برنامه نویسی

چندین مزیت مدیریت پروژه Agile برای توسعه نرم افزار

مدیریت پروژه Agile مجموعه کاملی از اقدامات تکراری و افزایشی برای حفظ کنترل است. مدیریت پروژه Agile شامل چندین روش مختلف است. محبوب ترین آن‌ها scrum، Kanban، و XP هستند. از مدیریت Agile معمولا در توسعه نرم‌افزار استفاده می‌شود، اگرچه افراد معدودی دلیل این امر را درک می‌کنند. اما اگر شما نیاز به مدیریت یک تیم توسعه نرم افزار دارید، و هنوز Agile ندارید، از نظر مزیت رقابتی خود را فریب می‌دهید. در اینجا 5 مزیت مدیریت پروژه agile برای توسعه نرم افزار آورده شده است.

1. با تغییر الزامات مطابقت دارد

نرم افزار و سخت افزار به طور مداوم در حال پیشرفت هستند. توسعه نرم افزار Agile به شما امکان می‌دهد تا با تغییر الزامات نرم افزار و همچنین پاسخگویی به نیازهای مشتریان همراه باشید. شما همچنین درخواست‌های تغییر کمتری دریافت می‌کنید زیرا فریم ورک های agile از همان ابتدا مشارکت کاربر را تشویق می کنند. با این وجود وقتی نیازها تغییر می‌کنند می‌توانید به راحتی آن را مطابقت دهید.

در ابتدا به نظر می‌رسید توسعه نرم افزار Agile توسعه محصول جدید نرم افزار را مدیریت می‌کند. طبق گفته Kanbanize، پیشرو در ارائه نرم افزار Kanban، روش agile زمانی به وجود آمد که بین نیاز تجاری یک برنامه نرم افزاری و مدت زمان لازم برای ورود به بازار سه سال تأخیر وجود داشت. آن‌ها همچنین اشاره کردند که این امر در یک جلسه در سال 2001 آغاز شد، و در نهایت به  Agile Manifesto منجر شد. با این حال مزایای متعدد روش agile مانند انعطاف‌پذیری، شفافیت، و بهره‌وری منجر به اتخاذ آن توسط صنایع دیگر شد.

2. مدیریت پروژه Agile ریسک را کاهش می‌دهد

مدیریت پروژه agile در هر مرحله برنامه ریزی دارد. شما در همان ابتدا تعیین می‌کنید چه چیزی برای کسب و کار ارزش دارد، بنابراین وقت و منابع خود را برای چیزی که به مشتریان یا سازمان کمک نمی‌کند هدر نمی‌دهید.

و شما مطمئن هستید که هر کسی و هر چیزی به طور کامل استفاده می‌شود، و باعث بهبود بهره وری می‌شود. از آنجا که همه در حال انجام وظایف مهمی هستند که به طور واضح مشخص شده و سپس حفظ می‌شوند، هیچ یک از منابع کار در کارهایی که ارزش افزوده ندارند هدر نمی‌رود. همه این موارد خطرات مربوط به توسعه ناشی از فرو رفتن در هزینه های پروژه را کاهش می‌دهد که ممکن است منفعت را به اتلاف استعدادی تبدیل نکند که می‌توانید برای استفاده در جای دیگر بگذارید.

مقاله‌های مرتبط:

یکی از مزایای مدیریت agile این است که توسعه سریع محصول در اسرع وقت به شما محصولی با دوام می‌دهد. این امر به شما امکان می‌دهد یک محصول نرم افزاری جدید را سریع وارد بازار کنید یا ویژگی جدیدی را به محصول برجسته خود اضافه کنید.

3. مدیریت پروژه را ساده می‌کند

یکی از مزایای مدل توسعه محصول agile این است که شرکت ها را مجبور می‌کند با حداکثر سرعت پیش روند و وظایف تیمی را در هر مرحله پروژه یکسان نگه دارند. سپس شما هزینه هر پروژه را می‌دانید و با سرعت بیشتری می‌توانید نرخ بازگشت سرمایه را برای هر تغییر پیشنهادی محاسبه کنید. شما می‌توانید بودجه ها و جدول زمانی را برای تغییرات پیشنهادی به طور دقیق پیش بینی کنید و می‌توانید انتشار و زمان عرضه محصول را راحت‌تر زمان‌بندی کنید.

4. نتایج مدیریت پروژه Agile در کیفیت بالاتر

Agile یک روش استاندارد در توسعه نرم افزار است زیرا منجر به تولید محصولات نرم افزاری با کیفیت بالاتر می شود. این امر به این دلیل است که تست کامل نرم افزار در طول فرآیند توسعه ضروری است.

شما اطمینان می‌دهید محصول همان کاری را انجام می‌دهد که مشتریان به آن نیاز دارند و وقتی تصحیح راحت‌تر باشد، همانطور که می خواهند عمل می‌کند. شما مشکلات را زودتر پیدا می‌کنید، و این امر باعث می‌شود راه‌حل ساده‌تری داشته باشید. توسعه نرم افزار Agile استفاده از ابزارهای تست خودکار و استفاده از آن‌ها در کل مراحل توسعه نرم افزار را ارائه می‌دهد. این تست خیلی دقیق در طی انتشار نرم‌افزار تکرار می‌شود. شما با تست نرم افزار ایجاد مشکلات نرم افزار در نسخه های جدید را به حداقل می‌رسانید.

5. ROI (بازگشت سرمایه) سریع‌تر با مدیریت پروژه Agile

تکراری بودن روش های Agile به این معنی است که شما می‌توانید ویژگی‌هایی را به صورت تدریجی ارائه دهید، که به شما امکان می‌دهد در حالی که محصول در حال توسعه است، زودتر از مزایای آن بهره‌مند شوید. همچنین بدان معنی است که کار در مورد توسعه واقعی یک محصول زود هنگام آغاز می‌شود.

فقط چند تکرار ممکن است طول بکشد تا یک محصول برای عرضه در بازار در نظر گرفته شود. و با Agile، ویژگی‌های جدید می‌توانند به طور مداوم اضافه شوند و به ترتیب اهمیت مرتب شوند. باگ‌ها را می‌توان برطرف کرد، و تکه های نرم افزار بدون از بین رفتن قسمتی به هم متصل می‌شوند.

نکته جالب در مورد Agile این است که شما می‌توانید سریع‌تر در برابر بازخورد مشتری واکنش نشان دهید و سریع راه‌حلی ارائه دهید. این موضوعی است که از دید کاربران بسیار عالی است و نشانه این است که شما نگرانی‌های آنان را جدی می‌گیرید و آماده خدمت به آن‌ها هستید. چرخه تحویل نیز با Agile کوتاه می‌شود.

جمع بندی

Agile یک رویکرد انعطاف‌پذیر برای ارائه پروژه‌ها در دنیای همیشه در حال تغییر است. مدیریت پروژه Agile نیاز به سرعت را با نیازهای تجاری مثل برنامه ریزی مالی و مدیریت منابع متعادل می‌کند. برای اینکه بتوانید پروژه های خود را مدیریت کنید، ممکن است علاقه‌مند باشید بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه را برای استفاده در تلاش‌های خود پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا