برنامه نویسی

مناسب ترین ویرایشگر های کد آنلاین برای مبتدیان

اگر یک توسعه دهنده وب تازه کار یا کدنویس باتجربه هستید، به یک ویرایشگر کد احتیاج دارید که بتواند هر کاری که در آن انجام می‌دهید را مدیریت کند. در واقع ممکن است این مهم‌ترین جنبه ابزار شما باشد. ما می‌خواهیم با چند مورد از بهترین موارد شروع به کار کنیم، چه رایگان چه نقدی، تا بتوانید آن‌ها را در فرآیند خود جا دهید زیرا این امر تقریبا برای همه افراد این صنعت یک نیاز ضروری است.

انتخاب ویرایشگر کد هر برنامه نویس به سلیقه شخصی او بستگی دارد و ما سعی نداریم در مورد اینکه ویرایشگر محبوب فعلی هر کس چیست و یا اینکه از آن چشم پوشی شده است بحث کنیم. تنها هدف ما این است که زمینه انتخاب را همانطور که می‌بینیم ارائه دهیم و همه را تشویق کنیم تا بر اساس نیازها و ترجیحات فردی خود تصمیم آگاهانه بگیرند.

چرا باید از ویرایشگران کد آنلاین استفاده کنیم؟

دلایل زیادی وجود دارد که شما باید از ویرایشگر کد آنلاین استفاده کنید. با این وجود، واقعیت این است که استفاده از IDE آنلاین جایگزین یکی از ویرایشگرهای نصب شده لوکال شما نمی‌شود. اگرچه بسیاری از پلت فرم های مجازی به طور باور نکردنی پایدار و مجهز هستند تا اکثر کارهایی که شما با آن‌ها انجام می‌دهید را انجام دهند، اما به اندازه نصب دسکتاپ توانمند و مقاوم نیستند. با این حال، دلایل زیادی وجود دارد که استفاده از آن‌ها را در نظر بگیرید.

1. نیازی به نصب ندارند: لازم نیست که IDE را دانلود، نصب، یا سفارشی کنید زیرا مستقیما در مرورگر خود کدگذاری می‌کنید. صرفه‌جویی در وقت و کاهش شلوغی هارد دیسک همیشه نکته مثبتی است که کمک زیادی می‌کند.

2. ساده برای همکاری: اکثر IDEها و برنامه های وب ذکر شده در این مقاله دارای ویژگی‌های اشتراک/همکاری هستند. مثلا می‌توانید کدنویسی را شروع کرده و سپس URL را برای هم‌ تیمی خود ارسال کنید تا آن‌ها بتوانند کار شما را ادامه دهند یا در دیباگینگ به شما کمک کنند. بنابراین اگر به صورت تیمی با هم کار می‌کنید، کد ادیتورهای آنلاین بدون شک انتخاب خوبی هستند.

3. مقرون به صرفه هستند: بخش عمده‌ای از IDEهای موجود در این لیست رایگان هستند، بنابراین هنگام شروع کار بر روی پروژه‌های جدید خلاقانه مجبور نیستید هزینه کنید. در نتیجه IDEهای آنلاین گزینه خوبی برای دانشجویان و توسعه دهندگان وب هستند.

بهترین ویرایشگران کد آنلاین

ما بهترین ویرایشگران کدنویسی آنلاین را برای مبتدیان همراه با مزایایی که ارائه می‌دهند گردآوری کرده‌ایم.

1. CodePen

CodePen یک فروم آنلاین است که برای تست و نمایش قطعه کد HTML، CSS و JavaScript ایجاد شده توسط کاربر اختصاص داده شده است. این ویرایشگر به عنوان ویرایشگر کد آنلاین و محیط یادگیری open-source عمل می‌کند که در آن برنامه نویسان می توانند قطعه کدهای معروف به “pens” را تولید و تست کنند.

احتمالا شناخته شده‌ترین ویرایشگر کد آنلاین است که ابزاری سریع و ساده است که به توسعه‌دهندگان وب امکان می‌دهد کد HTML/CSS/JS را به صورت آنلاین بنویسند و به اشتراک بگذارند. CodePen رایگان است و نیازی به ثبت نام و ایجاد اکانت نیست، بنابراین می‌توانید شروع به نوشتن کد و ساخت یک برنامه وب جدید از طریق مرورگر خود کنید.

مزایای استفاده از CodePen:

·  به شما امکان می‌دهد تا به برخی از ویژگی‌های عالی برای نوشتن سریع CSS دسترسی پیدا کنید.

·  از HAML، Jade، Markdown، Sass، SCSS، Stylus و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند.

·  ویرایشگر CodePen شما را قادر می‌سازد از Vim Key Bindings که میانبرهای صفحه کلید خط فرمان هستند استفاده کنید.

·  حداقل هشت نمای متفاوت از pens دارد.

·  بلاگ نویسی ویژگی جدیدی در CodePen است که به شما امکان می‌دهد که به راحتی همان روشی که در بلاگ روزانه می‌نویسید را بنویسید.

2. Code Sandbox

Code Sandbox یک ویرایشگر توسعه وب است که به صورت آنلاین در دسترس است. با Code Sandbox می‌توانید بلافاصله طراحی‌های خود را فقط با یک کلیک نمونه سازی کرده، بررسی کرده و به اشتراک بگذارید. می‌تواند برای ساخت صفحات استاتیک، برنامه های وب full-stack، یا اجزای هر پلت‌فرمی که دارای مرورگر وب است استفاده شود.

Code Sandbox به عنوان یک ویرایشگر کد آنلاین خارق‌العاده شناخته شده است که توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا با استفاده از تکنولوژی‌ها و زبان‌های برنامه نویسی مدرن مانند Angular.js، Vue.js، و React به راحتی برنامه‌ها را بسازند. این محیط برنامه نویسی جامع شامل ویژگی‌ها و الگوهای کد فراوانی است که بدون شک کدنویسی شما را تسریع و ساده می‌سازد.

مزایای استفاده از Code Sandbox:

·  نیازی به تنظیم Code Sandbox ندارید.

·  می‌توانید به سرعت از یک الگو برای استارت پروژه‌های جدید استفاده کنید.

·  برای شروع یک کد جدید در عرض چند ثانیه از ریپازیتوری‌ GitHub استفاده کنید.

·  شامل پکیج‌های خصوصی برای ایجاد برنامه‌های قدرتمند است.

·  می‌توانید محیط های سفارشی ایجاد شده به ویژه برای React، Vue، Angular و موارد دیگر را پیدا کنید.

3. JS Bin

JS Bin یک ویرایشگر متن آنلاین راحت و کارآمد است که اساسا بر اساس جاوا اسکریپت می‌باشد. قبل از اینکه به یک فایل متنی منتقل شود می‌توانید هر بخش از کدتان را در مرورگر وب بررسی کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های سودمند JSBin این است که می‌تواند فریم ورک‌های رایج HTML/CSS/JS مثل jQuery و Bootstrap را ایمپورت کند، به شما امکان می‌دهد تا سریعا سایت‌های مدرن و برنامه‌های وب را بسازید.

در نهایت، JS Bin یک وب سایت اشتراک‌گذاری کد است. همراه با کد، کل خروجی کد با سایر توسعه‌دهندگان، همکاران یا دانشجویان تبادل می‌شود. هنگامی که در یکی از پنل‌های ویرایشگر تایپ می‌کنید، شما و هر کسی که bin شما را می‌بیند می‌تواند خروجی را به صورت real-time در تب output ببیند. بسیاری از ویژگی‌ها در JS Bin پنهان هستند، اما فلسفه طراحی آن‌ها این است که تقریبا همه افراد مکان نما (cursor) دارند.

مزایای استفاده از JS Bin:

·  یک ابزار دیباگینگ جاوا اسکریپت مشارکتی است.

·  می‌توانید به راحتی URL خود را با دیگران به اشتراک بگذارید تا آن‌ها کار شما را ببینند یا ویرایش کنند.

·  ثبت نام در پلت فرم بدون هزینه است و با ایجاد binها امکان ذخیره سازی کار شما را فراهم می‌کند.

·  به راحتی می‌توانید موارد تست و دیباگ را ایجاد کنید

4. JS Fiddle

JS Fiddle یک زمین بازی (playground) آنلاین مشارکتی برای طراحی، تست و نمایش قطعه کدهای HTML، CSS و JavaScript است که به عنوان ” fiddles” شناخته شده است. JS Fiddle جزء اولین زمین‌های بازی است که زمینه را برای توسعه سایر زمین‌های بازی مدرن امروزی فراهم می‌کند. می‌تواند در مقایسه با زمین‌های بازی مدرن مثل CodePen قدیمی به نظر برسد، اما هنوز هم فعالیت‌های ساده زمین بازی مثل بررسی، اشتراک‌گذاری، و همکاری را اداره می‌کند.

JSFiddle با دسترسی به مدل‌های منحصر به فرد boilerplate برای انواع تکنولوژی‌ها به شما کمک می‌کند به راحتی کار خود را ادامه دهید. در نتیجه ایجاد کد boilerplate برای React، Vue، یا هر فناوری که ترجیح می‌دهید فقط چند ثانیه طول می‌کشد.

مزایای استفاده از JS Fiddle:

·  JSFiddle همچنین می‌تواند شبیه سازی‌های پیچیده ajax را اداره کند.

·  می‌توانید سایر ابزارها و فریم‌ورک ‌های جاوا اسکریپت را بدون هیچ دردسری شخصی‌سازی‌، اضافه و استفاده کنید.

·  این یک UI داینامیک فراهم می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد تا با همکاران خود fiddles را به اشتراک گذاشته و همکاری کنند.

·  جهت دیباگینگ برای مسائل GitHub استفاده می‌‌شود.

·  برای هاستینگ قطعه کدها و همکاری لایو کد بسیار مفید است.

5. Codeshare.io

این یک ویرایشگر کد مبتنی بر مرورگر است که به هر کسی اجازه می‌دهد به صورت رایگان برنامه‌نویسی کند. همچنین می‌توانید با ایجاد یک اکانت کد خود را ذخیره کنید. اگر از دستگاه دیگری استفاده می‌کنید یا مجبورید کد خود را با دیگران تبادل کنید، این هدف این محصول است. برای گفتگوهای سازمانی و مصاحبه‌ها سودمند است چون شما می‌توانید دیگران را به تماس ویدیویی دعوت کنید و هر کسی که وارد شود می‌تواند بلادرنگ شما را در حال کدنویسی ببیند.

اساتید نیز ممکن است از این روش نهایت بهره را ببرند. آن‌ها همچنین تم‌ها و های‌لایت‌های سینتکسی زیادی برای همه زبان‌های اصلی دارند. میانبرهای صفحه کلید نیز یکپارچه هستند، و شما می‌توانید مجموعه الویت‌ خود را انتخاب کنید: Sublime، VIM، یا Emacs. این خود نشان می‌دهد که چگونه قرار است به عنوان یک جایگزین موقت برای ویرایشگر معمول شما عمل کند.

موارد استفاده از Codeshare.io:

·  نیازی به ثبت نام ندارد چون رایگان است.

·  در زمان واقعی از طریق ویدیو کال کد را توزیع می‌کند.

·  تم های زیادی ارائه می‌دهد.

·  های لایت سازی سینتکس را داراست.

·   دارای گزینه‌های میانبر برای Emacs، Vim و Sublime Text است.

·  سبک است و مسدود نمی‌شود.

جمع بندی

هنگام تهیه لیستی از بهترین ویرایشگرهای کد آنلاین موجود، نادیده گرفتن برخی از انتخاب‌ها بسیار دشوار است. هر برنامه نویس و توسعه دهنده حرفه‌ای دارای مجموعه ای از ابزارها است که آن‌ها را دوست دارد و ترجیح می‌دهد با آن‌ها کار کند و این یک امر کاملا سلیقه‌ای است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا