برنامه نویسی

رونمایی مایکروسافت از الگوهای list و string literals خام در سی شارپ ۱۱

مایکروسافت از ویژگی های جدید سی شارپ 11 در نسخه جدید رونمایی کرد، در این مطلب قصد داریم درباره برخی از ویژگی های جدید سی شارپ 11 صحبت کنیم.

سی شارپ 11 نسل بعدی از زبان شی گرای شرکت مایکروسافت برای پلتفرم توسعه نرم افزار دات نت است که قابلیت های جدید بسیار زیادی به آن اضافه شده است که از جمله آنها می توان به مواردی مانند الگوهای لیست و لیترال های رشته ای خام اشاره کرد. ویژگی هایی که در پیش نمایش سی شارپ 11 در نسخه 2022 ویژوال استودیو معرفی شده اند و شما می توانید از این طریق به آنها دسترسی داشته باشید. البته باید دقت داشته باشید که لیترال های رشته ای خام در نسخه 17.2 ویژوال استودیو در دسترس شما قرار دارند که می توانید از آنها استفاده کنید. الگوهای لیست در سی شارپ 11 به توسعه دهندگان و برنامه نویس ها اجازه می دهند تا تطابق میان لیست ها و آرایه ها را به شکل راحت تری انجام دهند. با استفاده از الگوهای قطعه ای توسعه دهندگان می توانند در لیست های صفر و یک عناصر صفر را کنار گذاشته یا آنها را ذخیره سازی کنند.

لیترال های رشته ای خام در سی شارپ 11

Raw string literal ها به توسعه دهندگان این اجازه را می دهند تا یک لیترال رشته ای معمولی را به یک لیترال رشته ای خام تبدیل کنند. این فرم جدید از لیترال های رشته ای با حداقل سه کاراکتر “”” آغاز می شوند و به صورت اختیاری با یک دستور new_line و محتوای رشته ای ادامه پیدا می کنند. در ادامه نیز با همان تعداد حروفی که لیترال را شروع کرده اند نیز به پایان می رسند.

نکاتی درباره نسخه 11 سی شارپ

اگر نسخه 11 سی شارپ از الگوهای قبلی خود در سی شارپ 10 پیروی کند که در ماه نوامبر به عنوان بخشی از دات نت 6 منتشر شد نسخه 11 زبان برنامه نویسی سی شارپ در نوامبر امسال به عنوان بخشی از دات نت 7 منتشر خواهد شد. علاوه بر این باید دقت داشته باشید که در نسخه 11 سی شارپ بررسی مقدار null پارامتر دارای سینتکس ساده تری خواهد بود و به شما اجازه می دهد تا بررسی کنید که آرگومان های یک متد دارای مقدار null نیستند و خطای ArgumentNullException را برای شما به وجود نمی آورند. یکی دیگر از تغییراتی که در نسخه 11 زبان برنامه نویسی سی شارپ به وجود آمده است این است که به شما اجازه می دهد تا داخل  interpolated string ها از دستور newlines استفاده کرده و به خط جدید بروید. این بهبود در برنامه نویسی می تواند از بروز برخی از خطاها در سی شارپ 10 جلوگیری کند.

مقاله‌ی مرتبط:

سایر ویژگی های این نسخه

مایکروسافت در حال فهرست کردن پیشنهادهایی برای ویژگی های آینده زبان برنامه نویسی سی شارپ در CSharpLang است. این شرکت همچنین قصد دارد صفحه مربوط به وضعیت ویژگی های این زبان را نیز در گیت هاب به توسعه دهندگان ارائه دهد. توسعه دهندگان می توانند ویژگی های مربوط به این پیش نمایش را از طریق نسخه جدید ویژوال استودیو تهیه کنند.

لینک کوتاه : https://jkzweb.com/571856

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا