برنامه نویسی

ارائه ابزارهای بهبود قدرت بهره وری برای نسخه 2022 ویژوال استودیو توسط مایکروسافت

ویژوال استودیو یک افزونه بسیار قدرتمند را به نسخه جدید خود اضافه کرده است، در این مطلب درباره افزونه ها و ویژگی های جدید ویژوال استودیو صحبت می کنیم.

مایکروسافت افزونه‌های مربوط به ابزارهای بهبود قدرت بهره وری خود را برای ویژوال استودیو ساخته و آن را در دسترس قرار داده است که قابلیت هایی شامل کپی کردن از HTML تا نمایش پیغام های خطا را به شما ارائه می دهد.

شما می توانید برای دانلود این افزونه ها از طریق مارکت ویرایشگر ویژوال استودیو اقدام کنید و برای این کار تنها کافی است که عبارت Productivity Power Tools را در مارکت این ابزار جستجو کنید. این ابزار در نسخه 2022 ویژوال استودیو برای بهبود عملکرد کلی اپلیکیشن ها و پروژه ها طراحی و ساخته شده است. Visual Studio 2022 که در حال حاضر در مرحله پیش نمایش است یک IDE برای نسخه 64 بیتی می باشد. این نسخه در 31 آگوست معرفی شد و شامل افزونه های زیادی است که در ادامه به معرفی هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

معرفی برخی از قابلیت های اصلی نسخه 2022 ویژوال استودیو

– کپی به عنوان HTML قابلیتی است که به شما کمک می کند تا بتوانید قطعه کدهای مختلف را به راحتی کپی کرده و در جای دیگری از آنها استفاده کنید. یکی از ویژگی های مهم این قابلیت این است که به شما کمک می کند تا فرمت کدها را در زمان paste کردن حفظ کنید و همین عامل نیز باعث می شود تا توسعه دهندگان پس از paste کردن مجبور به تغییر دستی کدهای خود نباشند.

– قابلیت Align Assignments دستورهای تخصصی را به راحتی با استفاده از Alt+ctrl+] اختصاص می دهد.

– یکی دیگر از قابلیت های بسیار محبوب در این نسخه قابلیت Solution Error Visualizer می باشد که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا پیغام های خطایی که تا پیش از این می توانستند در پنجره Error List مشاهده کنند را ببینند. شما با تکان دادن موس در این صفحه می توانید به راحتی به فایل یا بخشی از کد که ارور در آن اتفاق افتاده است دسترسی پیدا کنید. خطاها، پیغام ها و هشدارها در صفحه Solution Explorer به شما نمایش داده می شوند که می توانید آنها را مشاهده کنید.

قابلیت های معروف دیگر این نسخه

– قابلیت Shrink Empty Lines قابلیتی است که خطوطی از کد که نه دارای متن هستند و نه عدد را کوچکتر می کند و همین عامل نیز باعث می شود تا تعداد خطوط بیشتری در ویرایشگر به شما نمایش داده شوند.

– با دو بار کلیک کردن روی گزینه Maximize هدر مربوط به پنجره ای که در آن قرار دارید به حداکثر اندازه خود می رسد.

– تب های مربوط به Fix Mixed به شما کمک می کند تا بتوانید به شکل بهتری بتوانید اسپیس ها و فضاهای خالی را در متن ها تشخیص دهید.

–  قابلیت Match Margin به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا متن های مختلف را در کدهایشان هایلایت کرده و تمامی محل هایی که این متن در کد مورد استفاده قرار گرفته است را مشاهده کنند.

– Middle Click Scroll یکی دیگر از قابلیت های محبوب نسخه 2022 ویژوال استودیو است که به شما اجازه می دهد تا با دکمه میانی موس خود به راحتی بتوانید در کدها اسکرول کنید.

ویژگی های Peek Help و Time Stamp در نسخه 2022 ویژوال استودیو

– احتمالا شما هم در زمان استفاده از ویژوال استودیو این مشکل برایتان به وجود آمده است که در هنگام تنظیم محل موس روی صفحه نشانگر موس روی کلمه کلیدی مربوط به یک زبان یا فریم ورک قرار گرفته است و شما را به صفحه جدیدی منتقل کرده است. Peek Help قابلیتی است که در این خصوص می تواند به شما کمک کند و مشکلات شما را برطرف کند. این افزونه به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا با فشردن کلیدهای ترکیبی ALT+F1 به ویرایشگر فرمان دهند که نیازی به تغییر صفحه کاری تحت هیچ شرایطی وجود ندارد.

– افزونه Time Stamp Margin نیز افزونه دیگری است که یک حاشیه time stamp را به پنجره مربوط به دیباگ کردن و خروجی کدها اضافه می کند.

صحبت پایانی

توسعه دهندگان باید بدانند که برخی از افزونه های قبلی ویژوال استودیو مانند  Quick Launch Tasks و Power Commands دیگر به عنوان افزونه در این ویرایشگر موجود نیستند و تبدیل به ویژگی های این IDE شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا