معرفی NET Multi-platform App UI. قدرتمند

با NET. می‌توانید هر چیزی را بسازید. این یکی از دلایل اصلی است که میلیون‌ها توسعه دهنده، دات نت را به عنوان پلتفرمی برای شغل خود انتخاب می‌کنند و شرکت‌ها برای مشاغل خود بر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. با استفاده از NET 5. تیم دات نت سفر خود را برای یکپارچه سازی پلت‌فرم NET.، قرار دادن NET Core. و Mono/Xamarin در کنار هم در یک class library پایه (BCL) و SDK آغاز کرده است.

هدف NET Multi-platform App UI. که NET MAUI. نامیده می‌شود، ساده کردن کار توسعه ‌دهندگان .NET است. در این پلت فرم شاهد مجموعه ابزاری هستیم که از تمامی سیتسم عامل های مدرن از اندروید و iOS گرفته تا ویندوز و macOS پشتیبانی می‌کند.

در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم که NET MAUI. چست و در مورد تجربه توسعه یک پروژه واحد، الگوهای مدرن توسعه صحبت کنیم و نگاهی به سفر پیش رو داشته باشیم.

NET MAUI. چیست؟

NET MAUI. تحولی در کیت توسعه Xamarin.Forms است که روز به روز محبوب تر می‌شود. سال‌هاست که شرکت‌هایی مانند UPS، Ernst & Young، و Delta از تخصص موبایل زامارین در دات نت استفاده می‌کنند تا تجارت خود را قدرتمند سازند. همچنین در کمک به مشاغل کوچک بسیار موفق بوده است که توانسته‌اند رقبای خود را در بازار شکست دهند. NET MAUI. این موفقیت را در موبایل گسترش می‌دهد و آن را به بهترین روش برای ساخت برنامه ‌های چند پلتفرمی تبدیل کند.

NET MAUI. انتخاب توسعه دهندگان .NET را ساده کرده است، و یک پشته (stack) ارائه می‌دهد که از همه workloadهای مدرن پشتیبانی می‌کند: Android، iOS، macOS، و Windows. ویژگی های بومی (native) هر پلت فرم و کنترل UI در یک API ی cross-platform ساده هستند تا بتوانید ضمن اشتراک گذاری کدهای بیشتری نسبت به قبل، تجربه کاربری خوبی را ارائه دهید.

مقاله‌های مرتبط:

تجربه توسعه تک پروژه‌ای

NET MAUI. با در نظر گرفتن بهره وری توسعه ساخته شده است، از جمله سیستم پروژه و ابزارهای cross-platform مورد نیاز توسعه دهندگان. NET MAUI. ساختار پروژه را برای هدف قرار دادن چندین پلتفرم، به یک پروژه واحد ساده می‌کند. یعنی شما می‌توانید به راحتی هر هدفی که می‌خواهید را مستقر کنید، از جمله دسکتاپ، emulatorها، simulatorها، یا دستگاه‌های فیزیکی با یک کلیک. با استفاده از منابع cross-platform داخلی شما می‌توانید تصاویر، فونت‌ها یا فایل‌های ترجمه را به یک پروژه واحد اضافه کنید، و NET MAUI. به طور خودکار hookهای native  را راه‌اندازی می‌کند تا بتوانید فقط کدنویسی کنید. سرانجام، شما همیشه به APIهای سیستم عامل اصلیnative  دسترسی خواهید داشت و با یکپارچه‌سازی‌های مخصوص پلت‌فرم جدید این کار آسان‌تر از همیشه خواهد شد. شما می‌توانید در پلت‌فرم‌ها فایل‌های سورس کد را برای یک سیستم عامل خاص اضافه کرده و به APIهای native دسترسی پیدا کنید.

این ارائه‌ها:

·   یک پروژه که چندین پلت فرم و دستگاه را هدف قرار می‌دهد

·   یک مکان برای مدیریت منابعی مثل فونت ها و تصاویر

·   چند منظوره بودن برای سازماندهی کد مخصوص پلت فرم شما

شما به یک روش برای ساخت برنامه های کلاینت، روش NET MAUI.، و همه پلتفرم‌های در دسترس‌تان تسلط دارید.

الگوهای مدرن برنامه

بخشی از چشم انداز NET. ارائه انتخاب توسعه دهنده در زمینه تنظیمات شخصی است تا بتوانید با استفاده از دات نت بیشترین بازده را داشته باشید. این نشان می‌دهد شما از کدام IDE استفاده می‌کنید، ویژوال استودیو 2019، ویژوال استودیو برای مک، یا حتی ویژوال استودیو کد. NET MAUI. در همه این‌ها در دسترس خواهد بود و از هر دو الگوی MVVM و XAML و همچنین قابلیت های آتی مانند Model-View-Update (MVU) با سی شارپ، یا حتی Blazor پشتیبانی می کند.

انتقال از Xamarin.Forms به MAUI

توسعه دهندگان Xamarin.Forms با استفاده از همه کنترل‌ها و APIهای مشابهی که رشد کرده‌اند، با پروژه‌های جدید در NET MAUI. به میدان خواهند آمد. هر چه به راه اندازی NET MAUI. نزدیک‌تر می‌شویم، به منظور کمک به توسعه دهندگان برای انتقال راحت برنامه های موجود به NET MAUI.، تیم دات نت قصد دارد راهنماهای پشتیبانی و مهاجرت را ارائه دهد، مشابه آنچه امروز برای مهاجرت به NET Core. داریم.

جدول زمانی NET MAUI.

اواخر امسال انتشار پیش نمایش های NET MAUI. آغاز می‌شود، و دسترسی عمومی آن با NET 6. در نوامبر 2021 برنامه ریزی شده است. NET MAUI. نیز با همان دوره 6 هفته‌ای که Xamarin.Forms پیش رفته است نیز ارسال می‌شود. تیم دات نت نقشه راه NET MAUI. را در گیت هاب منتشر کرده‌ است.

مراحل بعدی برای Xamarin و Xamarin.Forms

به عنوان بخشی از یکپارچه سازی دات نت، تیم دات نت Xamarin.iOS و Xamarin.Android را به عنوان دات نت برای iOS و دات نت برای اندروید بخشی از NET 6. خواهد کرد. از آنجا که این اتصالات پروژه‌های ارسال SDK از Apple و Google هستند، هیچ تغییری در آنجا ایجاد نمی‌شود، با این وجود ابزار ساخت، target framework monikers، و runtime framework monikers برای مطابقت با سایر workloadهای NET 6. آپدیت می‌‌شوند. تیم دات نت برای به روز نگه داشتن توسعه دهندگان دات نت با جدیدترین SDKهای موبایل با NET MAUI. ثابت قدم است. هنگامی که NET 6. می‌آید، انتظار می‌رود نسخه نهایی Xamarin SDK به شکل فعلی ارسال شود که به مدت یک سال سرویس خواهد داد. تمام کارهای مدرن در آن زمان به NET 6. منتقل خواهند شد.

از امروز درگیر آن شوید

شما می‌توانید در سفر NET MAUI. در ریپازیتوری جدید dotnet/maui همراه باشید. می توانید در بحث پیشنهادات شرکت کنید. این ابتدای یک سفر طولانی است که Xamarin و Xamarin.Forms را مستقیما در قلب NET. جوش می‌دهد.

خروج از نسخه موبایل