برنامه نویسی

چند مورد از بهترین پکیج های پایتون برای توسعه دهندگان

آیا شما هم علاقه مند به آشنایی با بهترین پکیج های پایتون هستید؟ در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره پکیج های پایتون و کاربردهای آنها صحبت کنیم.

زبان برنامه نویسی پایتون دارای پکیج های بسیار زیادی است که هر یک از آنها طیف گسترده ای از امکانات و قابلیت ها را به شما ارائه می دهند. از جمله کاربردهای پکیج های پایتون می توان به پکیج هایی برای تبدیل تصاویر به فرمت های مختلف، تست کدها، ساخت آرایه های چند بعدی و … اشاره کرد.

در این مقاله قصد داریم 15 مورد از پکیج های پایتون را به شما معرفی کنیم که به شما کمک می کنند تا بتوانید برنامه های مبتنی بر تاریخ و زمان پیچیده تری ایجاد کنید، با استفاده از آنها معادلات جبری را حل کنید، با مجموعه داده های پیچیده حل کنید و بسیاری از قابلیت های دیگر که می تواند به میزان زیادی در پروژه ها به شما کمک کند.

TensorFlow از محبوب ترین پکیج های پایتون

TensorFlow یک کتابخانه نرم افزاری یا فریم ورک است که توسط تیم گوگل توسعه پیدا کرده است. این فریم ورک مفاهیم مربوط به یادگیری ماشین و یادگیری عمیق را تا جای ممکن برای شما ساده کرده است.

کتابخانه TensorFlow symbolic math امروزه به عنوان یکی از پرکاربردترین کتابخانه های یادگیری ماشین در زبان برنامه نویسی پایتون به شمار می آید.

این کتابخانه به شما اجازه می دهد تا الگوریتم های جدیدی بنویسید که شامل بسیاری از عملیات های tensor است. از آنجایی که شبکه های عصبی را می توان به صورت نمودارهای محاسباتی نمایش داد شما می توانید آنها را با استفاده از کتابخانه TensorFlow به عنوان دنباله ای از عملیات های tensor بیان کنید. به همین علت است که ما این کتابخانه را در لیست بهترین پکیج های پایتون برای توسعه دهندگان قرار داده ایم.

آشنایی با پکیج Pendulum

اگر در زمینه برنامه نویسی پایتون تجربه دارید احتمالا می دانید که می توانید از ماژول datetime برای دستکاری تاریخ ها و زمان ها در اپلیکیشن خود استفاده کنید. با این حال نباید فراموش کنید که این ماژول تنها برای انجام برخی از عملیات های پایه ای می تواند مناسب باشد. با استفاده از پکیج Pendulum که یکی از بهترین پکیج های پایتون به شمار می آید شما می توانید بسیاری از عملیات های پیچیده تر روی زمان و تاریخ را در اپلیکیشن خود انجام دهید و از مزایای بی نظیر آن نهایت بهره را ببرید.

نکته بسیار مهمی که باید درباره پکیج Pendulum بدانید این است که این پکیج به منظور جایگزینی تاریخ طراحی و تولید شده است. بنابراین اگر شما کد آماده ای دارید که با استفاده از ماژول datetime نوشته شده است به راحتی می توانید آن را به پکیج Pendulum اضافه کنید.

معمولا همه چیز بدون هیچ تغییری در کد شما عالی کار می کند و شما عملکردهای اضافی را دریافت خواهید کرد.

آشنایی با کتابخانه Plotly

Plotly یکی دیگر از پکیج های پایتون است که برای بصری سازی داده ها در این زبان برنامه نویسی مورد استفاده قرار گرفته و کاربرد دارد. این پکیج نمودارهای تعاملی را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد که به آنها کمک می کند تا بتوانند رابطه میان متغیرهای مختلف را کشف کنند.

مقاله‌های مرتبط:

اصلی ترین کاربردهای Plotly استفاده از آن در آمار، امور مالی، اقتصاد و علم داده است. Plotly دارای قابلیت های بسیار پیشرفته ای است که برای ایجاد تصاویر گرافیکی و سه بعدی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و تجربه ای بسیار بهتر نسبت به سایر پکیج هایی که در این زمینه وجود دارند به شما ارائه می دهد.

Requests از دیگر پکیج های پایتون

کتابخانه Requests یکی از جدیدترین پکیج های پایتون است که براساس کتابخانه بسیار محبوب پایتون یعنی کتابخانه urllib3 طراحی و ساخته شده است. این کتابخانه به توسعه دهندگان کمک می کند تا جای ممکن بتوانند درخواست های وب را ساده تر کرده و قابلیت های متنوعی را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد.

پکیج محبوب NumPy

عملیات های پایه ای ریاضی را می توان بدون نیاز به هیچ گونه پکیجی در زبان برنامه نویسی پایتون انجام داد. با این حال اگر قصد داشته باشید برخی از محاسبات پیچیده تر را در این زبان برنامه نویسی انجام دهید بدون شک نیازمند کتابخانه NumPy نخواهید بود. NumPy یکی از محبوب ترین پکیج های پایتون است که می تواند انجام محاسبات مختلف را به میزان زیادی برای شما ساده تر کند.

این کتابخانه ابزارهایی را برای ایجاد آرایه های چند بعدی و انجام انواع محاسبات روی داده های ذخیره شده در این آرایه ها برای شما فراهم می کند. با استفاده از این کتابخانه شما می توانید انواع معادلات جبری را حل کرده و بسیاری از عملیات های آماری رایج را روی داده های خود انجام دهید.

NumPy یکی از کتابخانه های پایتون است که برای طیف گسترده ای از وظایف برنامه نویسی می توان از آن استفاده کرد و از مزایای آن بهره مند شد. با این حال این کتابخانه به طور خاص برای انجام وظایفی که در حوزه یادگیری ماشین و علم داده هستند طراحی شده است و می توان آن را زیربنای کتابخانه ها و پکیج های معروف مانند پکیج TensorFlow به شمار آورد.

 

آشنایی با Pyglet یکی از پکیج های پایتون

PYGLET یک کتابخانه چند پلتفرمی و چند رسانه ای برای پایتون است که می تواند یکی از بهترین پکیج های پایتون برای توسعه انواع بازی ها به این زبان برنامه نویسی باشد. علاوه بر طراحی و توسعه انواع بازی ها باید بدانید که این کتابخانه برای توسعه برنامه های بصری و گرافیکی نیز می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

این کتابخانه علاوه بر این که از قابلیت cropping پشتیبانی می کند به شما اجازه می دهد تا از قابلیت هایی مانند بارگذاری تصاویر و ویدئوهای مختلف، پخش انواع صدا و موسیقی، گرافیک های OpenGL، مدیریت رویدادهای مربوط به رابط کاربری و … نیز بهره مند شده و از آنها در پروژه های خود استفاده کنید.

کتابخانه Pillow

این کتابخانه پایتون می تواند یک گزینه ایده آل برای ایجاد تصاویر کوچک، تبدیل کردن انواع فرمت ها به یکدیگر، اعمال فیلترهای مختلف روی تصاویر، چرخش تصاویر و نمایش آنها به شکل های مختلف و … باشد. علاوه بر این باید دقت داشته باشید که این کتابخانه را می توان برای پردازش دسته ای تعداد زیادی از تصاویر مختلف نیز مورد استفاده قرار داد.

Pandas از بهترین پکیج های پایتون

بدون شک Pandas یکی از مهم ترین پکیج های پایتون است که برای کار با مجموعه داده های پیچیده طراحی و ساخته شده است. این پکیج به شما کمک می کند تا بتوانید با مجموعه داده های بزرگ در زبان برنامه نویسی پایتون کار کنید و آنها را بدون نیاز به یادگیری زبان خاصی برای پردازش داده ها مورد استفاده قرار دهید.

امکانات و قابلیت های این کتابخانه بسیار گسترده است. نکته بسیار مهمی که باید در خصوص این مورد از پکیج های پایتون به آن دقت داشته باشید این است که این کتابخانه برای مدل سازی آماری پیچیده طراحی و ساخته نشده است و برای این کار یا باید نحوه کار با زبان برنامه نویسی R را بیاموزید یا این که از کتابخانه ها و پکیج های دیگر پایتون مانند statsmodels استفاده کنید. با این حال اگر نیاز به پردازش داده های مربوط به سری های زمانی مختلف یا انجام تجزیه و تحلیل آماری روی یک مجموعه دارید بدون شک این کتابخانه می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده شما باشد.

 

آشنایی با پکیج Matplotlib

Matplotlib معروف ترین پکیج برای بصری سازی داده ها در زبان برنامه نویسی پایتون است. این پکیج را می توان در لیست مهم ترین پکیج های پایتون قرار داد چرا که هر کسی که علاقه مند به استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون در علم داده است حتما باید از آن استفاده کرده و به آن مسلط باشد. این پکیج از بسیاری از ابزارهای استاندارد برای بصری سازی داده های ارائه شده توسط نمودارها پشتیبانی می کند.

یکی از مهم ترین ویژگی های این پکیج این است که شما می توانید از آن در کنار سایر پکیج های زبان برنامه نویسی پایتون نیز استفاده کنید. علاوه بر این باید دقت داشته باشید که این پکیج از یک API پشتیبانی می کند که به شما اجازه می دهد تا گرافیکی که ایجاد می کنید را در سایر برنامه ها نیز مورد استفاده قرار دهید.

آشنایی با کتابخانه Keras

Keras یک کتابخانه شبکه عصبی در زبان برنامه نویسی پایتون است. هدف از ارائه این کتابخانه این است که توسعه دهندگان بتوانند به سرعت با شبکه های یادگیری عمیق کار کنند. این کتابخانه به صورت فشرده، ماژولار و قابل توسعه طراحی شده است که می تواند مزایای بسیار زیادی را برای توسعه دهندگان و افرادی که در زمینه یادگیری عمیق فعالیت دارند داشته باشد.

این کتابخانه علاوه بر ارائه مکانیزم ساده تر برای بیان شبکه های عصبی از تعدادی از ساده ترین  گزینه ها برای جمع آوری نمودارها و همین طور مدل سازی داده ها نیز پشتیبانی می کند که در صورت نیاز می توانید از این قابلیت ها نیز نهایت بهره را ببرید.

پکیج JMESPath را بیشتر بشناسید

بدون شک استفاده از JSON در زبان برنامه نویسی پایتون می تواند برای تمامی توسعه دهندگان بسیار لذت بخش باشد چرا که جیسون معمولا به زیباترین شکل ممکن در دیکشنری پایتون نمایش داده می شود. علاوه بر این باید به این نکته مهم دقت داشته باشید که زبان برنامه نویسی پایتون دارای یک کتابخانه داخلی برای تولید، عملیات parsing و disassembling جیسون نیز می باشد. JMESPath یکی از محبوب ترین پکیج های پایتون است که کار کردن با جیسون را در این زبان برنامه نویسی برای شما بسیار ساده تر می کند.

کتابخانه و پکیج Pytest

صرف نظر از پیچیدگی پروژه های شما به هر حال کدهایی که می زنید باید به صورت دائمی تست شوند. پکیج Pytest یکی از بهترین پکیج های پایتون است که ماژول های فراوانی را برای انجام این کار در اختیار شما قرار می دهد که به شما کمک می کند تا به شکل بهتری پروژه های خود را تست کنید. Pytest پکیجی است که به شما کمک می کند تا بتوانید هم یک یونیت تست ساده و هم تست های پیچیده تر را برای پروژه های خود تولید کنید.

پکیج Bokeh و ویژگی های آن

Bokeh یکی از بهترین پکیج های پایتون برای بصری سازی داده ها در اپلیکیشن های تحت وب می باشد. یکی از مهم ترین ویژگی های این پکیج این است که شما می توانید به راحتی آن را با فریم ورک های پایتون مانند Flask یا Django ادغام کنید. این پکیج از انواع نمودارها پشتیبانی می کند که در صورت نیاز می توانید از هر یک از آنها استفاده کنید. ویژگی مهم دیگر این پکیج این است که استفاده از آن برای توسعه دهندگان بسیار ساده و راحت است و معمولا مشکل خاصی برای انجام این کار نخواهند داشت. اگر بخواهیم مهم ترین ویژگی این پکیج را بیان کنیم می توان به این مورد اشاره کرد که شما تنها با نوشتن چند خط کد ساده می توانید گرافیک های تعاملی بسیار جذابی را با استفاده از آن ایجاد کنید.

Tkinter از محبوب ترین پکیج های پایتون

این پکیج از دیگر پکیج های بسیار محبوب و کاربردی در زبان برنامه نویسی پایتون است. این پکیج در واقع یک فریم ورک بسیار کاربردی است که برای ایجاد رابط کاربری گرافیکی (GUI) در زبان برنامه نویسی پایتون مورد استفاده قرار می گیرد. این فریم ورک در واقع زبان برنامه نویسی پایتون را به کتابخانه TK GUI متصل می کند که می تواند روی تمامی پلتفرم ها و سیستم عامل های مدرن در دنیا اجرا شود. بنابراین اگر شما هم قصد دارید به صورت تخصصی در زمینه توسعه دهندگی به زبان برنامه نویسی پایتون فعالیت داشته باشید و قصد دارید برنامه های گرافیکی را طراحی کنید باید حتما با این مورد از پکیج های پایتون آشنا شده و به طور کامل نحوه کار کردن با آن را نیز بیاموزید.

پکیج  MoviePy از محبوب ترین پکیج های پایتون

MoviePy از دیگر پکیج های بسیار محبوب برای زبان برنامه نویسی پایتون است که برای کار کردن با ویدئوها در این زبان برنامه نویسی طراحی و ساخته شده است. این پکیج می تواند تمامی ویژگی های مورد نیاز شما برای کار کردن با فایل های ویدئویی از جمله import کردن ویدئوها، ویرایش کردن آنها و همین طور دریافت خروجی به عنوان یک فایل ویدئویی را به طور کامل در اختیار شما قرار می دهد و باعث می شود تا کار کردن با این نوع فایل ها برای شما بسیار ساده تر شود. یکی دیگر از ویژگی های مهم این پکیج زبان برنامه نویسی پایتون این است که به شما اجازه می دهد تا عنوان دلخواه خود را برای فایل های ویدئویی وارد کرده و فیلم ها را به صورت 90 درجه بچرخانید. برای کار کردن با فایل های ویدئویی در پایتون بدون شک این پکیج یکی از بهترین پکیج های پایتون برای شما است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا