Visual Studio 2022 به زودی منتشر می شود

Visual Studio 2022 در راه است.امروز خبر مهیجی برای شما داریم. اولین پیش نمایش عمومی ویژوال استودیو 2022 تابستان امسال منتشر خواهد شد.

نسخه مهم بعدی ویژوال استودیو سریع‌تر، قابل دسترس تر، و سبک تر خواهد بود که هم برای آن‌هایی که در حال یادگیری هستند و هم کسانی که سولوشن های مقیاس پذیر صنعتی می‌سازند طراحی شده است. برای اولین بار ویژوال استودیو 64 بیتی خواهد بود. تجربه کاربری تمیزتر، هوشمندانه و عمل‌گرا شده است.

تیم های توسعه بیش از هر زمان دیگری از نظر جغرافیایی پراکنده شده اند. طی سال گذشته مشخص شد که سازمان‌ها به تیم‌های توسعه برای همکاری ایمن، تحویل سریع‌تر سولوشن‌ها، و بهبود مستمر رضایت کاربر نهایی نیاز دارند. تیم توسعه ویژوال استودیو، همکاری با یکپارچه سازی بهتر گیت هاب را آسان‌تر کرده‌اند.

ویژوال استودیو 2022 شصت و چهار بیتی است

ویژوال استودیو 2022 یک برنامه 64 بیتی خواهد بود، که دیگر در فرآیند اصلی devenv.exe به حدودا 4 گیگابایت حافظه محدود نمی‌شود. با ویژوال استودیو 64 بیتی در ویندوز می‌توانید حتی بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین سولوشن‌ها را بدون کمبود حافظه، باز، ویرایش، اجرا و دیباگ کنید.

در حالی که ویژوال استودیو 64 بیتی است، انواع برنامه‌هایی که با ویژوال استودیو ساخته‌اید را تغییر نمی دهد. ویژوال استودیو همچنان ابزاری عالی برای ساخت برنامه‌های 32 بیتی خواهد بود.

تیم توسعه همچنین در حال تلاش است تا هر قسمت از جریان کار شما را سریع‌تر و کارآمدتر بسازد، از لود شدن سولوشن تا دیباگینگ با F5.

طراحی برای همه

در این نسخه بر روی رابط کاربری کار شده است تا روند کار شما را بهتر نگه دارد. به طور کلی هدف کاهش پیچیدگی و کاهش بار شناختی است تا بتوانید تمرکز کنید. همچنین دسترسی بیشتر ویژوال استودیو قابلیت استفاده بهتری را برای همه فراهم می‌کند. نسخه بعدی ویژوال استودیو شامل موارد زیر است:

·       برای وضوح، خوانایی و کنتراست بهتر آیکون‌ها آپدیت شده‌اند.

·       Cascadia Code، یک فونت جدید با عرض ثابت برای خوانایی بهتر و پشتیبانی از لیگاتور اضافه شده است.

·       تم‌های محصول بهبود یافته و جدید شده‌اند.

·       با Accessibility Insights ادغام یافته است تا مشکلات دسترسی پذیری اولیه را شناسایی کند؛ قبل از اینکه به کاربران نهایی شما برسند.

شخصی سازی

شخصی سازی IDE برای هر توسعه دهنده مهم است. تیم توسعه ویژوال استودیو می‌خواهد تا قبل از اینکه به بیشترین بهره‌وری خود برسد، این شخصی سازی را درست کند. ویژوال استودیو 2022 از قابلیت شخصی‌سازی جنبه‌های مختلف IDE گرفته تا تنظیمات همگام‌سازی در دستگاه‌ها، برای کسانی که از چندین باکس توسعه استفاده می‌کنند، را در نظر گرفته است.

در حال توسعه برنامه‌های مدرن

Azure

ویژوال استودیو 2022 ساخت برنامه‌های مدرن و مبتنی بر ابر با Azure را سریع و آسان می‌سازد. آن‌ها شما را به مرحله‌ای می‌رسانند که با ذخیره خوب ریپازیتوری‌هایی که الگوهای رایج مورد استفاده در برنامه‌های امروزی را توصیف می‌کنند، شروع کنید. این ریپازیتوری‌ها متشکل از کدهایی است که این الگوها را در عمل نشان می‌دهد. همچنین محیط توسعه مورد نیاز در ریپازیتوری تعریف خواهد شد تا بتوانید فورا کدنویسی و دیباگینگ را شروع کنید.

NET.

ویژوال استودیو 2022 پشتیبانی کاملی از NET 6. و فریم‌ورک یکپارچه آن برای برنامه‌های وب، کلاینت و موبایل برای توسعه دهندگان ویندوز و مک دارد. شامل UI برنامه چند پلتفرمی NET. (NET MAUI) برای برنامه های کلاینت cross-platform در Windows، Android، macOS و iOS است. شما همچنین می‌توانید از تکنولوژی‌های وب ASP.NET Blazor برای نوشتن برنامه های دسکتاپ از طریق NET MAUI. استفاده کنید.

و برای اکثر انواع برنامه‌ها مثل وب، دسکتاپ، و تلفن همراه، شما می‌توانید از NET Hot Reload. برای اعمال تغییرات بدون نیاز به ریستارت کردن یا از دست دادن وضعیت برنامه استفاده کنید.

++C

ویژوال استودیو 2022 شامل پشتیبانی قوی از  workloadی سی پلاس پلاس با ویژگی‌های جدید بهره‌وری، ابزار C++20، و IntelliSense خواهد بود. ویژگی‌های جدید زبان C++20 مدیریت کد بیس‌های بزرگ را ساده می‌کند و تشخیص عیب‌یابی مشکلات سخت را برای دیباگ کردن با الگوها و مفاهیم آسان می‌سازد.

آن‌ها همچنین پشتیبانی از CMake، Linux، و WSL را ادغام می‌کنند تا ایجاد، ویرایش، ساخت، و دیباگینگ برنامه‌های cross-platform را برای شما آسان‌تر کنند. اگر می‌خواهید به Visual Studio 2022 ارتقاء یابید و نگران سازگاری هستید، سازگاری باینری با C++ runtime آن را بدون زحمت می‌سازد.

نوآوری در نوک انگشتان شماست

عیب‌ یابی و دیباگینگ

توانایی با اطمینان دیباگ کردن برنامه های شما در مرکز جریان کاری روزانه شما قرار دارد. ویژوال استودیو 2022 شامل بهبود عملکرد در دیباگینگ اصلی، با ویژگی‌های دیگری مانند flame chartها در پروفایلر برای تشخیص بهتر مسیرها و برک پوینت‌های وابسته جهت دیباگینگ دقیق‌تر، و تجربیات یکپارچه decompilation که به شما اجازه می دهد از طریق کدی که نمی‌خواهید به صورت لوکال داشته باشید پیش روید.

همکاری Real-time

Live Share فرصت‌های جدیدی را برای همکاری با دیگران، تبادل ایده، برنامه نویسی دو به دو، و بررسی کد ایجاد می‌کند. در ویژوال استودیو 2022، Live Share چت متنی یکپارچه‌ای را معرفی می‌کند تا بتوانید در مورد کد خود بدون تغییر وضعیت خود مکالمه سریع داشته باشید. شما گزینه‌هایی را برای زمان‌بندی جلسات تکراری دارید که با استفاده مجدد از همان لینک، همکاری با مخاطبین مکرر خود را ساده می‌کنید. برای پشتیبانی بهتر از Live Share در سازمان‌ها، سیاست‌های سشن‌ها نیز معرفی شده است (مثلا آیا ترمینال‌های خواندن/نوشتن باید قابل اشتراک باشد؟).

دیدگاه‌ها و بهره وری

AI IntelliCode engine در ویژوال استودیو در پیش بینی یکپارچه حرکت بعدی شما همچنان بهتر می‌شود. ویژوال استودیو 2022 ادغام‌های عمیق‌تری را در روند کار روزانه شما فراهم می‌کند، به شما کمک می‌کند تا اقدامات صحیح را در مکان مناسب و در زمان مناسب انجام دهید.

همکاری ناهمزمان

ویژوال استودیو 2022 شامل پشتیبانی جدید قدرتمندی از گیت و گیت هاب خواهد بود. کامیت کردن کد، ارسال pull requests، و مرج کردن برنچ‌ها زمانی است که “کد من کد ما می‌شود”. شما متوجه بسیاری از نقاط بررسی و منطق‌های داخلی می‌شوید تا بتواند در فرآیند ادغام و بررسی، با پیش بینی بازخورد همکارانی که می‌توانند روند کار را کند کنند، به طور موثر به شما کمک کند. هدف از این بخش این است که به شما کمک کند تا اطمینان بیشتری نسبت به کدی که تحویل می‌دهید داشته باشید.

بهبود جستجوی کد

جستجوی کد بخش جدایی ناپذیر از چرخه عمر توسعه نرم‌افزار است. توسعه دهندگان به دلایل زیادی از جستجوی کد استفاده می‌کنند: یادگیری از دیگران، اشتراک گذاری کد، ارزیابی تأثیر تغییرات هنگام ریفکتور کردن، بررسی مشکلات، یا بررسی تغییرات. تیم توسعه ویژوال استودیو متعهد شده است تا عملکرد بهتری را برای همه این فعالیت‌های حیاتی در ویژوال استودیو 2022 ارائه دهد تا بازده شما بیشتر شود. همچنین می‌توانید خارج از محدوده بارگذاری شده خود جستجو کنید و بدون توجه به اینکه در کدام کد بیس یا ریپازیتوری قرار دارد، آنچه را که به دنبالش می‌گردید را پیدا کنید.

بهبود ویژوال استودیو برای مک

هدف ایجاد ویژوال استودیو 2022 برای مک ساخت یک NET IDE. مدرن و متناسب برای مک است که تجربه مثبتی که در ویژوال استودیو دوست دارید را به شما ارائه می‌دهد. آن‌ها در حال تلاش برای انتقال برای مک به رابط کاربری native (بومی) macOS هستند، به این معنی که عملکرد و قابلیت اطمینان بهتری دارد. همچنین یعنی ویژوال استودیو برای مک می‌تواند از همه ویژگی‌های داخلی macOS به طور کامل استفاده کند. تیم توسعه در حال آپدیت منوها و اصطلاحات در سراسر IDE هستند تا ویژوال استودیو را بین مک و ویندوز سازگارتر بسازند. تجربه جدید گیت از ویژوال استودیو نیز با معرفیGit Changes tool window  به Visual Studio for Mac می‌آید.

جمع بندی

ما فقط چند نکته برجسته از کارهایی که تیم توسعه در حال انجام بر روی آن هستند را بیان کردیم. شما نیز می‌توانید به انجمن توسعه دهندگان ویژوال استودیو بروید و به ویژگی های موجود رأی دهید، کامنت بگذارید یا نظر جدید بدهید. آن‌ها از نظرات و افکار شما در مسیری که برای ویژوال استودیو 2022 در نظر دارند، استقبال خواهند کرد.

در حال حاضر این ویژگی‌ها در دست توسعه هستند و برخی از آن‌ها پس از اولین انتشار عمومی ویژوال استودیو 2022 در اختیار شما قرار می‌گیرد.

خروج از نسخه موبایل