امنیت

برای محدود کردن ردیابی کاربران اندروید ،گوگل طرح سندباکس حریم خصوصی را ارائه داد

گوگل طرحی به‌ نام سندباکس ایمنی حریم خصوصی (Privacy Sandbox) را برای کاهش ردیابی داد‌ه‌ها روی دستگاه‌های اندرویدی ارائه کرد.

گوگل در‌ حال آماده‌سازی طرح «سندباکس ایمنی حریم‌ خصوصی» برای اندروید است، زیرا این شرکت قصد دارد در زمینه‌ی حریم خصوصی و بهبود گزینه‌های مرتبط با امنیت داده‌های کاربر، شهرتی بیشتر برای خود ایجاد کند. سندباکس ایمنی حریم خصوصی درحال‌حاضر به‌عنوان قابلیتی جدید در کروم ارائه شده است که ردیابی را بین وب‌سایت‌ها محدود کرده و همین مفهوم در‌ نهایت برای گوشی‌های اندرویدی نیز ارائه خواهد شد.

دیجیتال ترندز گزارش داده است که طرح سندباکس ایمنی حریم خصوصی یک برنامه‌ی چندساله است و ارائه‌ی آن از‌ طریق فروشگاه پلی انجام می‌شود و نه در‌ کنار اندروید ۱۳. این در‌ حالی است که اندروید ۱۳ از قبل روی قابلیت‌های حفظ حریم خصوصی کاربران متمرکز شده است.

آنتونی چاوز، معاون مدیریت محصول و حریم خصوصی اندروید در یک پست وبلاگی نوشت:

امروز ما ابتکاری چندساله را با هدف ارائه‌ی امنیت داده‌های خصوصی، برای ساخت سندباکس ایمنی حریم خصوصی در اندروید اعلام می‌کنیم. این قابلیت جدید، راهکارهای تبلیغاتی و اشتراک‌گذاری داده‌های کاربر با افراد یا شرکت‌های شخص‌ثالث را محدود و بدون نیاز به شناسه‌های برنامه‌ای، از‌ جمله شناسه‌ی تبلیغاتی عمل می‌کند.

اساساً هنگامی‌ که از یک برنامه استفاده می‌کنید، معمولاً یک شناسه به کاربر اختصاص داده می‌شود که او را در برنامه‌های مختلف ردیابی می‌کند. این چیزی است که به توسعه‌دهندگان (یا به‌طور دقیق‌تر به شبکه‌های تبلیغاتی مورد استفاده توسط توسعه‌دهندگان) اجازه می‌دهد تبلیغات را به‌طور هدفمند به کاربر نمایش دهند. با ارائه‌ی راهکار جدید گوگل این شناسه حذف خواهد شد و غول جستجوگر اینترنت آن را با گزینه‌ای خصوصی‌تر جایگزین می‌کند. چاوز خاطرنشان کرده که حذف شناسه‌‌های متقابل در برنامه‌های گوگل نیز اعمال می‌شود و در‌ نتیجه این شرکت در برنامه‌های خود نسبت به اپلیکیشن‌های دیگر امتیاز ویژه‌ای ارائه نخواهد داد.

برخلاف رویکرد اپل که منجر به تعجب و خصومت برخی شرکای این شرکت شد، گوگل می‌گوید که با توسعه‌دهندگان شخص‌ثالث کار کرده است تا اطمینان حاصل کند درحالی‌که عموم مردم از تجربه‌های کاربری خصوصی‌تر بهره می‌برند، این اقدام روی عملکرد شرکای تجاری این شرکت تأثیر منفی نداشته باشد. گوگل به بیانیه‌های شرکای برجسته‌ی خود از‌ جمله اسنپ، Rovio و Duolingo اشاره کرد که آن‌ها حمایت خود را از ابتکار جدید این شرکت اعلام کرده‌اند.

متا، شرکت مادر فیسبوک نیز با این حرکت گوگل موافقت و درخواست‌های رسانه‌ها را به توئیت یکی از مدیران اجرای هدایت کرد. ما مشتاقیم که این رویکرد بلندمدت و مشترک را برای تبلیغات شخصی‌شده‌ی محافظ حریم خصوصی گوگل مشاهده کنیم. گراهام ماد، معاون بازاریابی محصول، تبلیغات و کسب‌وکار متا گفت:

ما مشتاقانه منتظر ادامه‌ی همکاری با گوگل و صنعت در زمینه‌ی فناوری بهبود حریم خصوصی از‌ طریق گروه‌های صنعتی هستیم.

متا مدعی شده که در‌ نتیجه‌ی تغییرات حریم خصوصی اپل ۱۰ میلیارد دلار از دست داده‌ است.

گوگل نیز رویکرد اپل را هدف قرار داد و گفت:

ما متوجه هستیم که سایر پلتفرم‌ها رویکرد متفاوتی را برای حفظ حریم خصوصی تبلیغات در‌ پیش گرفته‌اند و صراحتاً فناوری‌های موجود مورد استفاده‌ی توسعه‌دهندگان و تبلیغ‌کنندگان را محدود می‌کنند. ما اعتقاد داریم چنین رویکردهایی، بدون ارائه‌ی یک مسیر جایگزین برای حفظ حریم خصوصی می‌توانند بی‌اثر باشند و به ایجاد نتایج بدتری برای حریم خصوصی کاربران و کسب‌وکارهای توسعه‌دهندگان شود.

مایکروسافت نیز زمانی روشی را برای حفظ حریم خصوصی با اجرای قابلیت Do Not Track اتخاذ کرد که رویکرد آن شبیه به روش اخیر اپل در حفظ حریم خصوصی بود؛ قابلیتی که در نهایت موفقیت‌آمیز عمل نکرد.

قضاوت در‌ مورد حریم خصوصی در بازاری که پلتفرم آن را کنترل می‌کند کار سختی است و گوگل اعلام کرده که با سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا در‌ کنار سایر طرف‌های ذی‌نفع همکاری می‌کند تا از ایجاد یک طرح آنتی‌تراست دیگر جلوگیری شود.

لینک کوتاه : https://jkzweb.com/614227

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا