برنامه نویسی

استراتژی های ضروری برای دیجیتال مارکتینگ

از آنجا که اینترنت به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره ما تبدیل شده است، بسیاری از مشاغل شروع به استفاده از اینترنت برای تبلیغ و ترویج نام تجاری آنلاین خود کرده‌اند. تأسیس تجارت آنلاین نیازمند کار و تلاش زیادی است. استراتژی‌ های بازاریابی برنامه ریزی شده می‌توانند به جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود کمک کنند.

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ یکسری اقداماتی است که شما برای افزایش آگاهی از برند، ترغیب مشتری (lead generation)، و بهبود نرخ تبدیل باید آن‌ها را دنبال کنید. شما می‌توانید از بهترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ که ابزارهای اساسی را برای جذب مخاطبان مورد نظر، پرورش آن‌ها و تقویت فروش محصول ارائه می‌دهند کمک بگیرید.

چندین استراتژی بازاریابی می‌تواند به سود تجارت شما باشد. در این مقاله ما به بررسی 5 استراتژی اصلی دیجیتال مارکتینگ می‌پردازیم. استراتژی مناسب بازاریابی را از لیست زیر انتخاب کنید و تجارت خود را به صورت آنلاین رونق دهید.

مخاطبان خود را بشناسید

قبل از شروع دیجیتال مارکتینگ، باید بدانید می‌خواهید برای چه کسانی بازاریابی کنید. مخطبان مورد نظر خود را بشناسید. بهترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ اطلاعات مخاطبان را از نظرسنجی‌ها و فرم های بازخورد به دست می‌آورند. سایر استراتژی‌های موثر برای به دست آوردن اطلاعات در مورد مخاطبان عبارتند از:

·       تحلیل از وب سایت موجود، اکانت‌های شبکه های اجتماعی، یا حتی پلت فرم های ایمیل مارکتینگ

·       نظرات مشتریان گذشته

·       مکالمه با بخش‌های پشتیبانی مشتریان

بعد از به دست آوردن اطلاعات، متوجه می‌شوید که مشتری های شما چه کسانی هستند، چه چیزهایی را دوست دارند، با چه چالش‌هایی رو به رو هستند و چگونه تجارت شما می‌تواند به آن‌ها کمک کند. شما می‌توانید استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ موثری برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود، جذب آن‌ها و تبدیل آن‌ها به مشتریان بالقوه بسازید.

محتوای با کیفیت بسازید

محتوا یک روش عالی برای پرورش مخاطب است. ایجاد محتوای باکیفیت و جذاب می‌تواند به شما کمک کند تا به مخاطبان خود ارزش دهید. همچنین می‌تواند به شما در برقراری ارتباط پیام برندتان و حل مشکلات مشتری کمک کند.

می‌توانید اینفوگرافیک، داستان‌ها، پست مخصوص محصول، راهنماها، و ویدیوهای خوب ایجاد کنید. محتوای خود را برای رتبه‌بندی بالاتر در نتایج موتور جستجو بهینه کنید. محتوای عالی به ایجاد شهرت و اعتبار برند کمک می‌کند.

بهترین شرکت‌های بازاریابی دیجیتال، سازندگان محتوای حرفه‌ای را برای ایجاد بلاگ‌هایی با اطلاعات مربوطه استخدام می‌کنند. این یک استراتژی موثر برای جذب مخاطب و ایجاد مشتری وفادار است. در حالی که محتوای جالبی ایجاد می‌کنید، باید به زمان انتشار آن نیز توجه کنید. برای این کار می‌توانید از ابزارهای زمان‌بندی پست کمک بگیرید.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی دیگر از استراتژی‌های قدرتمند دیجیتال مارکتینگ برای تولید lead generationها (ترغیب مشتری)، فروش، و بهبود نرخ تبدیل است. استراتژی‌های بازاریابی از طریق ایمیل به دو روش کار می‌کنند:

·    از طریق پیشنهادات ارزشمندی که در ایمیل های خود ارائه می‌دهید، که منجر به جذب مشتریان جدید می‌شوید.

·   مشتریان خود را درگیر خود کرده و آن‌ها را ترغیب به خرید مجدد می‌کنید.

یک کمپین ایمیل با ساختار خوب به شما کمک می‌کند تا مشتریان خود را با فروش و تخفیف‌های جدید به روز نگه دارید. ایمیل های خود را تقسیم بندی کرده و آن‌ها را شخصی‌سازی کنید تا جذاب‌تر شوند. همچنین می‌توانید از بهترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ برای ایجاد کمپین‌های ایمیل ویژه مخاطبان مورد نظر خود کمک بگیرید.

استراتژی خودکارسازی

خودکارسازی قدرتمندترین استراتژی دیجیتال مارکتینگ است. این کار از انجام کارهای تکراری جلوگیری می‌کند. Drip marketing یکی از موثرترین استراتژی های خودکارسازی است که برای تولید lead generation جدید استفاده می‌شود.

بهترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ از ابزارهای خودکارسازی برای روان‌تر کردن انتقال‌ها استفاده می‌کنند. مثلا Zapier ابزار خودکارسازی است که با موفقیت قیف های فروش را اتوماتیک کرده و تولید رهبری و تبدیل را به حداکثر می‌رساند.

ویدیو مارکتنیگ

بازاریابی ویدیویی یکی دیگر از استراتژی های اصلی بازاریابی دیجیتال است که برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات ارزشمند با مشتریان استفاده می‌شود. می‌توانید محتوای ویدیویی را در اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی خود مثل اینستاگرام یا فیس بوک ارسال کنید. یوتیوب پلت فرم قدرتمندی برای بازاریابی ویدیو است.

می‌توانید محتوای ویدیوی ارزشمندی را در کانال یوتیوب خود ارسال کنید و آن را به وب‌سایت خود لینک دهید. این کار به ایجاد اعتبار کمک می‌کند و قابلیت مشاهده آنلاین را بهبود می‌بخشد. می‌توانید از بهترین شرکت‌های بازاریابی دیجیتال کمک بگیرید و داستان‌های جذاب تجاری را برای ارتباط با مخاطب ایجاد کنید.

همچنین می‌توانید برای افزایش فروش محصول، محتوای آموزشی، اعلان رویدادها، مسابقات و ویدیوهای تبلیغاتی بسازید. این یک استراتژی قدرتمند برای ایجاد یک مشتری وفادار و ایجاد شهرت تجاری است.

جمع بندی

استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ برای موفقیت نهایی کسب و کار، کار درستی هستند. با استفاده از استراتژی‌های هوشمندانه دیجیتال مارکتینگ می‌توانید برند خود را تأسیس کرده و آن را خودکار کنید تا جریان فروش محصول را بسازید. از دیگر مزایای پیروی از استراتژی‌های اساسی بازاریابی می‌توان به تعامل مخاطبان، نرخ تبدیل بهتر، و افزایش درآمد اشاره کرد.

در این مقاله با بهترین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ برای توسعه تجارت آشنا شدید، مثل بازاریابی محتوا، استراتژی خودکارسازی، بازاریابی ویدیو و ایمیل. از این استراتژی‌ها عاقلانه استفاده کنید تا مشتریان بالقوه را تحت تأثیر قرار داده و برند خود را به سطح بالاتری برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا