برنامه نویسی

Artificial Intelligence (هوش مصنوعی) چیست و به چه صورت عمل می کند؟

بررسی نحوه کارکرد هوش مصنوعی و بهترین زبان های مناسب این حوضه در سال 2021

Artificial Intelligence (هوش مصنوعی) چیست و چطور عمل می کند؟

هوش مصنوعی با حروف انحصاری AI به پیاده سازی هوش و تفکر انسانی در ماشین گفته می شود. در واقع به هر ماشینی که مانند هوش انسان عمل می کند و با هدف یادگیری و حل مسئله ساخته شده باشد به آن هوش مصنوعی می گویند. تا کنون هیچ تعریف واحدی از هوش مصنوعی منتشر نشده است و تعریف فعلی آن به این صورت است که هوش مصنوعی به پیاده سازی ماشینی گفته می شود که فکر می کند و بر اساس یک منطق خاصی عمل می کند. هوش مصنوعی در واقع مربوط به علوم رایانه و یکی از شاخه های این علوم می باشد.

 

هوش مصنوعی می تواند فکر کند؟

اولین بار شخصی به نام آلن تورینگ که ریاضیدان بود این پرسش را مطرح نمود. بعد از گذشت چندین سال و پیشرفت تکنولوژی این امر، امری ممکن شد.

 

برای چه مواردی باید از هوش مصنوعی استفاده کنیم؟

هوش مصنوعی امروزه در همه جا استفاده می شود. برای نمونه به برخی از کاربردهای آن در موارد زیر می پردازیم:

1- تشخیص اینکه چه کسی و چه چیزی در یک عکس وجود دارد. درست مثل یک انسان که با دیدن یک عکس تشخیص می دهد که چه شخصی در عکس وجود دارد و چه اشیائی درون آن عکس وجود دارد.

2- در سیستم های ارائه دهنده خدمات ایمیل مانند Yahoo و Gmail، هرزنامه ها (Spams) را شناسایی و در فولدر یا بخش Spams قرار می دهد.

3- کارت های اعتباری که در آنها تقلب شده باشد را تشخیص و نشان می دهد!

هوش مصنوعی در همه جای جهان کاربرد دارد و فقط به موارد بالا خلاصه نمی شود. این کاربردها فقط بخشی از کاربرد آن بود.

مقاله‌های مرتبط:

بهترین زبان های برنامه نویسی برای ورود به دنیای بزرگ و بی انتها هوش مصنوعی در سال 2021 کدام زبان ها هستند؟

همان طور که می دانید زبان های برنامه نویسی روز به روز آپدیت و امکانات جدیدی به آنها اضافه می شود و ممکن است یک زبان تا چند سال در عرصه هوش مصنوعی قدرتمند باقی بماند اما در سال بعدی رقیب سرسختی پیدا کند. در حاضر بهترین زبان های ورود به دنیای هوش مصنوعی زبان های پایتون (Python)، آر (R) و سی شارپ (#C) هستند. فقط کافیست که یک کدام از این زبان ها را یادبگیرید و سپس با فریمورک مورد نظر خود وارد این دنیا شوید.

از بین زبان های مطرح شده پایتون در صنعت هوش مصنوعی پیشتاز و بسیار قدرتمند است. با کتابخانه NumPy و TensorFlow می توانید این مبحث را یادبگیرید.با سی شارپ می توانید ML.NET را یادبگیرید و وارد این جهان شوید و افرادی که NET. کار کرده باشند یادگیری ML.NET برایشان راحت خواهد بود. زبان آر که امروزه فقط برای علم داده از آن استفاده می شود و گزینه خوبی برای یادگیری ماشین و هوش مصنوعی می باشد.

 

ممنون که این بخش رو با من همراه بودید و وقت ارزشمندتان رو در اختیار بنده گذاشتید. موفق و موید باشید و خدانگهدار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا