بررسی تخصصی Blazor و React.JS

در این مقاله می خواهیم برای شما عزیزان به بررسی Blazor و React.JS و چگونگی کارکرد آنها در سمت وب بپردازیم پس با ما همراه باشید

بررسی فریمورک Blazor و React.JS

JavaScript چیست؟ جاوااسکریپت یک زبان برنامه‌نویسی شیءگرا و Client-Side (سمت وب) می‌باشد. این زبان بسیار سبک و عمدتاً در برنامه‌های سمت وب از آن استفاده می‌شود. همچنین با آن نیز می‌توانید صفحات وب ایجاد کنیم و یا دیتا ها را اعتبارسنجی کنیم. فریمورک‌های جاوااسکریپت کد‌هایی از پیش نوشته شده هستند که با وارد کردن آنها به پروژه خود می‌توانیم از آنها بهره ببریم. این زبان برای ساخت وب‌اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها نیز  بکار برده می‌شود. فریمورک React نیز یک فریمورک قدرتمند در زبان JavaScript می‌باشد.

Blazor چیست؟ Blazor یک فریمورک UI برای ساخت وب‌اپلیکیشن‌ها در زبان برنامه‌نویسی C# است. این فریمورک با HTML Razor برپایه WebAssembly اجرا می‌شود. Blazor Web Assembly بر روی یک مرورگر وب اجرا می‌شود و مشابه عملکرد JavaScript در مرورگر است.

 

مقایسه Blazor و React

فریمورک Blazor و فریمورک React.JS هر دو برای ساخت وب‌اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شوند. هر دو فریمورک Open-Source (متن‌باز) هستند. React.JS بیشتر برای ساخت سایت‌های InterActive استفاده می‌شود. در Blazor بیشتر از DOM (Document Obejct Module) استفاده می‌شود و برخلاف آن در React.JS از DOM مجازی استفاده می‌شود. در Blazor شما نیازی به پلاگین و افزونه‌ای ندارید و نیز امکان Render کردن وجود دارد. اما React.JS در Server-Side امکان Render کردن را نمی‌دهد. Blazor از Reat.JS کارآمد تر است و همچنین Blazor امکان استفاده از .NET Debugging را در پروژه‌های وب را فراهم می‌سازد.

نتیجه می‌گیریم که Blazor از React.JS بهتر است. اما هیچ وقت نمی‌توان گفت که Blazor از JavaScript بهتر است. زیرا هیچ زبان برنامه‌نویسی از زبان دیگر برتری ندارد و هر کدام در سمتی که موفق عمل کنند، در آن سمت از عملکرد زبان های دیگر بهتر هستند.

 

ممنون که تا اینجا با من همراه بودید و وقت ارزشمندتون رو در اختیار من گذاشتید. موفق باشید.

خروج از نسخه موبایل