برنامه نویسی

چند مورد از پروژه های جاوا اسکریپت برای ساخت سریع و استخدام در کمتر از یک ماه

آیا شما هم به دنبال بهترین پروژه های جاوا اسکریپت برای رزومه خود هستید؟ در این مطلب 4 مورد از بهترین پروژه های جاوا اسکریپت برای رزومه را معرفی می کنیم.

اگر قصد دارید به عنوان اولین فرصت شغلی خود با عنوان توسعه دهنده وب اقدام کنید ممکن است بخواهید یکی از 4 مورد از پروژه های جاوا اسکریپت یا همگی آنها که برای استخدام می توانند نمونه کار بهتری باشند را آغاز کنید. دلیل انتخاب این پروژه ها این است که تمامی وظایفی که یک توسعه دهنده وب با زبان جاوا اسکریپت باید بداند به شکلی در داخل این پروژه های جاوا اسکریپت قرار گرفته اند و در نتیجه شما با پیاده سازی این پروژه ها می توانید تمامی این موارد را به راحتی بیاموزید.

از API های آماده برای بخش بک اند استفاده کنید

زمانی که از APi ساخته شده توسط شخص دیگری استفاده می کنید در واقع با یک شخص ثالث خارج از سیستم خود در حال صحبت هستید. شما می توانید انتخاب کنید که چه نوع داده ای را دریافت کنید و آنها را اعتبارسنجی کنید. علاوه بر این شما باید انتخاب کنید که چگونه این داده ها را در پایگاه داده خود ذخیره کنید و بسیاری از اقدامات دیگر را روی این داده ها انجام دهید. این جا جایی است که شما می توانید تخیل خود را به کار بیندازید و هرکاری که می خواهید با داده ها انجام دهید. علاوه بر این شما می توانید بعد از بازیابی داده ها یک سیستم کوچک CRUD را نیز پیاده سازی کنید که به یادگیری شما کمک می کند.

به عنوان مثال شما می توانید از API هایی مانند Yelp یا SpaceX استفاده کنید. البته گزینه های زیاد دیگری نیز برای استفاده وجود دارند.

10 ساعت چالش در بخش فرانت اند یکی دیگر از پروژه های جاوا اسکریپت

اگر قصد دارید به عنوان یک توسعه دهنده فرانت اند فعالیت داشته باشید باید بدانید که این پروژه یکی از بهترین پروژه های جاوا اسکریپت برای یادگیری و استخدام در کمتر از یک ماه است. در این پروژه شما باید در عرض 10 ساعت با استفاده از یکی از فریم ورک هایی که تا به حال با آن کار نکرده اید یک اپلیکیشن تک صفحه ای بسازید. دقت داشته باشید که این صفحه ای که طراحی می کنید حتما ریسپانسیو باشد و از نظر ظاهری نیز دارای ظاهر زیبایی باشد. علاوه بر این باید آن را روی سرویس هاست خود نیز پیاده سازی کنید.

داشتن چنین پروژه ای در رزومه می تواند باعث برانگیختن بسیاری از افراد در زمان مصاحبه های کاری شود و علاوه بر این به آنها نشان می دهد که شما چقدر سریع می توانید یاد بگیرید و مواردی که می آموزید را پیاده سازی کنید. البته نباید این نکته را فراموش کنید که حتما این کار را باید در 10 ساعت به اتمام برسانید.

ساخت پست وبلاگ برای بک اند و فرانت اند

حتما قبلا نیز درباره این مورد از پروژه های جاوا اسکریپت شنیده اید ولی یک عنصر کلیدی در این پروژه وجود دارد که بسیاری از توسعه دهندگان آن را پیاده سازی نمی کنند. زمانی که پروژه های جاوا اسکریپت را با X تعداد رکورد در یک صفحه پیاده سازی می کنیم پروسه مشخصی را دنبال می کنیم که به ما اجازه می دهد تا تعداد مشخصی از رکوردها را بارگذاری کنیم به جای این که مجبور شویم تمامی داده ها و رکوردها را بارگذاری کنیم. به این فرایند pagination یا صفحه بندی گفته می شود.

احتمالا شما هم چنین چیزی را در بیشتر وب سایت هایی که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت دارند مشاهده کرده اید. این همان صفحه بندی یا pagination است. حال اگر در حال ساخت یک وبلاگ هستید می توانید به راحتی این قابلیت را پیاده سازی کنید تا محتواهای نمایش داده شده صفحه بندی شوند. اگر در حال حاضر وبلاگی ندارید هیچ مشکلی نیست و شما می توانید این قابلیت را روی داده هایی که از API مشهور Yelp دریافت کرده و آنها را ذخیره کرده اید استفاده کنید.

سیستم هتل یکی دیگر از پروژه های جاوا اسکریپت برای فرانت اند و بک اند

این پروژه کمی پیچیده تر و وقت گیرتر خواهد بود چرا که شما به صورت همزمان باید روی بخش های مختلف از جمله فرانت اند، بک اند، پایگاه داده و از همه مهمتر ویژگی های مختلف سیستم خود کار کنید. هر هتل تعداد مشخصی اتاق در دسترس دارد که به شکل های مختلف به مشتریان ارائه می شوند( این مسئله کاملا وابسته به تخیل شما است). بیش از حد روی تمامی ویژگی های این سیستم خود تمرکز نکنید و سعی کنید تمرکز خود را روی ویژگی هایی قرار دهید که می دانید بیشتر در مصاحبه های کاری مورد توجه قرار می گیرند. پیاده سازی این ویژگی ها با بالاترین دقت و انجام برخی از محاسبات ساده که به بالا بردن کیفیت آنها کمک می کند می تواند به شما در ساخت این مورد از پروژه های جاوا اسکریپت کمک کند و باعث استخدام سریع شما شود.

صحبت پایانی

این چهار پروژه جاوا اسکریپت به شما کمک می کند تا در طول مصاحبه های کاری برجسته تر شوید و به شما کمک می کند تا خیلی سریع تر از آنچه که فکر می کنید بتوانید استخدام شوید و موقعیت شغلی دلخواه خود را به دست بیاورید. حتی ممکن است این پروژه ها به قدری جذاب به نظر برسند که سوالات برنامه نویسی نیز از شما پرسیده نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا