برنامه نویسی

نظرسنجی های صورت گرفته استک آور فلو در مورد زبان برنامه نویسی Rust و Svelte و AngularJS

استک آور فلو نظرسنجی های جذابی را درباره زبان های برنامه نویسی برگزار کرده است، در این مطلب درباره نتایج نظرسنجی درباره زبان های برنامه نویسی صحبت می کنیم.

براساس نظرسنجی سال 2021 سایت استک آور فلو بسیاری از برنامه نویسان زیر 18 سال برای یادگیری برنامه نویسی از منابع آنلاین مانند فیلم ها، وبلاگ ها و … به جای کتاب و مدرسه استفاده می کنند. تقریبا 60 درصد از پاسخ دهندگان این نظرسنجی پاسخ داده اند که برنامه نویسی را از روی منابع آنلاین آموخته اند. البته باید توجه داشته باشید که تقریبا 50 درصد از آنها نیز برای یادگیری این علم در مدرسه و آموزشگاه ها مواردی را آموخته اند.

یکی دیگر از مواردی که در این نظرسنجی مشخص شد این بود که تعداد توسعه دهندگان روز به روز در حال افزایش است. تقریبا 50 درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی پاسخ داده اند که کمتر از ده سال است توسعه دهندگی را آغاز کرده اند و تقریبا 50 درصد از آنها نیز گفته اند که اولین کدهای خود را بین 11 تا 17 سال پیش نوشته اند. نکته جالب دیگر این است که تقریبا 91 درصد از توسعه دهندگان را آقایان تشکیل می دهند.

در این نظرسنجی موارد مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است که در این مطلب قصد داریم به طور کامل درباره آنها صحبت کنیم. پس اگر شما هم علاقه مند به داشتن اطلاعات بیشتر درباره محبوب ترین ابزارها و زبان های برنامه نویسی در سال 2021 هستید به شما پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

زبان های برنامه نویسی محبوب در نظرسنجی استک آور فلو

برای نهمین سال پیاپی زبان جاوا اسکریپت رایج ترین زبان برای توسعه اپلیکیشن های تحت وب شناخته شد. علاوه بر این Rust نیز برای ششمین سال پیاپی به عنوان محبوب ترین زبان شناخته شد. فریم ورک React از فریم ورک jQuery در زمینه بهترین فریم ورک توسعه وب پیشی گرفت و رده نخست را به خود اختصاص داد. محبوب ترین فریم ورک تحت وب نیز Svelte شناخته شد. AngularJS که نباید آن را با انگولار جدید اشتباه گرفت به عنوان ترسناک ترین ابزار شناخته شد. از جمله پرهزینه ترین فناوری ها در این نظرسنجی نیز می توان به مواردی مانند Clojure، F#، Elixir، Erlang و Perl اشاره کرد.

سایر آمارهای مربوط به این نظرسنجی

نکته مهم درباره این آمار این بود که 81 درصد توسعه دهندگان حرفه ای به صورت تمام وقت مشغول به کار هستند که این آمار نسبت به سال 2020 که 83 درصد بود کاهش پیدا کرده است. 48 درصد از توسعه دهندگان حرفه ای بین 25 تا 34 سال سن دارند. خدمات وب آمازون همچنان به عنوان پرطرفدارترین پلتفرم ابری و همچنین محبوب ترین پلتفرم مبتنی بر کلود شناخته می شود. اگرچه نباید فراموش کرد که فناوری هایی مانند Google Cloud و Microsoft Azure از سال گذشته پیشرفت های چشمگیری داشته اند.

صحبت پایانی

نکته جالب درباره این نظرسنجی این است که توسعه دهندگانی که از 81 کشور مختلف دنیا اقدام به برنامه نویسی می کنند در ان شرکت کرده بودند. توسعه دهندگانی از ایالات متحده آمریکا و همینطور کشور هند بیشترین مشارکت را در این نظرسنجی داشتند و پس از آنها نیز توسعه دهندگانی از کشورهای آلمان، انگلستان و ایرلند قرار داشتند. 10 کشور برتر در این نظرسنجی تقریبا 60 درصد از پاسخ ها را به خود اختصاص داده بودند. از جمله ایالات کشور آمریکا که بیشترین پاسخ ها را در این نظرسنجی داشتند می توان به ایالات کالیفرنیا، نیویورک، واشنگتن و تگزاس اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا