برنامه نویسی

فریلنسرها نباید کار خود را ارزان ارائه دهند

به عنوان یک فریلنسر، دانستن این موضوع که روی یک پروژه چقدر قیمت بگذارید می‌تواند حسی مانند شرط بندی باشد.

ممکن است به خود بگویید آیا من قیمت بالایی برای این پروژه در نظر گرفته‌ام؟

این معمولا اولین سوالی است که به ذهن شما خطور می‌کند. و مغز شما احتمالا هنگام رو به رو شدن با این سوال می‌گوید “قطعا” و به دنبال این بازنگری سریع قیمت پروژه را پایین می‌آورید.

چرا وسوسه انگیز است که به عنوان یک فریلنسر مبلغ خود را پایین بیاورید

وقتی که می‌خواهید در یک سایت فریلنسرینگ روی یک پروژه پیشنهادی قیمت بگذارید و قیمت‌هایی که سایر توسعه‌دهندگان پیشنهاد داده‌اند را مشاهده می‌کنید، ممکن است وسوسه شوید که همه آن‌ها را با ارائه کمترین قیمت ممکن شکست دهید (به ویژه تازه کاران).

مطمئنا این تنها راه شما برای جذب مشتری است، درست است؟

خوب، اگر طرز فکرتان این است بگذارید به شما بگوییم که شما یکی از بسیاری از توسعه‌دهندگانی هستید که اینگونه فکر کرده‌اید و سپس دقیقا همین کار را انجام داده‌اید.

متأسفانه نتیجه همان اتفاقی است که امروز در بسیاری از سایت‌های فریلنسرینگ محبوب می‌افتد، جایی که اغلب با قیمت‌گذاری پایین مواجه می‌شوید.

به عنوان یک فریلنسر، این یک بازی است که شما نمی‌خواهید وارد این بازی شوید.

هنگامی که کار را با کمترین قیمت ممکن شروع می‌کنید، شما می‌خواهید در کمترین زمان ممکن پروژه‌های بیشتری را انجام دهید، این امر قطعا منجر به افت کیفیت در کار می‌شود.

این امر همچنین می‌تواند بر اعتبار شما تأثیر منفی بگذارد که می‌تواند برای پروژه‌های آتی شما هزینه‌بر باشد یا حداقل از افزایش قیمت پروژه بعدی شما جلوگیری کند.

این موارد دلایلی قانع کننده برای ارزان ترین توسعه دهنده در اطراف ما است. اما چندین مورد دیگر وجود دارد که در این مقاله یکی یکی به آن‌ها می‌پردازیم.

در پایان، امیدواریم که مطمئن شوید که این نوع رقابت عاقلانه نیست و از رویکرد “بگذارید ارزان‌ترین باشم” دوری کنید.

چرا باید از ارزان‌ترین بودن به عنوان یک فریلنسر دوری کنیم

رقابت رو به پایین را متوقف کنید

این نوع رقابت وقتی رخ می‌دهد که مشتری سرویس‌های مورد تقاضایش را به چندین فریلنسر ارائه می‌دهد.

اتفاق بسیار ناراحت‌کننده‌ای که در اینجا رخ می‌دهد این است که فریلنسرها آنقدر قیمت را پایین می‌آورند تا به حداقل قیمت برسد و از این طریق از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

این اغلب بدان معناست که مشتری می‌تواند برای کار مبلغ پایینی را پرداخت کند که انجام آن کار ساعت‌ها طول می‌کشد.

آن‌ها کمترین قیمت خود را در نظر می‌گیرند تا با کمترین هزینه‌ای که در پلت‌فرم فریلنسرینگ است، مطابقت داشته باشند. آن‌ها فکر می‌کنند این تنها راه پذیرش پیشنهاد پروژه برای تازه کاران است.

مشتریان به خدمات شما به عنوان یک کالا نگاه می‌کنند

هنگام ارائه خدمات به مشتریان، یک فریلنسر ممکن است قیمت هر ساعت را تعیین کند. این روش می‌تواند منجر به این شود که مشتری به سادگی فریلنسر دیگری را انتخاب کند که بابت هر ساعت قیمت کمتری را می‌گیرد.

می‌بینید که مبنای ارزش بالقوه شما برای مشتری بر اساس قیمت ساعتی، برای شما و مشتری شما ضرر دارد.

با تلاش برای به دست آوردن کار بیشتر، ممکن است تمایل داشته باشید که قیمت نرخ ساعتی خود را پایین بیاورید و سایر فریلنسرهای رقیب را نیز وادار به انجام چنین کاری کنید.

در اینجا مشکل فقط این نیست که شما هنوز با شارژ ساعتی بر روی قیمت رقابت می‌کنید، بلکه این است که به مشتری ارزش واقعی را که آن‌ها توسط کار با شما برای تجارت خود به دست می‌آورند را نشان نمی‌دهید.

اگر می‌خواهید مشتری‌ها دید خود را نسبت به مهارت‌های شما به عنوان کالایی دیگر که می‌توانند با کمترین نرخ ساعتی خریداری کنند متوقف کنید، باید کل روش قیمت‌گذاری خود را تغییر دهید.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به راه حل این مشکل.

مشتریان همیشه به دنبال ارزان‌ترین گزینه نیستند

ممکن است فکر کنید با درخواست کمترین قیمت، توسط مشتریانی که مشتاق استخدام شما برای پروژه هیجان انگیز بعدی خود هستند بمباران خواهید شد.

اما قبل از اینکه تصمیم به انجام این کار بگیرید احتیاط کنید.

می‌بینید که بسیاری از مشتریان با ارزان‌ترین گزینه کار نمی‌کنند.

احتمالا این مسأله برای خودتان هم رخ داده است که یک جنس ارزان قیمت را به خاطر چیزی که کمی گران‌تر است رد کرده‌اید با این فرض که کیفیت بیشتری دریافت می‌کنید.

کار بیشتر همیشه با پول بیشتر برابر نیست

تعیین ارزان‌ترین قیمت برای سرویس شما ممکن است به خوبی همان کاری را انجام دهد که شما امیدوارید و مشتریان بیشتری جذب کنید.

اگر خوش شانس باشید، حتی ممکن است برخی از مشتریان خود را رد کنید زیرا مشتریان زیادی دارید. خوب، در این مرحله شما باید پول زیادی به دست آورید، درست است؟

منظورم این است که شما به معنای واقعی کلمه نمی‌توانید مشتری جدیدی بپذیرید زیرا در حال حاضر بیش از آنچه تصور می‌کردید مشتری دارید!

اگر ساعتی کار می‌کنید و ارزان‌ترین قیمت را در نظر می‌گیرید، باز هم شما در آمد خود را محدود کرده‌اید.

این احتمال وجود دارد که اگر در بازی فریلنسرینگ هستید، یکی از عوامل موثر در انتخاب این سبک زندگی این است که زندگی متعادلی را خواهید داشت.

چطور به تعادل می‌رسید وقتی که چاره‌ای جز پذیرش هر چه بیشتر مشتری نداشته باشید و فقط برای تأمین هزینه‌های زندگی خود ساعت‌های بی‌پایان کار کنید؟

با تعیین ارزان‌ترین قیمت، شما بر روی کسب درآمد بالقوه خود و امیدهایی که برای یک زندگی متعادل دارید سرپوش می‌گذارید.

چگونه از رقابت با ارزان‌ترین ها جلوگیری کنیم

رویکرد قیمت گذاری خود را تغییر دهید

اگر هنوز از صورت‌حساب ساعتی استفاده می‌کنید، زمان آن فرا رسیده است که تغییر آن را به نفع چیزی که برای شما و مشتریان‌تان بسیار سودمندتر است در نظر بگیرید.

قیمت‌گذاری مبتنی بر ارزش جایی است که شما هزینه‌ای بر اساس بازده بالقوه یک تجارت دریافت می‌کنید.

قبل از اینکه بخواهید از این روش استفاده کنید، مهم است که ابتدا یک طرز فکر صحیح داشته باشید.

موارد زیر را هنگام استفاده از قیمت‌گذاری مبتنی بر ارزش در ذهن داشته باشید:

·  شما ساعت‌ها را نمی‌فروشید، شما در حال فروش یک راه‌حل مفید برای یک مسأله تجاری هستید.

·  این روش برای مشتری ایمن تر است، زیرا هیچ هزینه پنهانی وجود ندارد که در رویکردهای ساعتی به وجود می‌آید (به دلیل تأخیر در زمان، ناکارآمدی و غیره).

·  با قیمت گذاری بر اساس ارزش می‌توانید بر روی کیفیت تمرکز کنید نه کمیت. این یعنی شما می‌توانید با قیمت مناسب تری کار کنید و مشتری را راضی نگه دارید.

مقاله‌های مرتبط:

پیشنهادات عالی را بنویسید

مشتریان اغلب با قیمت های ارائه شده توسط فریلنسرها مشکل دارند زیرا آن‌ها ارزش یا کاری را که در پشت صحنه پروژه انجام می‌شود درک نمی‌کنند.

به عبارت دیگر، آن‌ها خدمات کیفی را که به آن‌ها ارائه خواهید داد را نمی‌دانند، مگر اینکه برایشان توضیح دهید.

با نوشتن پیشنهادات عالی میتوانید این مورد را تغییر دهید.

شما بعد از گفتگو در مورد پروژه، پیشنهادی را برای مشتری علاقه‌مند ارسال می‌کنید. این جایی است که شما فرصت موقعیت سازی و معرفی خود را به عنوان یک متخصص دارید.

به طور خلاصه،‌ شما می‌خواهید پیشنهادتان به گونه‌ای باشد که علاقه به تجارت و اهداف آن را نشان دهید، راه‌حل‌هایی را برای کمک به کسب و کار در رسیدن به اهداف ارائه دهید و روش‌های مختلفی را نشان دهید که از طریق آن‌ها می‌توانید مشتری را متقاعد کنید که این کار ارزش پرداخت خوب را دارد.

این امر منجر به کار بعدی شما می‌شود که می‌تواند برای جلوگیری از رقابت با ارزان‌ترین‌ها انجام دهید.

جمع بندی

رقابت برای رسیدن به اینکه توسعه دهنده ارزانی شوید، مسیری است که قطعا موجب سرخوردگی، فرسودگی شغلی و حداقل درآمد می شود.

امیدواریم که متوجه شده باشید که چرا نباید کار خود را ارزان عرضه کنید و از رقابت رو به پایین دست بکشید. موفق باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا