چند مورد از افزونه های ویژوال استودیو کد برای توسعه دهندگان وب

آشنایی با افزونه های ویژوال استودیو کد برای توسعه دهندگان وب بسیار مفید است، در این مطلب به معرفی بهترین افزونه های ویژوال استودیو کد می پردازیم.

آشنایی با افزونه های ویژوال استودیو کد برای توسعه دهندگان وب بسیار مفید است، در این مطلب به معرفی بهترین افزونه های ویژوال استودیو کد می پردازیم.

ویژوال استودیو کد که توسط شرکت مایکروسافت طراحی و ساخته شده است همچنان به عنوان یکی از بهترین ویرایشگرها و ide ها در سال 2021 شناخته می شود. آشنایی با افزونه های ویژوال استودیو کد که برای توسعه دهندگان وب طراحی و ساخته شده اند کمک می کند تا این توسعه دهندگان بتوانند به شکل بهتری کدهای خود را بنویسند. مارکت مایکروسافت افزونه های فوق العاده ای را به توسعه دهندگان وب ارائه می دهد که باعث بهره وری هرچه بیشتر آنها می شود.

ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره 10 مورد از افزونه های ویژوال استودیو کد صحبت کنیم که آشنایی با آنها بدون شک برای شما مفید و کاربردی خواهد بود.

Git Graph از بهترین افزونه های ویژوال استودیو کد برای توسعه دهندگان وب

Git Graph یکی از بهترین افزونه های ویژوال استودیو کد است که به توسعه دهندگان وب اجازه می دهد تا یک گراف از ریپازیتوری را به راحتی در ویژوال استودیو کد نمایش دهند. این افزونه به راحتی قابل تنظیم است و به شما اجازه می دهد تا به همان شکلی که می خواهید از آن استفاده کنید. این ابزار 5 ستاره دریافت کرده است و 250 هزار بار نیز دانلود و نصب شده است.

از جمله ویژگی های کلیدی آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–          شاخه های محلی و ریموت را به راحتی نمایش می دهد.

–          عملیات های گیت از جمله create، checkout، delete، fetch، merge و … را انجام می دهد.

–          شما می توانید جزئیات commit و تغییرات فایل را به راحتی در آن مشاهده کنید.

–          شما می توانید هر یک از commit ها را به راحتی با کلیک کردن روی آنها مقایسه کنید.

–          شما می توانید قابلیت بازبینی کد را به راحتی روی هر commit پیاده سازی کنید.

بنابراین اگر شما هم یک توسعه دهنده وب هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما از این افزونه ویژوال استودیو کد استفاده کنید.

آشنایی با افزونه Rest-Client

احتمالا بیشتر توسعه دهندگان وب با سرویس ها و کلاینت های تست API مانند Postman یا Insomnia آشنایی دارند ولی چرا باید از یک نرم افزار جانبی برای این کار استفاده کنید در حالی که می توانید به راحتی آن را از طریق ویژوال استودیو کد انجام دهید؟ Rest-Client یکی از افزونه های ویژوال استودیو کد برای توسعه دهندگان وب است که به شما اجازه می دهد تا به راحتی api های خود را از طریق ویژوال استودیو کد تست کنید.

مقاله‌ی مرتبط:

برخی از ویژگی های کلیدی این افزونه که باعث قرارگرفتن آن در لیست بهترین افزونه های ویژوال استودیو کد برای توسعه دهندگان وب شده است شامل موارد زیر هستند:

–          با استفاده از آن می توانید درخواست های HTTP را مستقیما از طریق ویژوال استودیو کد ارسال کنید.

–          می توانید کوئری های GraphQL را نیز به همین ترتیب ارسال کنید.

–          پشتیبانی از قابلیت ذخیره خودکار و تاریخچه درخواست ها

–          پشتیبانی گسترده از انواع احراز هویت مانند احراز هویت پایه ای و احراز هویت digest

Auto Close Tag از دیگر افزونه های ویژوال استودیو

Auto Close Tag یک مثال خوب از یک افزونه کوچک ولی با بهره وری بالا می باشد. همانطور که از نام این افزونه پیداست این افزونه زمانی که شما براکت بسته رو برای باز کردن یک تگ تایپ می کنید تگ بسته را به صورت خودکار برای شما اضافه می کند. یکی از مهم ترین ویژگی های این افزونه که باعث شده است تا در میان محبوب ترین افزونه های ویژوال استودیو کد برای توسعه دهندگان وب قرار گیرد این است که از زبان های مختلفی مانند پی اچ پی، XML، Vue، جاوا اسکریپت، تایپ اسکریپت، JSX و … پشتیبانی می کند.

از دیگر ویژگی های این افزونه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–          Cursor را بین تگ باز و بسته جا به جا می کند.

–          تگ هایی را که نمی خواهید به صورت خودکار بسته شوند را برای شما مدیریت می کند.

–          تگ هایی که باید به صورت خودکار بسته شوند را می بندد.

–          از میانبرهای صفحه کلید برای بستن تگ ها به صورت دستی پشتیبانی می کند.

آشنایی با افزونه Peacock

Peacock یکی از افزونه های ویژوال استودیو کد است که توسط John Papa طراحی و ساخته شده است. این افزونه به شما این امکان را می دهد تا رنگ پس زمینه فضای کاری خود را به راحتی هرچه تمام تغییر دهید. این مسئله به خصوص زمانی که شما با چند نمونه مختلف کار می کنید یا این که از VS Live Share استفاده می کنید بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

TabNine یکی از بهترین افزونه های ویژوال استودیو کد برای توسعه دهندگان وب

TabNine یکی از جذاب ترین افزونه های ویژوال استودیو کد می باشد. این افزونه در واقع هوش مصنوعی و تکنیک های یادگیری ماشین استفاده می کند تا به توسعه دهندگان وب کمک کند تا به شکل بهتری کدنویسی کنند. پیشنهادهای تکمیل کننده کد این افزونه فوق العاده هستند و همین عامل نیز باعث شده است تا در لیست ما به عنوان یکی از بهترین افزونه های ویژوال استودیو کد برای توسعه دهندگان وب قرار گیرد. یکی از ویژگی های جذاب این افزونه این است که بدون نیاز به پیکربندی و تنظیمات خاصی کار می کند سرعت ارائه پیشنهادات آن نیز بسیار بالاتر از سایر افزونه های مشابه می باشد.

افزونه Polacode را بیشتر بشناسید

Polacode یک افزونه فوق العاده برای ویژوال استودیو کد است که توسعه دهندگان وب می توانند همیشه از آن استفاده کنند. این افزونه از کدهایی که شما آنها را هایلایت می کنید اسکرین شات می گیرد و تمامی هشدارها و خطاها را از این قطعه کد پاک می کند. اگر شما هم یک وبلاگ نویس هستید که علاقه مند هستید تا قطعه کدهایی که تولید می کنید را با سایر افراد به اشتراک بگذارید به شما پیشنهاد می کنیم حتما از این افزونه فوق العاده استفاده کرده و از مزایایی که به شما ارائه می دهد نهایت بهره را ببرید.

افزونه TODO Highlight

احتمالا چنین شرایطی برای شما نیز به وجود آمده است که to-do های زیادی را به بخش های مختلف قطعه کد خود اضافه کرده اید و فراموش کرده اید که قبل از منتشر کردن کدها آنها را بازبینی کنید.

TODO Highlight یکی از بهترین افزونه های ویژوال استودیو کد برای توسعه دهندگان وب است که با هایلایت کردن تمامی  to-do ها و FIXME هایی که در قطعه کد خود استفاده کرده اید به شما کمک می کند تا متوجه شوید پیش از منتشر کردن کدها باید آنها را بازبینی کنید.

Quokka.js از دیگر افزونه های ویژوال استودیو کد برای یک توسعه دهنده وب

Quokka در واقع یک scratchpad است که یک زمینه پروتوتایپ سریع را در ویرایشگر شما در اختیارتان قرار می دهد. این افزونه ویژوال استودیو کد زمانی که شما کدهایتان را می نویسید مقادیر ران تایم را برای شما به روزرسانی می کند. علاوه بر این در دیباگ کردن و آزمایش ویژگی های جدید نیز می تواند به میزان زیادی به شما کمک کند.

نسخه جامع Quokka کاملا رایگان است و شما می توانید بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای از آن استفاده کنید اما باید بدانید که این افزونه دارای یک نسخه حرفه ای نیز می باشد که رایگان نیست و در عین حال ویژگی های زیاد دیگری نیز دارد. بدون شک استفاده از این افزونه برای توسعه دهندگان وب می تواند مزایای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد.

افزونه Bracket Pair Colorizer 2

Bracket Pair Colorizer 2 یکی از افزونه های ویژوال استودیو کد برای توسعه دهندگان وب است که دقیقا همان کاری را انجام می دهد که از نام آن مشخص است. این افزونه به شما این امکان را می دهد تا در زمان کدنویسی براکت ها و پرانتزهایی که با یکدیگر تطبیق دارند را با رنگ های یکسان نشان دهید. به این ترتیب تعداد زیاد براکت ها و پرانتزها باعث سردرگم شدن شما در زمان کدنویسی نمی شود. با استفاده از این افزونه شما می توانید تصمیم بگیرید که هر یک از براکت ها با چه رنگی مشخص شوند. این افزونه در واقع جایگزین Bracket Pair Colorizer است که سرعت و دقت آن به میزان زیادی بهینه سازی شده است و به همین علت نیز در لیست ما به عنوان یکی از بهترین افزونه های ویژوال استودیو کد برای توسعه دهندگان وب قرار گرفته است.

Shades of Purple آخرین مورد از افزونه های ویژوال استودیو کد

Shades of Purple در واقع هم یک افزونه و هم یک تم فوق العاده برای ویرایشگر شما به شمار می آید. این افزونه به میزان زیادی در میان کاربران ویژوال استودیو پرطرفدار است و از 5 ستاره ممکن 5 ستاره دریافت کرده است که می تواند نشان دهنده محبوبیت بسیار زیاد آن باشد. این افزونه برای ویرایشگر و ترمینال شما سایه های بنفش بسیار جذابی را ارائه می دهد.

نتیجه گیری

آشنایی با افزونه های ویژوال استودیو کد برای توسعه دهندگان وب می تواند به میزان زیادی کمک کننده باشد و به آنها کمک کند تا بتوانند به شکل بهتری کدنویسی کنند. امیدواریم شما هم از این افزونه ها استفاده کرده و از مزایای آنها بهره مند شوید.

خروج از نسخه موبایل