برنامه نویسی

هرآنچه که از نسخه 18 جاوا انتظار می رود

نسخه 18 جاوا احتمالا ویژگی های بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت، در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره نسخه 18 جاوا و ویژگی های آن صحبت کنیم.

نسخه 18 جاوا به احتمال بسیار زیاد هنوز 7 ماه تا انتشار فاصله دارد و در حال شکل گیری می باشد. در حال حاضر دو پیشنهاد ویژه برای این نسخه از زبان برنامه نویسی جاوا وجود دارد که این دو پیشنهاد عبارت اند از، الگوهای record و آرایه و مجموعه های مخصوص کاراکتر که هر یک از این دو مزایای بسیار زیادی را در این زبان برنامه نویسی به همراه خواهند داشت.

در حالی که صفحه OpenJDK برای نسخه 18 Java Development Kit یا همان JDK هیچ ویژگی رسمی را لیست نکرده است ولی شاخص JEP یا JDK Enhancement Proposal مربوط به فناوری ها و تکنولوژی های زبان برنامه نویسی جاوا به دو ویژگی نسخه 18 جاوا اشاره دارد که در ادامه سعی می کنیم اطلاعات کاملی درباره این دو ویژگی در اختیار شما قرار دهیم.

پیش نمایشی از الگوهای record و آرایه در نسخه 18 جاوا

یکی از ویژگی هایی که برای نسخه 18 زبان برنامه نویسی جاوا معرفی می شود، پیش نمایشی از الگوهای record و آرایه می باشد که در آن زبان برنامه نویسی جاوا با استفاده از الگوهای record بهینه سازی می شود تا مقادیر record را تجزیه و تحلیل کند و همینطور از الگوهای آرایه ای نیز استفاده می کند تا مقادیر آرایه را تجزیه کند.

الگوهای Record، آرایه و نوع داده که در نسخه 16 زبان برنامه نویسی جاوا معرفی شدند، می توانند به صورت تودرتو استفاده شده و به طور قابل توجهی کاربردهای مطابقت الگوها در نسخه 18 جاوا را بهبود دهند. هدف از ارائه این پیشنهاد توسعه دادن قابلیت تطابق الگوها در این زبان برنامه نویسی است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا کوئری های بسیار پیچیده تر و ترکیبی را پیاده سازی کنند، بدون این که نیازی به تغییر دادن سینتکس یا نوع داده ها داشته باشند.

مشخص کردن UTF-8 به عنوان charset پیش فرض API های استاندارد زبان جاوا

UTF-8 یک سیستم رمزنگاری کاراکترها برای ارتباطات الکترونیکی است و به عنوان charset استاندارد وب نیز شناخته می شود. Charset در واقع یک قابلیت رمزنگاری تمامی کاراکترهایی است که در حال حاضر در فضای وب وجود دارند. با به وجود آمدن این تغییر در نسخه 18 جاوا API هایی که وابسته به charset پیش فرض بودند به طور مداوم در تمامی پیاده سازی ها، سیستم عامل ها و تنظیمات رفتار قبلی خود را تکرار می کنند.

مقاله‌های مرتبط:

توجه داشته باشید که این پیشنهاد ارائه نشده است تا API های استاندارد جاوا را به شکل جدیدی تعریف کند. با مشخص کردن UTF-8 به عنوان charset پیش فرض این خطر وجود دارد که زمانی که اپلیکیشن ها داده های تولید شده پیش از تعریف کردن charset پیش فرض جدید را پردازش می کنند، مشکلاتی برای آنها به وجود بیاید. البته باید توجه داشته باشید که این خطر یک مسئله جدید نیست ولی با این حال اپلیکیشن هایی که در محیط های مختلف وجود دارند می توانند به میزان کمی نسبت به UTF-8 احساس خطر داشته باشند.

نکاتی در خصوص انتخاب UTF-8 به عنوان charset پیش فرض

به عنوان مثال MacOS در چندین نسخه مختلف از UTF-8 به عنوان charset پیش فرض استفاده می کرد. این استفاده تا زمانی ادامه پیدا کرد که این سیستم عامل به شکلی تنظیم شد که از Posix C locale استفاده کند. بسیاری از توزیع های مختلف سیستم عامل لینوکس نیز از UTF-8 استفاده می کردند. در سایر محیط ها ممکن است تغییر دادن charset پیش فرض خطرات و ریسک های بسیار بزرگی را به همراه داشته باشد مخصوصا این که این کار بعد از 20 سال صورت گیرد. دلیل این موضوع این است که کاربران سیستم عامل ویندوز مخصوصا در نواحی آسیایی و احتمالا برخی از سرورهایی که در آسیا قرار دارند ممکن است به میزان زیادی تحت تاثیر قرار گیرند.

استاندارد شش ماهه نسخه 18 جاوا

با توجه به انتشار استاندارد شش ماهه نسخه 18 جاوا در مارس 2022 منتشر خواهد شد. سایر ویژگی های بالقوه ای که احتمالا در این نسخه از زبان برنامه نویسی جاوا شاهد خواهیم بود شامل تطبیق الگو برای دستورهای switch می باشد که در پیش نمایش JDK 17 معرفی شد. از دیگر ویژگی های معروفی که در نسخه 18 جاوا مشاهده خواهیم کرد می توان به vector API، توابع خارجی و memory API اشاره کرد.

صحبت پایانی 

بسیاری از توسعه دهندگان زبان برنامه نویسی جاوا منتظر انتشار نسخه 18 این زبان برنامه نویسی می باشند و به دنبال این هستند تا اطلاعات بیشتری درباره ویژگی های آن به دست بیاورند. با دنبال کردن مطالب سایت ما می توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا