برنامه نویسی

چند نکته طلایی برای ساخت نمونه کارهای عالی

هنگام درخواست کار، شرکت‌ها نگاهی به نمونه کارهای شما دارند. حتی اگر به صورت فریلنسری هم کار می‌کنید مشتری شما دوست دارد قبل از آنکه کار خود را به شما بسپارد نمونه کارهایتان را ببیند. از این رو تمرکز بر نمونه کار و ایجاد کارهایی که شما را از بقیه متمایز سازد ضروری است.

در این مقاله می‌خواهیم برخی از نکات مهم برای ایجاد نمونه کارهای عالی را بیان کنیم.

مهارت‌های جدید بیاموزید و پروژه‌ها را بسازید

یادگیری مداوم حداقل نیاز برای موفقیت در هر زمینه‌ای است. به یادگیری مهارت‌های جدید در فواصل منظم ادامه دهید. فرض کنید شما به توسعه وب یا توسعه اپلیکیشن علاقه‌مند هستید، پس با یادگیری اصول آن شروع کنید، چند پروژه اساسی بسازید و به دنبال یادگیری پیشرفته و ساخت پروژه‌های پیشرفته باشید. همانطور که در حال پیشرفت هستید، شروع به ساخت پروژه‌هایی کنید که مبتنی بر حل مسائل مختلف در دنیای واقعی هستند. اگر جایی گیر کردید هرگز از درخواست کمک دریغ نکنید. با اشتباه و یافتن راه‌حل و بهبود کار خود شما پیشرفت می‌کنید.

برای کارآموزی اقدام کنید

بعد از یادگیری برخی مهارت‌ها و ساخت پروژه های شخصی، زمان کار بر روی پروژه‌های واقعی می‌رسد. می‌توانید برای کارآموزی در شرکت‌ها اقدام کنید. کارآموزی بهترین راه برای به دست آوردن تجربه است. ممکن است مجبور باشید برای مصاحبه و چند دور آزمون حاضر شوید. بسته به شرکت‌ها می‌توان برای دوره کارآموزی حقوق دریافت کرد یا به صورت رایگان مشغول به کار شد. در هر صورت ارزشش را دارد.

کار فریلنسری را شروع کنید

به عنوان یک توسعه دهنده می‌توانید به صورت فریلنسر کار کنید. اگر دانشجو هستید، به درآمدزایی شما کمک می‌کند و به شما در ارتقاء مهارت‌هایتان کمک می‌کند. با پروژه‌های کوچک شروع کنید، آن‌ها را به درستی انجام دهید. پس از اطمینان کافی از خود، به ساخت پروژه‌هایی در حد متوسط و پیشرفته بپردازید. فریلنسرینگ قطعا به نمونه کارهای شما ارزش می‌دهد. پروژه‌هایی که به عنوان فریلنسر ساخته شده‌اند، اعتماد به نفس و تخصص شما در آن مهارت را نشان می‌دهد.

بلاگ بنویسید

در کنار مهارت‌های عالی کدنویسی، یک توسعه‌دهنده باید مهارت نوشتاری خوبی داشته باشد. نوشتن محتوا به شما مزیت بیشتری نسبت به سایر داوطلبان می‌دهد. نوشتن بلاگ عمل بسیار خوبی است. نوشتن محتوا یک تمرین ذهنی شگفت انگیز است.

محتوانویسی آزمون خلاقیت شماست. نوشتن یک بلاگ هفتگی مهارت نوشتن شما را افزایش می‌دهد و به شما در حفظ صفحه بلاگ کمک می‌کند. نگهداری یک صفحه بلاگ برای نمونه کارها واقعا مفید است.

مقاله تحقیقاتی منتشر کنید

اگر دانشجو هستید و نوعی تحقیق درباره پروژه یا موضوعی انجام می‌دهید، بهتر است که مقاله تحقیقاتی خود را منتشر کنید. اگر متقاضی ادامه تحصیل در برخی از دانشگاه‌های معتبر هستید، این کار واقعا سودمند است. این کار باعث می‌شود دانشگاه‌ها و شرکت‌ها به شما جذب شوند. همچنین نمونه کارهای شما متنوع به نظر می‌رسد و شما را نسبت به بقیه برجسته‌تر می‌نماید.

دانش خود را در اختیار نیازمندان قرار دهید

عضویت در کمیته‌های حمایتی نشان‌دهنده نگرانی شما نسبت به جامعه است. شما در دنیای خود تنها نیستید. افراد بی‌بضاعت زیادی هستند که به کمک شما نیاز دارند. شما با این کار نه تنها کار خیرخواهانه‌ای انجام می‌دهید بلکه فرصتی برای خود می‌سازید که می‌توانید دانش خود را تقویت کنید. آموزش دادن به دیگران موردی است که می‌تواند دانش فعلی شما را تقویت کند و حتی مهارت‌های ارتباطی را نیز بهبود می‌بخشد. همچنین وقتی شرکت‌ها به نمونه کارهای شما نگاه می‌کنند، انجام کارهای خیرخواهانه شما بسیار جلب توجه می‌کند و سودمند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا