برنامه نویسی

انتخاب انگولار بهتر است یا Node ؟

انتخاب از میان انگولار و Node می تواند کمی چالش برانگیز باشد، ما در این مطلب قصد داریم به بررسی و مقایسه بین انگولار و Node بپردازیم.

پیش از صحبت درباره انتخاب بین انگولار و Node اجازه دهید تا توضیحاتی را درباره توسعه وب سایت ها در اختیار شما قرار دهیم. کسب و کارها امروزه باید تکنولوژی های مناسبی را برای رشد و پیشرفت مداوم خود انتخاب کنند. این مسئله هم برای سازمان ها و شرکت ها از اهمیت زیادی برخوردار است و هم در زمان ساخت وب سایت ها یا نرم افزارهای جدید می تواند حائز اهمیت باشد. انتخاب صحیح یک تکنولوژی برای سازمان ها و وب سایت ها می تواند به ایجاد یک جریان کاری پایدار کمک کند و در عین حال از چالش های رایجی که ممکن است در این مسیر به وجود بیاید نیز جلوگیری خواهد کرد. این امر به ویژه در مورد توسعه انواع وب سایت ها و اپلیکیشن ها نیز صادق است.

انتخاب بین انگولار و Node

تا جایی که به ساخت و طراحی انواع وب سایت مربوط می شود جاوا می تواند به عنوان بهترین ابزار برای تولید محصولات مورد نظر در یک بازه زمانی کوتاه مدت شناخته شود. با این حال انتخاب مناسب ترین فریم ورک گاهی اوقات می تواند چالش برانگیز باشد چرا که بسته به نیازها، انتظارات و نتایج معمولا پیشنهادات مختلفی را دریافت می کنید.

دو فریم ورک معروف برای توسعه وب سایت انگولار و NodeJS هستند که برای انتخاب از میان آن دو شما باید اطلاعات و دانش کافی درباره انگولار و Node داشته باشید تا بتوانید یک انتخاب هوشمندانه را انجام دهید.

ویژگی های مختلفی وجود دارد که توسعه دهندگان در زمان انتخاب بین انگولار و Node باید آنها را در نظر بگیرند و باید دقت داشته باشید که سطح تخصص تنها عاملی نیست که به انتخاب فریم ورک مناسب کمک می کند. در ادامه مطلب سعی می کنیم اطلاعات جامع و کاملی را در خصوص این موضوع در اختیار شما قرار دهیم.

آشنایی با فریم ورک انگولار

گوگل این فریم ورک را در سال 2009 منتشر کرد. هدف اصلی این ابزار این بود که توسعه دهندگان را قادر سازد در حین توسعه برنامه ها روی یک صفحه مشخص کار کنند.

در زمان مقایسه انگولار و Node بسیار مهم است که بدانیم هر دو فریم ورک به طور همزمان توسعه پیدا کرده اند.

مزایای انگولار در مقایسه بین انگولار و Node

انگولار توسط یک جامعه بسیار بزرگ از توسعه دهندگان پشتیبانی می شود که می تواند در زمان مواجه شدن با یک موقعیت چالش برانگیز در مرحله توسعه هر اپلیکیشن و نرم افزاری بسیار مفید و کاربردی باشد. علاوه بر این باید دقت داشته باشید که راهکارهای بسیار جذابی به همراه الگوهای حل مسئله در کتابخانه های این فریم ورک به شما ارائه می شود.

مقاله‌های مرتبط:

بهترین نکته ای که در مقایسه بین انگولار و Node باید درباره فریم ورک انگولار به شما ارائه دهیم این است که می توان آن را به صورت HTML معمولی نوشت و در عین حال به برنامه نویسان امکان استفاده مجدد از قالب های مختلف را نیز می دهد که این مسئله می تواند به میزان زیادی روی صرفه جویی در زمان توسعه دهندگان تاثیرگذار باشد.

انگولار یک پلتفرم بسیار منعطف است که برای توسعه دهندگان در مرحله یادگیری بسیار مناسب است. آنها می توانند از رابط کاربری قابل تنظیم انگولار استفاده کنند که به صرفه جویی در زمان و چرخه یادگیری بسیار کمک می کند و می تواند برای شما مفید باشد.

محدودیت های فریم ورک انگولار

با وجود این که فریم ورک انگولار می تواند برای توسعه دهندگان تازه کار بسیار مفید باشد ولی منحنی یادگیری آن می تواند به میزان زیادی چالش برانگیز باشد. برخی از چالش های رایج هنگام تنظیم این فریم ورک برای استفاده نیاز به نصب چندین ابزار شخص ثالث و به طور کلی رفع اشکالات این پلتفرم است.

در نهایت باید بدانید که انگولار در زمان ادغام با مولفه های DOM می تواند باعث به وجود آمدن مشکلات جدی عملکردی شود.

آشنایی با NodeJS برای مقایسه بین انگولار و Node

در این بخش از مقایسه بین انگولار و Node قصد داریم به معرفی فریم ورک NodeJS بپردازیم. همانطور که قبلا نیز درباره این موضوع صحبت کردیم هر دو فریم ورک انگولار و Node در یک زمان مشخص توسط گوگل توسعه داده شده اند که این کار در سال 2009 انجام شده است. Node در واقع موتور V8 گوگل کروم است و به عنوان یک کتابخانه متن باز جاوا اسکریپت شناخته می شود.

این فریم ورک به طراحان اجازه می دهد تا اپلیکیشن های تحت وب بسیار جذاب و بسیار سازگاری بسازند که دارای مقیاس پذیری بالایی نیز می باشند.

آشنایی با مزایای مهم NodeJS

توسعه دهندگانی که از فریم ورک NodeJS استفاده می کنند می توانند در شرکت های مختلفی که امروزه در این زمینه فعالیت دارند استخدام شوند و معمولا موقعیت های شغلی بسیار زیادی برای استخدام و مشغول به کار شدن آنها وجود دارد. یکی از دلایلی که برای این مسئله وجود دارد این است که توسعه دهندگان Node معمولا دارای تخصص و مهارت های لازم برای استفاده بهینه از پلتفرم های مختلف را با استفاده از مهارت های برنامه نویسی خود دارند.

مزیت مهم دیگری که در بررسی انگولار و Node باید در خصوص NodeJS بدانید این است که برای کاهش پیچیدگی طراحی و برنامه نویسی انواع اپلیکیشن ها با اندازه های بزرگ این فریم ورک شرایطی را فراهم کرده است که بتوانید برنامه های خود را به صورت افقی یا عمودی در صفحه توسعه دهید.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید Node به عنوان یک پروکسی سرور نیز شناخته می شود چرا که می تواند در سرویس های مختلف اجرا شود. از آنجایی که لایسنس آن برای MIT این فریم ورک یک پلتفرم آسان برای یادگیری، رایگان و متن باز است که می توان از آن برای توسعه انواع برنامه ها و اپلیکیشن ها استفاده کرد.

محدودیت های Node js

زمانی که قصد داریم به مقایسه انگولار و Node بپردازیم باید مشاهده کنیم که گزینه هایی که در انگولار وجود دارند دارای تنوع بالاتری نسبت به گزینه های Node هستند. Node برای توسعه دهندگان وب یک فریم ورک بهینه است ولی برای کارهایی که بیشتر روی CPU تمرکز دارند نمی تواند عملکرد خوبی را نشان دهد چرا که یک زبان برنامه نویسی multi-threaded نیست.

علاوه بر این باید دقت داشته باشید که Node تغییرات مکرری را در API های خود ایجاد می کند که چالش هایی را در میان کاربران ایجاد می کند چرا که این مسئله می تواند باعث ناسازگاری در میان نسخه های مختلف یک برنامه شود. Node از نظر عملکرد و مکانیزم نسبت به سایر پلتفرم های محبوب مانند انگولار و react متفاوت عمل می کند.

به همین علت است که به جای این که آن را یک فریم ورک بنامند افراد حرفه ای آن را سروری می دانند که توسط موتور Google Chrome V8 JS ساخته شده است.

نکته دیگری که باید برای مقایسه بیبن انگولار و Node درباره Node بدانید این است که حتما باید به همراه Node Package Manager یا همان NPM نصب شود که برای نصب و مدیریت انواع پکیج ها مورد استفاده قرار می گیرد.

نکاتی درباره Node برای مقایسه بین انگولار و Node

یکی از نکات بسیار مهمی که باید در مقایسه بین انگولار و Node به آن دقت داشته باشید این است که امروزه پس از شبکه سرورها Nodejs بیشترین استفاده را در شرکت های بزرگ مانند Netflix، Trello و Uber دارد. با وجود این که هر یک از این شرکت ها خدمات متفاوتی را به کاربران خود ارائه می دهند ولی کارایی آنها ثابت است و به همین علت نیز امکان استفاده از Node در هر یک از آنها وجود دارد.

برخی از ویژگی های مشترکی که Node به کاربران خود ارائه می دهد و در انتخاب میان انگولار و Node باید به آنها دقت داشته باشید شامل موارد زیر است:

– می توان از آن به عنوان یک فریم ورک متن باز استفاده کرد.

– عملکرد بدون وقفه به طراحان اجازه می دهد تا بدون حواس پرتی بتوانند روی پروژه های خود کار کنند.

– علاوه بر توسعه انواع API ها شما می توانید از NodeJs برای ساخت DNS، TCP و … نیز استفاده کنید.

– کد تستی که برای این فریم ورک طراحی شده است یک پلتفرم بسیار ساده و راحت برای تست کردن پروژه ها است که استفاده از آن می تواند برای شما مفید و کاربردی باشد.

– شما می توانید با طراحی افقی و عمودی برنامه های خود به میزان زیادی عملکرد برنامه ها و اپلیکیشن ها را بهبود دهید.

چرا باید NodeJs را انتخاب کنیم؟

این پلتفرم یک پلتفرم فوق العاده برای برنامه نویسان است چرا که هم می توان از آن برای توسعه فرانت اند و هم توسعه بک اند استفاده کرد. مقیاس پذیری این پلتفرم بسیار عالی است و می تواند به میزان زیادی کمک کننده باشد.

توجه داشته باشید که انتخاب از میان انگولار و Node کاملا به صلاحدید شرکت و شرایط سازمان ها و پروژه ها بستگی دارد. انگولار و Node امروزه به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند و نتایج مطلوبی را نیز به شما ارائه می دهند. میزان موفقیت در هر یک از این پلتفرم ها به تخصص توسعه دهنده و همسویی آن با پروژه و اهداف شرکت بستگی دارد که شما باید به این نکته مهم  توجه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا