برنامه نویسی

چند مورد از پکیج های NPM برای توسعه دهندگان React

آیا شما هم علاقه مند به آشنایی با پکیج های NPM هستید؟ در این مطلب قصد داریم 10 مورد از بهترین و جذاب ترین پکیج های NPM را به شما معرفی کنیم.

به عنوان یک توسعه دهنده وب احتمالا نیازمند استفاده از پکیج های NPM خواهید بود و شما باید روزانه از چندین مورد از این پکیج ها در پروژه های خود استفاده کنید. این پکیج ها دارای کاربردهای بسیار زیادی هستند که از کاربردهای ساده مانند اضافه کردن رنگ های مختلف به دستور console.log() در ترمینال خود گرفته تا کاربردهای پیشرفته تر مانند استفاده از کتابخانه های فرانت اند از جمله react و … . این پکیج های NPM می توانند بهره وری شما را افزایش دهند و به شما کمک کنند تا بسیاری از مواردی که پیش از این توسط هزاران کاربر پیاده سازی شده اند را مجددا بازنویسی نکنید. این مسئله می تواند به میزان زیادی باعث صرفه جویی در زمان شما شود.

در این مطلب ما قصد داریم 10 مورد از بهترین پکیج های NPM را به شما معرفی کنیم که اگر شما هم به تازگی یادگیری React را آغاز کرده اید یا این که در این زمینه با تجربه هستید کار کردن با آنها می تواند برای شما مفید و کاربردی باشد. پس اگر شما هم در این زمینه فعالیت دارید به شما پیشنهاد می کنیم حتما ادامه این مطلب را درباره پکیج های NPM  با دقت مطالعه کنید.

آشنایی با پکیج Material UI

Material UI احتمالا یکی از بهترین فریم ورک های UI برای React است. این فریم ورک به شما اجازه می دهد تا در عین حال که از طراحی متریال گوگل استفاده می کنید بتوانید یک سیستم طراحی ثابت را نیز برای خود ایجاد کنید. Material UI با استفاده از بیش از 50 کامپوننت مختلف مانند کارت ها، انواع progress bar، modal و … انواع طراحی ها را انجام دهید. شما می توانید در طراحی های خود از هر یک از این کامپوننت ها استفاده کرده و از مزایایی که به شما ارائه می دهند نهایت بهره را ببرید. بنابراین اگر قصد داشته باشید یکی از پکیج های NPM را برای UI به شما توصیه کنیم بدون شک این پکیج می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای این کار باشد.

Redux Toolkit از بهترین پکیج های NPM برای توسعه دهندگان React

اگرچه hook های useContext و useReducer نیاز به استفاده از Redux را در اپلیکیشن های مدرن کاهش داده است اما استفاده از Redux در بسیاری از پایگاه های کد برای مدیریت وضعیت به صورت global مسئله عجیبی نیست. Redux هنوز هم یک مهارت بسیار ارزشمند است که تمامی توسعه دهندگان علاقه مند به یادگیری آن هستند و هنوز هم دارای کاربردهای مخصوص به خود می باشد. نکته مهمی که باید درباره این مورد از پکیج های NPM بدانید این است که راه اندازی Redux گاهی اوقات می تواند برای افراد مبتدی سخت باشد و نیازمند صرف زمان زیادی باشد.

Redux Toolkit یکی از پکیج های NPM است که دقیقا برای حل این مشکل آمده است. این پکیج دارای مجموعه ای از ابزارهای کاربردی و مفید برای توسعه کارآمد اپلیکیشن ها با استفاده از Redux است که توسط تیم رسمی Redux نیز پشتیبانی می شود. شما می توانید برای پروژه بعدی خود از Redux Toolkit به جای Redux استفاده کنید تا متوجه مزایای بی نظیر این پکیج از پکیج های NPM شوید.

آشنایی با پکیج React Icons

React Icons یکی از شگفت انگیزترین پکیج های NPM است که آیکون های بیش از ده ها مجموعه آیکون مختلف از جمله Font Awesome، Material Icons، Ant Design Icons و … را جمع آوری کرده است. این پکیج دسترسی به انواع آیکون های مختلف را برای شما ساده تر می کند و به شما اجازه می دهد تا تنها با نصب کردن یک پکیج به راحتی به آیکون های مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنید. با استفاده از imports های ES6 شما می توانید اطمینان حاصل کنید که تنها آیکون هایی را import می کنید که قصد استفاده از آنها را دارید.

پکیج React Google Login را بیشتر بشناسید

قابلیت OAuth یا Open Authorization کاربران را قادر می سازد تا از طریق سایر ارائه دهندگان مانند گوگل، فیسبوک، توییتر، گیت هاب و … در وب سایت شما ثبت نام کرده یا لاگین کنند. احتمالا اگر شما هم وارد وب سایت های مختلف شده باشید دکمه ای با عبارت Login with Google را در صفحه بسیاری از سایت های مشهور مشاهده کرده اید. این گزینه ها به شما اجازه می دهند تا با استفاده از حساب کاربری خود در گوگل به راحتی در این وب سایت ها نیز ثبت نام کرده و وارد آنها شوید. استفاده از این قابلیت می تواند فرایند احراز هویت را برای سایت شما نیز ساده تر کند. تنها چیزی که شما به آن نیاز دارید یک کلید API است که باید آن را از گوگل دریافت کنید. پس از دریافت این کلید شما می توانید با استفاده از این پکیج به راحتی قابلیت ثبت نام یا ورود با استفاده از حساب کاربری گوگل را در سایت خود نیز فعال کنید. به همین علت است که این پکیج در لیست بهترین پکیج های NPM قرار گرفته است.

Formik یکی از بهترین پکیج های NPM

Formik یکی از پکیج های NPM است که روند ساخت فرم ها در React را برای شما ساده تر می کند و در طی انجام این کار کاملا مراقب مسائل تکراری مانند پیگیری وضعیت مقادیر، تغییر handler ها، submit handler ها، اعتبارسنجی و … نیز می باشد. این کتابخانه مخصوص فرم ها تقریبا یک کتابخانه کوچک است ولی کار کردن با آن ساده است و شما را تشویق می کند تا زمان کمتری را صرف نوشتن کدهای مخصوص فرم ها کنید و بیشتر روی ساخت مسائل بزرگتر تمرکز داشته باشید. این پکیج دارای مستندات فوق العاده ای است که یک آموزش کاملا اختصاصی را برای نحوه کار با آن در اختیار توسعه دهندگان React قرار می دهد.

پکیج React Query

یکی از مهم ترین بخش های یک اپلیکیشن تحت وب فول استک عملیات fetching داده از API سمت بک اند یا سرور و بارگذاری آنها داخل کامپوننت ها یا global state می باشد. اگر شما هم به عنوان یک توسعه دهنده وب از Redux استفاده می کنید این فرایند ممکن است یک action خاص را در useEffect hook شما در زمان fetch کردن داده ها ایجاد کند. همین عامل نیز باعث می شود تا توسعه دهندگان به دنبال راهکارهای جایگزین برای انجام این کار باشند.

React Query یکی از بهترین پکیج های NPM است. این پکیج در واقع یک کتابخانه فوق العاده برای عملیات data-fetching می باشد که در چنین شرایطی می تواند عملکرد فوق العاده ای را به شما به عنوان یک توسعه دهنده react ارائه دهد. این کتابخانه نه تنها می تواند برای fetching فوق العاده باشد بلکه برای عملیات هایی مانند caching، synchronizing، آپدیت کردن وضعیت سرور، paginating و حتی lazy loading مورد استفاده قرار گیرد و کاربردهای زیادی داشته باشد. در واقع در این پکیج هر آنچه که شما برای بهتر کردن عملکرد سرور خود به آن نیاز دارید در این پکیج برای شما جمع آوری شده است و به همین علت نیز به شما توصیه می کنیم حتما در پروژه های خود از این پکیج فوق العاده استفاده کنید. یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شده است تا این پکیج در لیست بهترین پکیج های NPM قرار گیرد این است که علاوه بر بهبود عملکرد به شما کمک می کند تا پایگاه داده خود را به شکل تمیزتر و قابل نگهداری تری طراحی کنید.

Styled Components از بهترین پکیج های NPM

Styled Components یک کتابخانه CSS-in-JS است که در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت برای styled HTML component ها مورد استفاده قرار می گیرد. حال ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که چرا باید به جای استفاده از کدهای CSS عادی از این رویکرد در کدهای خود استفاده کنید؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که Styled Component ها در واقع ساختاری مانند کامپوننت ها را برای عناصر استایل شخصی سازی شده شما فراهم می کنند. این کار باعث می شود تا شما نیازی به نوشتن چندین باره نام کلاس ها در کدهای خود نداشته باشید و در زمان خود صرفه جویی کنید.

علاوه بر این، این ساختار دارای ویژگی های ارزشمند دیگری نیز می باشد که از جمله آنها می توان به automatic vendor prefixing و automatic critical CSS اشاره کرد. از آنجایی که Styled Component ها از کدهای CSS عادی استفاده می کنند انتقال آن می تواند با بالاترین سرعت ممکن انجام شود.

Axios از دیگر پکیج های NPM

این پکیج که یکی از بهترین پکیج های NPM به شمار می آید در واقع یک promise-based HTTP client می باشد که بر مبنای اینترفیس XMLHttpRequest طراحی و ساخته شده است و به شما کمک می کند تا درخواست های HTTP را برای fetch کردن برخی از داده ها ایجاد کنید. احتمالا این سوال برای شما پیش می آید که آیا این عملکرد دقیقا همان عملکرد fetch() که به صورت محلی انجام می شود نیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت دقیقا مانند سایر پکیج های NPM هدف از ایجاد این پکیج ساده تر کردن روند fetch کردن داده ها و فراهم کردن ویژگی های بیشتر مانند انتقال خودکار داده های جیسون، جدا کردن داده های درخواست و پاسخ، محافظت در برابر XSRF و فراهم کردن یک API ساده برای کار کردن با درخواست های HTTP می باشد.

آشنایی با پکیج Framer Motion

Framer Motion یک کتابخانه فوق العاده انیمیشن برای توسعه اپلیکیشن های React است که به شما کمک می کند تا بتوانید وب سایت خود را بسیار جذاب تر کنید. برای آشنایی بیشتر با این کتابخانه تنها کافی است که از صفحه لندینگ سایت آنها دیدن کنید تا با ویژگی ها و قابلیت های فوق العاده ای که به شما ارائه می دهند آشنا شوید. از جمله این قابلیت ها می توان به مواردی مانند انیمیشن های عمومی، انیمیشن های drag، انیمیشن های scroll و … اشاره کرد. اگر شما هم به دنبال یکی از پکیج های NPM در زمینه انیمیشن هستید بدون شک این کتابخانه می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما باشد.

پکیج Reselect

اگر شما هم در پروژه های خود از Redux استفاده می کنید و می خواهید با اجتناب از انجام برخی از محاسبات عملکرد اپلیکیشن خود را بهبود دهید بدون شک این مورد از پکیج های NPM می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما باشد. این یک کتابخانه فوق العاده است که به شما اجازه می دهد تا داده های مشتق شده از ذخیره سازی در Redux را به شکل موثری کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا