برنامه نویسی

پیشروی چشمگیر ویژوال استودیو کد در زمینه تشخیص زبان برنامه نویسی

ویژوال استودیو کد قابلیت های خوبی را به نسخه جدید خود اضافه کرده است، در این مطلب کمی بیشتر درباره نسخه جدید ویژوال استودیو کد صحبت خواهیم کرد.

با انتشار آخرین نسخه از ویرایشگر ویژوال استودیو کد مایکروسافت قابلیت هایی مانند تشخیص خود زبان برنامه نویسی را به صورت برجسته درآورد که در حال حاضر به صورت پیش فرض در این ویرایشگر فعال شده است.

Visual Studio Code 1.60 همچنین به عنوان نسخه August 2021 این ویرایشگر شناخته می شود که در تاریخ 2 سپتامبر منتشر شد و شما می توانید آن را از طریق سایت این پروژه دانلود کنید. در این نسخه قابلیت تشخیص خودکار زبان برنامه نویسی که قابلیتی مبتنی بر یادگیری ماشین است نوع زبان برنامه نویسی را برای فایل هایی که عنوان گذاری نشده اند را بر اساس محتوای آنها مشخص می کند. این قابلیت در پیش نمایش 1.59 این ویرایشگر در ماه گذشته معرفی شده بود و اکنون به صورت پیش فرض به این ویرایشگر اضافه شده است. البته این قابلیت به میزان زیادی توسعه پیدا کرده است و در حال حاضر شامل فایل هایی که حتی پسوند ندارند نیز می شود و شما در نسخه 1.60 ویژوال استودیو کد می توانید از این قابلیت استفاده کنید.

در ادامه کمی بیشتر درباره ویژگی های مختلف این قابلیت و توسعه آن در ویژوال استودیو کد صحبت خواهیم کرد.

ویژگی های اصلی ویژوال استودیو کد

–  قابلیت شخصی سازی رنگ های محلی پرانتزها و براکت ها به این نسخه اضافه شده است. این قابلیت به منظور بهبود عملکرد و رفع مشکلات مربوط به افزونه CoenraadS Bracket Pair Colorizer ایجاد شده است.

–   بلاک های کد محصور شده در بخش توضیحات تنظیمات در حال حاضر به صورت syntax-highlight درآمده اند.

–  زمانی که قابلیت GPU acceleration فعال می شود کاراکترهای Box drawing و block element از pixel-perfect custom glyphs به جای استفاده از فونت های عادی استفاده می کنند. یکی از نتایج این قابلیت این است که این باکس ها بدون هیچ فاصله ای کشیده می شوند حتی اگر توسعه دهنده یک خط را هایلایت کرده یا از قابلیت  letter spacing در ترمینال استفاده کند.

–  برای دیباگ کردن توسعه دهندگان می توانند مقدار عبارت مشاهده شده را در WATCH view مشاهده کرده و از عملیات Set Value در منو context استفاده کنند.

سایر ویژگی های نسخه جدید این ویرایشگر

–  در خصوص رابط کاربری و UI ویژوال استودیو کد در حال حاضر می تواند لینک های مقادیر را در داخل VARIABLES view،  WATCH view و Debug hover تشخیص دهد. زمانی که مقدار یک متغیر به صورت لینک است برای دنبال کردن آن بسیار ساده تر است که روی آن کلیک کنید.

–  پشتیبانی از نسخه 4.4 تایپ اسکریپت نیز به این ویرایشگر اضافه شده است. این نسخه از قابلیت هایی مانند بلاک های استاتیک و گزینه های جدید strictness پشتیبانی می کند.

–  با استفاده از یک API تست جدید افزونه پایتون قابلیت های مربوط به تست خود را تغییر داده و در حال حاضر توسعه دهندگان می توانند تجربه پایداری در زمینه تست کردن برنامه ها و اپلیکیشن ها داشته باشند.

صحبت پایانی

نسخه جدید ویژوال استودیو کد قابلیت های متنوعی را به شما ارائه  می دهد که بدون شک قابلیت تشخیص زبان برنامه نویسی به صورت کاملا خودکار یکی از مهمترین آنها به شمار می آید. در این مطلب برخی از مهم ترین ویژگی های این نسخه را به شما ارائه داده ایم. اگر شما هم علاقه مند به داشتن اطلاعات بیشتر درباره این ویرایشگر و نسخه های جدید آن هستید مطالب سایت ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا