برنامه نویسی

مراحل مهم برای ساخت یک وب سایت کاری کوچک

هر نوع کسب و کار کوچکی را که اداره می‌کنید، داشتن یک وب سایت یک عامل عالی در موفقیت شرکت شما است. برای ایجاد یک وب سایت تجاری جذاب و قابل توجه می‌توانید به متخصص وب سایت مراجعه کنید. مطمئنا شما می‌توانید حضور آنلاین خوبی داشته باشید تا مشتریان بیشتری را به بازار جذب کنید.

اگر می‌خواهید برای تجارت تازه تأسیس خود وب سایتی ایجاد کنید یا وب سایتی دارید که نیاز به پیشرفت دارد، می‌توانید برای راه‌اندازی یک وب سایت تجاری قابل رقابت این مراحل ساده را دنبال کنید.

1. هدف وب سایت را بدانید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که از اهداف وب سایت خود آگاه باشید. قبل از اینکه حتی به طراحی یا نام دامنه وب سایت تجاری خود فکر کنید، به این سوال پاسخ دهید که هدفتان از ساخت این وب‌سایت چیست. درک چشم انداز وب‌سایت کسب و کارتان ضروری است زیرا به شما در نحوه راه‌اندازی وب سایت تجاری‌تان کمک می‌کند.

یکی از اهداف کلی شما باید ارائه محتوای با کیفیت با ارائه تصویر و نام تجاری تان برای کاربرانتان باشد. با این حال، نباید بیش از حد تبلیغ شود زیرا آنچه کاربران شما می‌خواهند این است که اطلاعات ارزشمندی را از محتوای شما به دست آورند.

شما باید سعی کنید محتوای خود را با محتوای بصری و نوشتاری طراحی کنید تا برند تجاری شما به نمایش گذاشته شود.

علاوه بر این، ممکن است بخواهید وب‌سایتی ایجاد کنید تا کسب و کارتان حضور آنلاین داشته باشد. حضور آنلاین موثر فقط برای مشاغل بزرگ نیست، اتفاقا مشاغل کوچک بیشتر به آن نیاز دارند زیرا یک عنصر حیاتی است، خصوصا که اکنون در بازاری با تفکر دیجیتالی رقابت می‌کنید.

یکی از روش‌های موثر در معرفی کسب و کارتان به بازار از طریق وب سایت است. همچنین از طریق وب سایت می‌توانید با مشتریان جدید خود ارتباط برقرار کنید. سایت شما باید حاوی صفحه “درباره ما” و “تماس با ما” باشد. پس از آن می‌توانید هر چه را که مرتبط است را قرار دهید.

2. نام دامنه را انتخاب و ثبت کنید

در مرحله بعدی باید در مورد نام دامنه خود تصمیم بگیرید زیرا نقش مهمی در ارائه آدرس شما در وب دارد. بدون آن نمی‌توانید یک وب سایت ایجاد کنید و نمی توانید بازدیدکننده داشته باشید. اگر می‌خواهید اعتماد نام تجاری خود را به دست آورید، باید یک نام دامنه خوب انتخاب کنید. انجام این کار همچنین به کسب و کار شما کمک می‌کند تا فروش بیشتری داشته باشید.

بعد از انتخاب نام دامنه باید آن را ثبت کنید تا یکپارچگی آنلاین شما بهبود یابد. همچنین به شما در ایجاد هویت برند کمک می‌کند. هنگامی که ثبت نام دامنه خود را پردازش می‌کنید، باید سایر پسوندهای دامنه مرتبط مثل .org و .net را نیز ثبت کنید. این کار همچنین از شما در برابر رقبایی که می‌خواهند از هویت برند شما تقلید کنند نیز محافظت می‌کند. بنابراین منطقی است که بگوییم هنگام ساخت وب سایت، انتخاب نام دامنه و ثبت آن مهم‌ترین قسمت است.

ثبت نام دامنه آسان است. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

·  می‌توانید بسیاری از شرکت‌های ثبت دامنه را پیدا کنید، و همه کاری که باید انجام دهید این است که ارائه دهنده مورد نظر خود را انتخاب کنید.

·  پس از انتخاب ارائه دهنده، به وب‌سایت آن‌ها مراجعه کرده و در دسترس بودن نام دامنه را از طریق بخش جستجوی نام دامنه تأیید کنید.

دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه ادامه ثبت نام وجود دارد، از جمله پرداخت هزینه ثبت نام. به این ترتیب می‌توانید ادعا کنید که این نام برای شما است و هیچ کس نمی‌تواند از آن استفاده کند مگر اینکه درخواست واگذاری آن را به شما پیشنهاد دهند.

3. یک وب هاست پیدا کنید

برای راه‌اندازی وب سایت خود، به یک هاست نیاز دارید. وب هاست سروری است که داده‌ها را برای عموم ذخیره می‌کند تا در هر زمان به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید. شما می‌توانید وب سایت تجاری خود را هاست کنید، اما برای تجارت های کوچک این کار می‌تواند غیر عملی باشد زیرا به طور طبیعی هزینه های زیادی را در بر خواهد داشت. برای یک کسب و کار کوچک ممکن است بخواهید از هاست خارجی استفاده کنید.

با توجه به بودجه خود این دو گزینه را برای وب هاست خود در اختیار خواهید داشت:

وب هاست مشترک

این وب هاست کاملا مقرون به صرفه است، اما همانطور که از نامش پیداست، شما سرور را با وب‌سایت‌های دیگر به اشتراک خواهید گذاشت.

هاستینگ اختصاصی

هزینه هاستینگ اختصاصی بیشتر از وب هاست مشترک است. اما نکته مهم در مورد آن این است که شما یک سرور خصوصی دریافت خواهید کرد، به این معنی که سرور شما با هیچ وب‌سایت دیگری به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

4. بهترین CMS را انتخاب کنید

همانطور که گفته شد، شما همچنین نیاز به ارسال محتوا در وب سایت کسب و کار خود دارید، بنابراین برای مدیریت محتوای دیجیتال، شما نیاز به سیستم مدیریت محتوا (CMS) دارید. هنگامی که بهترین CMS را انتخاب می‌کنید، روش بهتری برای نگهداری وب‌سایت خود خواهید داشت، اما آنچه مهم است داشتن یک وب سایت مقرون به صرفه، کاربرپسند و قابل توسعه است. بدین ترتیب می‌توانید بدون داشتن مشکل زیادی به درستی محتوا را ارسال و ایجاد کنید.

5. یک رابط کاربری فریبنده طراحی کنید

از همه مهم‌تر، وب سایت خود را مانند یک حرفه ای طراحی کنید. این بدان معناست که شما باید رابط کاربری وب سایت را در نظر بگیرید.

رابط کاربری فقط به منوها و دکمه ها اشاره نمی‌کند. در عوض، به تعامل کاربر و دستگاه یا برنامه اشاره دارد. غالبا این تعامل شامل چندین کاربر است، بنابراین هنگام طراحی رابط کاربری، نباید فقط بر روی ارائه محصول تمرکز کنید. اگر برای نحوه کار محصول خود ارزش بیشتری قائل شوید، به شما کمک می‌کند.

این کار فقط انتخاب رنگ‌های هیجان‌انگیز و ترکیب دکمه ها و منوها نیست، بلکه یافتن بهترین ابزارهای لازم برای کار است. مثلا وب‌سایت خود را هیجان انگیز بسازید، اما رنگ هایی را انتخاب کنید که متناسب با کسب و کار شما باشد یا عناصر متنوعی را تعریف کنید. همچنین برای تمایز عملکرد دکمه های وب سایت خود باید از کدنویسی رنگ استفاده کنید.

مثلا آبی برای “ذخیره کردن” و قرمز برای “حذف” باشد. با رعایت کردن چنین مواردی مشتریان شما به سرعت می دانند از کدام دکمه ها استفاده کنند. از طرف دیگر، اگر وب‌سایت شما فقط سیاه و سفید باشد، ممکن است برایشان سخت باشد که بدانند کدام دکمه ها چه کاری انجام می‌دهند.

جمع بندی

به عنوان مالک یک تجارت کوچک، امروزه ساخت یک وب سایت ضروری است. ایجاد یک بستر آنلاین خوب به شما کمک می‌کند تا ضمن ایجاد مشتری بالقوه، هویت برند خود را ارتقاء دهید. حتی ممکن است تعجب کنید برخی از مشتریان شما از مناطق مختلف دنیا هستند.

بنابراین ایجاد یک وب سایت راهی برای رشد مخاطبان مورد نظر شما و شناخته شدن در سطح جهانی است. بنابراین هنگام ساخت یک وب سایت مراحل اصلی را فراموش نکنید. حتی بهتر این است که با یک سازنده وب سایت کار کنید، بنابراین می‌توانید در توسعه کسب و کار خود تمرکز کنید، در حالی که نیاز به مراقبت از وب سایت خود دارید تا به شما در رسیدن به اهداف‌تان به شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا