آموزش پیکربندی Google Analytics برای مشاغل محلی

Google Analytics ابزاری قدرتمند برای مشاغل در هر اندازه ای است. وقتی به درستی استفاده شود، اطلاعات مهمی تولید می‌کند که می‌تواند به تصمیم‌گیری ارزشمند تجاری در بازاریابی آنلاین سئو کمک کند.

اطلاعات مهمی که گوگل آنالیتیکس به ما می‌دهد راجع به وب‌سایت، بازدیدکنندگان، اینکه چه صفحاتی عملکرد مطلوبی دارند، کاربران از چه کوئری‌های جستجویی به ما می‌رسند، و غیره می‌باشد.

در این مقاله می‌خواهیم پنج مرحله مهم را بررسی کنیم که مشاغل محلی می‌توانند برای پیکربندی موثر گوگل آنالیتیکس از آن استفاده کنند.

1. مانع بات‌ها و spiderها شوید

اکنون پنج گام مهم وجود دارد که ما امروز در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد تا چگونگی پیکربندی گوگل آنالیتیکس خود را با بازدهی بیشتری انجام دهیم. اولین مورد این است که ربات‌ها و اسپایدرها را حذف کنیم. در حال حاضر این مساله مهم است چون برخی از مطالعات نشان داده‌اند بیشتر از 25% کل ترافیک، ترافیک ربات ها است. اگر به خوبی وارد اکانت گوگل آنالیتیکس خود شده باشید، مطمئنا نمونه‌هایی از ترافیک ربات‌ها را که بسیار واضح هستند دیده‌اید.

بنابراین روشی که ما در واقع می‌توانیم این کار را انجام دهیم، گوگل است که در واقع یک ابزار کوچک خوب در گوگل آنالیتیکس ایجاد می‌کند. به Admin > View > View Settings بروید و یک ابزار کوچک خوب Bot Filtering وجود دارد. در واقع این اطمینان را ایجاد می‌کند که شما از لیست ربات‌ها و اسپایدرهای شناخته شده خارج می‌شوید و در برابر آن‌ها فیلتر می‌شوید.

2. هرزنامه (spam) و ترافیک شخصی را فیلتر کنید

مرحله بعدی که می‌خواهیم فیلتر کردن ترافیک اسپم و ترافیک شخصی است. حالا دلیل این امر این است که داده‌های نادرست داده‌های بی‌ارزش هستند، درست است؟ اگر اطلاعات دقیق نداشته باشیم، واقعا تلاش خواهیم کرد تا در مورد تلاش‌های سئو یا بازاریابی آنلاین خود تصمیمات دقیق تجاری بگیریم. ما صاحبان مشاغل زیادی را می‌بینیم که داده‌های غلط زیادی دارند و بر اساس آن تصمیم می‌گیرند.

بنابراین مهم است تا آنجا که می‌توانیم اطلاعات دقیق به دست آوریم. همیشه یکسری خطا وجود دارد، اما ما هر کاری انجام می‌دهیم تا این خطاها را به حداقل برسانیم و بهتر عمل کنیم. شیوه ای که می‌توانیم ترافیک خود را فیلتر کنیم رفتن به Admin > View > View Filters و سپس Add Filters است. کاری که می‌خواهیم انجام دهیم این است که مطمئن شویم آدرس IP خودمان، یا حتی هم‌تیمی‌هایمان، دفترمان، و مواردی از این دست را فیلتر کرده‌ایم.

3. اهداف را تنظیم کنید

شماره سه، تنظیم اهداف است. اهداف بسیار مهم هستند زیرا تنظیم اهداف در واقع به ما کمک می‌کند تا موفقیت خود را پیگیری کنیم. این ردیابی موفقیت است. بنابراین می‌توانیم با رفتن به Admin > View > Goals و New Goal اهداف را تنظیم کنیم.

اهداف مبتنی بر مقصد

انواع مختلفی از اهداف وجود دارد که ممکن است بتوانیم آن‌ها را تنظیم کنیم و این واقعا به تجارت و آنچه که به دنبال آن هستید بستگی دارد. اما یکی از محبوب‌ترین آن‌ها صفحه تشکر یا صفحه مبتنی بر مقصد است.

مثلا شما یک شرکت خرید و فروش اجناس هستید، که در تلاشید تا مشتری‌های جدید به دست آورید و می‌خواهید ببینید عملکرد وب‌سایت‌تان چگونه است، کدام صفحات باعث ایجاد ترافیک می‌شوند، و در صورت تمایل نوع مسیر URL یا مسیر هدف چیست.

بنابراین راهی که می‌توانیم ردیابی کنیم استفاده از هدف مبتنی بر مقصد است. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که پس از اینکه شخصی فرم را پر کرد، در واقع به آن صفحه تشکر فرستاده می‌شود، و هر بار که کسی با آن صفحه تشکر در تعامل است، آن‌ها به آن صفحه می‌رسند، و در واقع می‌تواند به عنوان یک هدف محسوب شود. این واقعا مفید است تا به نوعی موفقیت آنچه را که به دنبال آن هستیم، اهداف تجاری‌مان، آنچه را که طی یک ماه یا یک دوره سه ماهه برایش تلاش کردیم را ببینیم، و می‌توانیم به طور دقیق این موارد را ردیابی کنیم.

اهداف مبتنی بر رویداد

انواع دیگری از اهداف وجود دارد، اما ما فقط در مورد دو هدف صحبت خواهیم کرد؛ اهداف مبتنی بر مقصد در مقابل اهداف مبتنی بر رویداد. تنظیم اهداف مبتنی بر رویداد کمی پیشرفته‌تر است، اما خیلی مشکل نیست، اما کمی بیشتر از اهداف مبتنی بر مقصد کار می برد. اهداف مبتنی بر رویداد هیچ ارتباطی با یک صفحه یا URL خاص ندارد، اما در واقع، همانطور که حدس می‌زنید، رویدادی است که رخ داده است.

مثلا اگر یک کاربر یک فرم را پر کند یا روی یک دکمه خاص کلیک کند، این‌ها نمونه‌هایی هستند که می‌توانند در یک هدف مبتنی بر رویداد ردیابی شوند. اکنون برای هر یک یکسری مزایا و معایب وجود دارد. در یک هدف مبتنی بر مقصد، اگر پارامترهای خاصی در URL داشته باشید و دقیقا مطابقت نداشته باشد ممکن است نتوانید با آن هدف ادامه دهید.

4. کانکت کردن GA به GSC

شماره چهار، کانکت کردن Google Analytics به Google Search Console است. اکنون ما این دو منبع قدرتمند گزارش‌گیری و اطلاعات را داریم، و می‌خواهیم مطمئن شویم که آن‌ها می‌توانند به طور موثر با یکدیگر در تعامل باشند. همانطور که همه ما می‌دانیم، Google Search Console دارای اطلاعات ارزشمند زیادی در مورد جستجوی ارگانیک ما، کوئری‌های جستجو خاص، صفحات خاص، عملکرد آن‌ها، و اطلاعات زیادی از این قبیل است.

ما می‌خواهیم مطمئن شویم که این به اکانت گوگل آنالیتیکس ما کانکت شده است. اکنون شیوه‌ای که می‌توانیم این کار را انجام دهیم این است که به Admin > Property > Property Settings برویم و سپس اینجا برای Search Console انتخابی وجود دارد. قبل از انجام این کار، همیشه مطمئن شوید که اکانت Google Search Console خود را تنظیم کرده‌اید. این کار همیشه مرحله یک است. بنابراین اگر بتوانیم این تنظیمات را انجام دهیم، کانکت این دو بسیار آسان‌تر خواهد بود.

مقاله‌های مرتبط:

در واقع شما نمی‌توانید این کار را انجام دهید مگر اینکه سرچ کنسول گوگل خود را تنظیم کرده باشید. بنابراین مطمئن شوید که تنظیم شده است و بعد مطمئن شوید که می‌توانید آن‌ها را به هم کانکت کنید.

5. از کدهای ردیابی UTM استفاده کنید

در آخر اینکه از کدهای ردیابی UTM استفاده کنید. کدهای ردیابی UTM یک روش واقعا قدرتمند برای ردیابی اثربخشی کمپین‌های خاص است، کاربراین ما از کجا آمده‌اند، بازدیدکنندگان وب‌سایت ما از کجا آمده‌اند، و چه منابع یا رسانه‌ها یا کمپین‌های خاصی از این نظر موثر بوده‌اند.

مثلا می‌توانید یک کد ردیابی UTM در پروفایل لینک Google My Business خود بگذارید تا هر کاربری که از Google My Business وارد اکانت گوگل آنالیتیکس شما می‌شود بتواند دسته‌بندی بازدیدکنندگان وب‌سایت را که به طور خاص از Google My Business می‌آیند را دقیقا مشاهده کند. اکنون این کار باید به طور منظم انجام شود، نه در مفهوم Google My Business، بلکه باید به طور منظم برای هر کمپینی انجام شود.

اگر کسب و کار شما محلی و کوچک‌تر است که ممکن است زمان یا بودجه محدودی داشته باشید، شاید بهتر باشد فقط روی برخی از کمپین‌های بزرگ‌تر تمرکز کنید، هر چیزی که کمی ماندگارتر باشد یا هر کمپین خاص بزرگی. شاید شما در حال انجام یک رویداد محلی هستید یا سالی چند بار تبلیغ ویژه دارید. این موارد ممکن است رویدادهایی باشد که ما واقعا می‌خواهیم اثربخشی این کمپین‌ها و استفاده از کدهای ردیابی UTM را ردیابی کنید.

در واقع ما می‌توانیم این را تنظیم کنیم، برای هر کسی که علاقه‌مند به تنظیم کد ردیابی UTM است، می‌تواند از Campaign URL Builder گوگل استفاده کند. ما مطمئن می‌شویم که به آن صفحه دقیق لینک می‌شویم. اما یکسری اجزای مختلف کد رهگیری UTM وجود دارد. ما روی سه مورد تمرکز می‌کنیم، رسانه‌هایی که آن‌ها از آن می‌آیند، منبع و سپس نام کمپین.

 

خروج از نسخه موبایل