برنامه نویسی

شکل گیری نسخه 13 انگولار به زودی

نسخه 13 انگولار ویژگی ها و امکانات متنوعی را به شما ارائه خواهد داد، در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره نسخه 13 انگولار صحبت کنیم.

نسخه 13 انگولار به شکلی بهینه سازی شده است تا بتواند بهترین عملکرد را برای فریم ورک تحت وب و مبتنی بر تایپ اسکریپت گوگل ارائه دهد. این نسخه از فریم ورک انگولار در حال حاضر در حال شکل گیری می باشد و دو نسخه بتا از آن در تاریخ 4 آگوست و 11 آگوست منتشر شده است که شما می توانید از طریق گیت ها به آنها دسترسی داشته باشید. در این دو نسخه بتا تغییرات نیز به طور کامل به شما توضیح داده شده اند که می توانید نهایت استفاده را از آنها ببرید.

برای فرم ها نسخه 13 انگولار یک نوع جدید Form Control Status را اضافه کرده است که که ترکیبی از تمامی رشته های ممکن که برای نشان دادن وضعیت مورد استفاده قرار می گیرند است و مزایای مختلفی را به شما ارائه می دهد. علاوه بر این یک ویژگی Abstract Control.status نیز ارائه شده است که از Observable<any> به Observable<Form Control Status> می باشد. اکثر اپلیکیشن ها باید به طور گسترده ای از این نوع جدید استفاده کنند.

ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره نسخه 13 انگولار صحبت کنیم و اطلاعات جامع و کاملی را درباره آن در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید.

نسخه 13 انگولار

در نسخه 13 انگولار تغییراتی برای router پیشنهاد شده است که می تواند برای حل کردن برخی از مشکلات بسیار کاربردی و مفید باشد. در شرایطی که serializer مخصوص URL پیش فرض همه چیز را به صورت مستقیم حذف می کند که از جمله آنها می توان به علامت سوال در پارامترهای کوئری مدنظر اشاره کرد نتیجه ممکن است به دلایل مختلف اشتباه شود و در نتیجه مشکلاتی را به وجود آورد. تغییراتی که در روتر ایجاد شده است تا حد زیادی از بروز این اشتباهات و مشکلات جلوگیری می کند.

معمولا انتشار نسخه های جدید فریم ورک انگولار هر 6 ماه یک بار صورت می گیرد و به همین علت نیز نسخه 13 در ماه نوامبر منتشر خواهد شد. توجه داشته باشید که نسخه قبلی یعنی نسخه 12 این فریم ورک نیز در تاریخ 12 مه منتشر شده بود.

تغییراتی در این نسخه از انگولار

تغییرات پیشنهادی که برای نسخه 13 انگولار پیشنهاد داده شده اند شامل موارد زیر می باشند:

–  برای کامپایلر cli راهکاری برای استفاده از رزولوشن مناسب context برای ماژول های درست ارائه شده است که برای وارد کردن import ها در فایل های d.ts می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

–  علاوه بر این برای کامپایلر cli تجزیه و تحلیل مورد نیاز برای ایجاد افزونه های اضافی در فایل هایی که رفتار این فریم ورک را دارا نیستند حذف شده است. در ساختار افزایشی کامپایلر تلاش می کند تا تا جای ممکن از تحلیل داده ها به صورت مجدد استفاده کند و از داده هایی که در کامپایل های قبلی استفاده شده اند بیشترین استفاده را ببرد، این کار باعث می شود تا از تحلیل کردن مجدد توسط سیستم جلوگیری شود.

–  برای سورس فایل هایی که دارای رفتار انگولار نیستند هیچ تحلیل داده ای ذخیره نمی شود همین عامل نیز باعث می شود تا این سورس فایل ها در هر بار روند ساخت یک بار تجزیه و تحلیل داده ها را انجام دهند حتی اگر چیزی در داده ها تغییر نکرده باشد. ویژگی جدید اضافه شده به نسخه 13 انگولار از به وجود آمدن چنین مشکلاتی جلوگیری می کند.

سایر ویژگی های نسخه 13 انگولار

–  برای سرویس زبان پشتیبانی از تکمیل خودکار رشته ها در انواع داده ای که در قالب ها استفاده می شوند پیشنهاد شده است.

–  برای روترها رویدادهای خارجی از دست رفته به Router Outlet Contract اضافه شده اند. به این ترتیب زمانی که اجزا به صورت پویا از طریق ماژول ها خارج می شوند این ویژگی می تواند مزایای مختلفی را به شما ارائه دهد.

صحبت پایانی

انگولار 13 در حالی منتشر می شود که ویژگی های مختلفی را به شما ارائه خواهد داد و با استفاده از این ویژگی ها توسعه اپلیکیشن ها برای شما ساده تر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا