهند بود.

شما می توانید گزینه های منو خود را در این عناصر قرار دهید تا کاربران بتوانند به راحتی آنها را اسکرول کرده و در آنها پیمایش کنند. دقت داشته باشید که شما اطلاعات و گزینه های این بخش را می توانید براساس پارامترهای مختلف دسته بندی کنید تا پیدا کردن یک گزینه خاص از میان چندین گزینه برای کاربران ساده تر شود. علاوه بر این شما می توانید اطلاعات دقیق تری درباره برندی که سایت برای آن برند فعالیت دارد را نیز در این بخش قرار دهید تا کاربر را بتوانید بیشتر با سازمان و برند خود آشنا کنید.

مگا فوترها زمانی  به خوبی کار می کنند که سطوح مشخصی از عناصر مختلف وجود داشته باشد که هر یک از آنها دارای اهداف مشخصی هستند. فرمت ستونی به همراه هدرها می تواند باعث شود تا مگا فوترهای سایت شما بسیار جذاب به نظر برسند و کاربران را به راحتی جذب کنند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید مگا فوترها به راحتی می توانند سبک brutalist را نیز به خود بگیرند. ترفندی که برای این کار مورد استفاده قرار می گیرد این است که از عناصر برای ایجاد یک حس متمایز استفاده کنید تا کاربران بدانند که چگونه باید به دنبال چیزی بگردند. مگا فوترها از جمله مهمترین ترندهای طراحی وب در سال جدید هستند که حتما باید توجه ویژه ای به آنها داشته باشید.

طراحی فراگیر آخرین مورد از ترندهای طراحی وب در سال 2022

طراحان در حال حرکت به سمت طراحی وب بسیار فراگیرتر از امروز هستند و این مسئله تقریبا در هر پروژه جدیدی که منتشر می شود قابل مشاهده است. این مسئله از تصاویر استفاده شده در سایت گرفته تا زبان و متنی که در سایت ها استفاده می شود قابل مشاهده می باشد و به همین علت نیز آن را جز ترندهای طراحی وب در سال جدید قرار داده ایم.

فراگیری نسبت به نژاد، جنسیت، فرهنگ، توانایی و دسترسی گسترش پیدا می کند. نکته مهم این است که وب سایت شما باید به گونه ای تنظیم شود که هر کسی که می خواهد بتواند به محتوای آن دسترسی پیدا کند و با دیگران در سایت شما ارتباط برقرار کند.

نکته دیگر درباره این مورد از ترندهای طراحی وب در سال 2022 این است که نیازی نیست که حتما این عبارت را به کار ببرید که ” وب سایت ما برای همه افراد است” بلکه شما باید این مسئله را به صورت مستقیم به کاربران خود نمایش دهید.

خروج از نسخه موبایل