برنامه نویسی

آشنایی با چند مورد از بهترین مرورگرها برای توسعه دهندگان

آیا شما هم علاقه مند به آشنایی با بهترین مرورگرها برای توسعه دهندگان هستید؟ در این مطلب کمی بیشتر درباره بهترین مرورگرها برای توسعه دهندگان صحبت خواهیم کرد.

اگر نرم افزاری وجود دارد که توسعه دهندگان بیش از ویرایشگرهای متن و IDE ها به آن نیاز داشته باشند آن نرم افزار مرورگر وب است. مرورگرها برای توسعه دهندگان نقش حیاتی و کلیدی را ایفا می کنند، به همین علت باید با بهترین مرورگرها برای توسعه دهندگان بیشتر آشنا شوید. از جستجوی گاه و بیگاه در گوگل برای پیدا کردن پاسخ مشکلات مختلف مربوط به برنامه نویسی گرفته تا مرور الگوهای برنامه نویسی در Reddit، همه چیز از مرورگر شما آغاز می شود. با این حال باید بدانید که همه مرورگرها برای توسعه دهندگان یکسان نیستند.

به عنوان یک توسعه دهنده وب به مرورگری نیاز دارید که با ارائه ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل و اشکال زدایی کدهای شما میزان بهره وری شما در کدنویسی را افزایش دهد و این همان چیزی است که در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم. ما در این مطلب کمی بیشتر درباره 5 مورد از بهترین مرورگرها برای توسعه دهندگان صحبت خواهیم کرد.

نسخه توسعه دهنده مرورگر فایرفاکس

فایرفاکس یکی از مرورگرهای وب بسیار محبوب است که نسخه ویژه ای از خود را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد. در این بخش قصد داریم درباره نسخه توسعه دهنده این مرورگر صحبت کنیم که یکی از بهترین مرورگرها برای توسعه دهندگان به شمار می آید. اولین سوالی که احتمالا در ذهن هر کسی به وجود می آید این است که چه عاملی باعث به وجود آمدن نسخه توسعه دهنده این مرورگر شده است و چه ویژگی هایی باعث شده اند تا این مرورگر به عنوان یکی از بهترین مرورگرها برای توسعه دهندگان شناخته شود؟ در ادامه برخی از ویژگی های مهم این مرورگر را بیان خواهیم کرد:

–  وجود بسیاری از ویژگی های آزمایشی که در نسخه اصلی این مرورگر یافت نمی شوند.

– تشخیص دادن فایل های CSS غیر فعال در یک صفحه

–  ابزارهای توسعه فوق العاده برای دیباگ کردن و بررسی بهتر کدهای شما

–  با استفاده از قابلیت بصری سازی کار با grid های سی اس اس را برای شما راحت تر می کند.

–  اطلاعاتی را درباره فونت های مختلفی که در یک صفحه از وب سایت استفاده شده است در اختیار شما قرار می دهد.

چرا فایرفاکس در لیست بهترین مرورگرها برای توسعه دهندگان قرار دارد؟

فایرفاکس بدون شک یکی از محبوب ترین و بهترین مرورگرها برای توسعه دهندگان و کاربران عادی اینترنت است. این مرورگر حریم خصوصی شما را به طور کامل حفظ می کند و سرعت بالایی نیز دارد. این واقعیت که مرورگر فایرفاکس دارای یک نسخه مخصوص توسعه دهنده است حتی باعث بهتر شدن آن می شود.

شما می توانید با مراجعه به وب سایت رسمی این مرورگر اطلاعات بیشتری درباره ویژگی های مختلف آن به دست بیاورید. نسخه توسعه دهنده این مرورگر برای سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و مک در دسترس است که می توانید هریک از آنها را دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهید.

مرورگر Sizzy از بهترین مرورگرها برای توسعه دهندگان

Sizzy مرورگری است که روی سرعت بخشیدن به گردش کار توسعه شما تمرکز دارد که این کار با ارائه ویژگی ها و افزونه های منحصر به فرد صورت می گیرد. این مرورگر یک مرورگر فوق العاده غنی از ویژگی های مختلف است که می تواند بهره وری و سرعت شما را در زمان توسعه اپلیکیشن های مختلف بهبود دهد. لیست ویژگی هایی که این مرورگر ارائه می دهد بسیار طولانی است اما در ادامه برخی از مهم ترین آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

ویژگی های مهم مرورگر Sizzy

– با استفاده از این مرورگر می توانید صفحه وب خود را هم زمان در چندین دستگاه شبیه سازی کرده و از آنها اسکرین شات بگیرید.

– با استفاده از ویژگی Universal Inspect Element می توانید یک ویژگی را در دستگاه های مختلف بررسی کنید.

– می توانید نحوه واکنش و عملکرد وب سایت خود را در شرایط مختلف شبکه مورد بررسی قرار دهید.

– می توانید از ویژگی Spotlight-like استفاده کنید تا با استفاده از کیبورد خود به همه چیز دسترسی پیدا کنید.

– Session manager را نیز می توانید برای جا به جایی بین کاربران استفاده کنید.

اگر به دنبال یک مرورگر غنی از ویژگی ها و ابزارهایی هستید که در هیچ مرورگر دیگری وجود ندارد بدون شک Sizzy می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما باشد. این مرورگر، مرورگری است که واقعا برای توسعه دهندگان ساخته شده است. البته باید دقت کنید که این مرورگر رایگان نیست و روی یک مدل با اشتراک ماهانه یا سالانه طراحی شده است. با این حال هنوز هم می توان آن را در لیست بهترین مرورگرها برای توسعه دهندگان قرار داد.

آشنایی با مرورگر Polypane

اگر گمان می کنید که کار کردن با Sizzy می تواند کمی طاقت فرسا باشد مرورگر Polypane می تواند تعامل لازم بین مرورگرهای کلاسیک و قدیمی و مرورگرهایی که مخصوص توسعه دهندگان هستند را برقرار کند. با این حال این به آن معنا نیست که Polypane فاقد ویژگی های مفید برای توسعه دهندگان است. این مرورگر موارد موفق و مفید Sizzy را حفظ کرده است در حالی که بسیاری از موارد غیرضروری را نیز حذف کرده است. از جمله ویژگی های مفید این مرورگر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– شما می توانید وب سایت خود را از چندین نمای مختلف از صفحه تلفن همراه گرفته تا یک صفحه 5k بررسی کنید.

– 80 تست دسترسی به شما ارائه می شود که برای بهبود تجربه سایت شما برای تمامی کاربران بسیار مفید است.

–  پیش نمایش های رسانه های اجتماعی که از پلتفرم های مختلفی پشتیبانی می کند.

– قابلیت بارگذاری مجدد به صورت پیش فرض و کاملا زنده که شامل صفحات ساده HTML و اپلیکیشن های ری اکت می باشد.

–  پشتیبانی از افزونه های مختلف برای فریم ورک های محبوب مانند ری اکت، انگولار، Vue، Svelte و ….

این مرورگر تمرکز ویژه ای روی دسترسی به سایت شما دارد. این مرورگر نیز به صورت اشتراکی در اختیار شما قرار می گیرد اما نکته مثبت آن این است که شما می توانید برای یک دوره 14 روزه از آن استفاده کنید تا نسبت به عملکرد این مورد از بهترین مرورگرها برای توسعه دهندگان مطمئن شوید.

Brave از بهترین مرورگرها برای توسعه دهندگان

مرورگرهای معرفی شده در بخش های قبلی به صراحت برای توسعه دهندگان طراحی شده بودند. اگر شما هم به دنبال یک مرورگر معمولی برای استفاده روزانه خود هستید Brave Browser یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود. Brave یک مرورگر سریع، امن و کاملا محرمانه است که توسط Brendan Eich شخصی که جاوا اسکریپت را ایجاد و مرورگر موزیلا را نیز طراحی کرده ساخته شده است. در ادامه چند ویژگی این مرورگر را بررسی می کنیم که باعث شده تا این مرورگر در لیست بهترین مرورگرها برای توسعه دهندگان قرار گیرد:

– این مرورگر ادعا می کند که تقریبا سه برابر سریع تر از Google Chrome است در حالی که عمر باتری و مصرف حافظه بهینه تری دارد.

– این مرورگر دارای یک مسدود کننده تبلیغات داخلی و اقدامات امنیتی است تا نشست های مرورگر شما را امن نگه دارد.

– شما می توانید آن را با تلفن همراه اندروید یا آیفون خود به راحتی همگام سازی کنید.

– ادغام IPFS که به شما اجازه می دهد تا بدون هیچ واسطه ای وب سایت ها را مرور کنید.

مرورگر گوگل کروم از بهترین مرورگرها برای توسعه دهندگان

بدون شک گوگل کروم محبوب ترین مرورگر از میان بهترین مرورگرها برای توسعه دهندگان است. در نظرسنجی که در تاریخ 20 سپتامبر سال 2022 توسط statcounter انجام شد گوگل کروم شامل بیش از 60 درصد کاربران اینترنت است و فاصله بسیار زیادی با رقبای خود دارد. بنابراین شما به عنوان یک توسعه دهنده باید پیش از این که وارد مرحله انتشار اپلیکیشن خود شوید حتما کدها را در این مرورگر آزمایش کنید. از جمله ویژگی های مهم این مرورگر به عنوان گزینه اول از لیست بهترین مرورگرها برای توسعه دهندگان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– یکی از بهترین مرورگرها از نظر سازگاری با ویژگی های مختلف

– برخورداری از محبوبیت بسیار بالا

– ادغام با اکوسیستم گوگل

– استانداردهای صنعتی با هزاران افزونه مختلف

– مجموعه ابزارهای فوق العاده برای توسعه وب سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا