چگونه می‌‌توان از اشتباهات فریلنسری جلوگیری کرد و در آن موفق شد

وعده فریلنسر بودن و کار کردن در هر مکان و زمانی که بخواهید بسیار جذاب است و باعث می‌شود بسیاری از افراد بدون اینکه در مورد آن با دقت فکر کنند به آن بپردازند.

واقعیت این است که برخلاف آنچه بیشتر مردم فکر می‌کنند فریلنسرینگ چندان هم آسان نیست.

ما فکر می‌کنیم آنچه که باعث می‌شود فریلنسرینگ برای برخی افراد سخت تر شود، یک مسأله دو جانبه است:

·   برخی از افراد برای فریلنسری ساخته نشده اند.

·   برخی از افراد به طور کامل به مستقل بودن و فریلنسر شدن مجهز نیستند.

بیایید در مورد این‌ها با جزئیات بیشتری صحبت کنیم.

آیا فریلنسری برای شما مناسب است؟

فریلنسر شدن بلیط یک زندگی آسان نیست. درست است که این مسیر همراه با مزایایی است، اما همچنین دارای مشکلاتی هم می‌باشد.

برخی از افراد به خوبی از عهده این کار برمی‌آیند، در حالی که برخی دیگر از پس آن برنمی‌آیند. اینکه چقدر فریلنسر بودن برای شما سخت است ممکن است به شخصیت، سبک کار، و میزان تحمل شما در رابطه با شک و تردیدها بستگی داشته باشد.

موارد زیر برخی از سخت ترین قسمت های توسعه دهنده فریلنسر است:

بیش از حد کار دارند یا اصلا کار ندارند

فریلنسر بودن اغلب یک زندگی افراطی است. به ندرت “حد وسط” وجود دارد. یا در کارها آنقدر غرق می‌شوید که دیگر وقت خالی ندارید، یا اینکه کاملا از پروژه ها فاصله گرفته اید، بنابراین شاید حتی آنقدر پول نداشته باشید که بتوانید یک وعده غذای خوب در یک رستوران خوب بخورید.

هیچ احساس امنیتی وجود ندارد

عوامل مختلفی در این امر موثر هستند. یافتن مشتری سخت است، رقابت شدید است، و گاهی اوقات دیده شدن دشوار است.

تردید، فریلنسر را در حالت بقاء قرار می‌دهد. اگرچه در حال حاضر تعداد زیادی پروژه در دست دارید، با این حال می‌ترسید که پروژه ها را رد کنید، زیرا از اینکه فرصت ها را از دست بدهید می‌ترسید.

در مواقعی دیگر، نگران اجاره خانه هستید، زیرا به معنای واقعی کلمه هیچ کاری نیست که انجام دهید.

این تقریبا مانند یک نگرانی پایان ناپذیر در مورد اینکه آیا دوباره پروژه ای دریافت خواهید کرد می‌باشد.

رسیدن به تعادل کار و زندگی سخت است

این کنایه ای است که همیشه در کار فریلنسری وجود دارد. شما به آن فکر می‌کنید که بالاخره وقت آزاد بیشتری خواهید داشت، اما در واقع پیدا کردن این وقت خالی و استراحت کردن سخت تر می‌شود.

از آنجایی که شما در خانه (یا هر جای دیگری) کار می‌کنید، مرز بین کار و زندگی تار می‌شود و در نهایت این دو را با هم ترکیب می‌کنید. به علاوه شما تیمی برای کمک ندارید.

شما خودتان حسابدار، کارمند، شبکه کار، برنامه ریز، بازاریاب، فروشنده، مدیر پروژه هستید، و باید همه کارها را به تنهایی انجام دهید.

مدیریت خودتان نیز سخت است

فریلنسرها رئیس ندارند، بنابراین انجام به موقع کارها نیاز به کنترل بیشتری بر خود دارد. از آنجایی که کسی نیست کارهای شما را کنترل کند، ممکن است در حین کار وسوسه شوید و به تماشای فیلم مورد علاقه خود بپردازید یا ترجیح دهید استراحتی طولانی در تخت خواب خود داشته باشید و ناگهان می‌بینید که زمانdeadline  رسیده و کلی کار ناتمام دارید.

روابط دشوار با مشتری

اگرچه مشتریانی هستند که به خوبی می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید، اما برخی از آن‌ها فقط یک کابوس هستند.

فریلنسرها معمولا باید با اعتراضات رو به رو شوند و مشتریانی که هرگز نمی‌دانند چه می‌خواهند، تقاضای بازبینی بدون پرداخت را دارند و به نظر می‌رسد که مشتریان همیشه بهانه ای برای تأخیر پرداخت شما پیدا می‌کنند. یا بدتر، برخی اصلا هزینه نمی‌کنند.

تنها هستید

اینکه دیگر هرگز مجبور نیستید با کارهای اداری سر و کار داشته باشید یکی از مزایای فریلنسرینگ است. اما وقتی وظایف شما در حال انباشته شدن است و سطح استرس تان بالا می‌رود، نمی توانید از کسی کمک بگیرید. افراد برون گرا معمولا انزوا را چالش برانگیزتر از درون گرایان می‌دانند.

چگونه می‌توان به عنوان یک فریلنسر موفق شد

همانطور که قبلا گفتیم، دلیل دیگری که فریلنسر بودن برای بسیاری از افراد سخت است، این است که آن‌ها کاملا مجهز نیستند.

اگرچه در زندگی چیزی وجود ندارد که بتواند موفقیت شما را تضمین کند، اما مواردی وجود دارد که می‌توانید برای شروع انجام دهید و شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

یک هدف واقع بینانه تعیین کنید

شما باید بدانید که هدفتان چیست. این اهداف اگر برای شما جذاب و کافی باشند، به شما کمک می‌کند از موانع، حتی مواردی که در بالا ذکر کردیم، عبور کنید.

مواردی را که می‌خواهید به عنوان فریلنسر به دست آورید را روی کاغذ بنویسید. چقدر می‌خواهید کار کنید؟ می‌خواهید چه نوع شغلی برای خود بسازید؟ می‌خواهید روی چه نوع پروژه هایی کار کنید؟

یک استراتژی خوب برنامه ریزی کنید

“اگر نتوانید برنامه ریزی کنید، پس شکست می‌خورید”.

در مورد فریلنسر بودن هم همین طور است.

اگر برنامه ریزی مؤثری نداشته باشید، کور خواهید شد و با موانعی رو به رو می‌شوید که اگر از ابتدا آن‌ها را در آینده می‌دیدید به راحتی می‌توانستید از آن‌ها اجتناب کنید.

استراتژی شما باید به سوالات زیر پاسخ دهد:

چه خدماتی را ارائه خواهید داد؟

برای بازاریابی یا تبلیغات خدمات خود چه برنامه ای دارید؟

چگونه می‌توانید اعتبار کسب کنید؟

چقدرهزینه می‌کنید؟

موقعیت ایده آل شما چیست؟

برای رسیدن به یک استراتژی خوب باید تحقیق کنید. این جایی است که شما بابد تجهیزات خود را آماده کنید. کتاب بخوانید، به پادکست ها گوش دهید، بلاگ ها را بخوانید، فیلم‌های یوتیوب را تماشا کنید، و حتی اگر فکر می‌کنید لازم است دوره مربوطه را بخرید.

نکته اصلی این است که بدانید فریلنسرهای موفق چگونه این کار را انجام داده اند. استراتژی آن‌ها چه بوده است؟ از چه چیزی جواب گرفته اند و از چه چیزی نگرفته اند؟ سپس با توجه به موقعیت خود این موارد را در استراتژی خودتان بگنجانید.

تمرکز خود را حفظ کنید و ثبات داشته باشید

وقتی فریلنسرینگ را شروع می‌کنید، آسان است که از جزئیات به راحتی رد شوید. اما راه دیگری برای موفقیت در فریلنسری به غیر از ادامه کار وجود ندارد.

برای رسیدن به اهداف خود باید انضباط و ثبات داشته باشید. وقتی شرایط بد می‌شود به اهداف خود توجه کنید و به خود یادآوری کنید که چرا این کار را شروع کردید.

یاد بگیرید و بیشتر یاد بگیرید

نمی توان به اندازه کافی به اهمیت یادگیری تأکید کرد. این کار نه تنها به شما کمک می‌کند تا یک استراتژی خوب ایجاد کنید، بلکه در صورتی که به مشکل می‌خورید هم به شما کمک می‌کند. اگر متوجه شدید استراتژی بازاریابی شما کار نمی‌کند، نکات و تکنیک های بیشتری را از فریلنسرهای موفق یاد بگیرید.

یادگیری مهارت جدید همچنین می‌تواند درآمد شما را تکمیل کند و حتی ممکن است فرصت های جدید و سودآورتری ارائه دهد و نسبت به رقبا برتری یابید.

یادگیری مداوم همچنین به شما احساس فروتنی می‌‌دهد زیرا می‌دانید که هنوز همه چیز را نمی‌دانید.

مهارت های تجاری خود را بسازید

فریلنسری یک تجارت است. هر چه زودتر آن را بپذیرید، بهتر است. اجرای یک تجارت ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد، اما می‌توان آن را آموخت. شما می‌توانید مهارت های تجاری را با کسب تجربه به دست آورید.

با ایجاد شغل فریلنسری، مهارت های شغلی خود را تقویت کنید، و این کار سرعت بخشیدن به رشدتان را آسان می‌سازد. شما یاد می‌گیرید که چطور خودتان را به طور موثر به بازار معرفی کنید، چگونه پیشنهادهای شگفت انگیز بدهید، چگونه با مردم ارتباط برقرار کنید، و حتی چگونه با تعلل و استرس کنار بیایید.

به عبارت دیگر اگر ثبات و یادگیری مداوم خود را حفظ کنید، شانس بالایی برای موفقیت خواهید داشت.

راه های درآمدی مناسبی را بسازید

در آمد دو نوع است: دوره ای و انفعالی.

درآمد مکرر راه حل مناسبی برای چرخه جشن و قحطی فریلنسر است. به جای شارژ مبلغ برای یک بار، اگر بتوانید هزینه های ماهانه دوره ای داشته باشید چطور است؟

این کار را می‌توان با کمی استراتژی انجام داد. مشتریان شما ماهانه به چه نوع خدماتی نیاز دارند؟ کدام یک از خدمات را می‌توانید به آن‌ها ارائه دهید؟

بگذارید بگوییم شما یک فریلنسر توسعه دهنده وب هستید. هنر شما وب سایت ها هستند. خدمات وب سایت مختلفی وجود دارد که مردم همیشه به آن نیاز دارند، از جمله نگهداری، امنیت، سئو، تبلیغات، تولید محتوا.

بعد از اینکه لیستی از خدمات ماهانه که می‌توانید ارائه دهید را آماده کردید، حداقل سه بسته ماهانه ایجاد کنید.

به این ترتیب می‌توانید به جای دریافت یک بار هزینه از مشتری، یک هزینه تکراری ماهانه هم دریافت کنید.

در‌آمد انفعالی نوع دیگری از در آمد است که باید روی آن تمرکز کنید. این هر درآمدی است که کسب می‌کنید بدون اینکه مستقیما وقت خود را برای آن بگذارید.

شاید بتوانید به توسعه دهندگان وب سورس های آماده بفروشید. اگر عاشق نوشتن هستید، می‌توانید بلاگ خود را راه اندازی کنید و در نهایت از بازاریابی و تبلیغات در آمد کسب کنید.

اگر در کار خود مهارت دارید، چرا یک دوره ایجاد نمی‌کنید و آن را در سایت های آموزشی آنلاین نمی‌فروشید؟

داشتن منابع درآمدی کوچک منفعالانه تا حد زیادی تأمین درآمد کار فریلنسری شما را تکمیل می‌کند.

جمع بندی

هدف ما از این مقاله نگران کردن شما در رابطه با شغل فریلنسری نبود. هدف ما این است که با سختی ها و موانع راه آشنا شوید تا بتوانید با توجه به شخصیت و موقعیت خود مسیر درست را انتخاب کرده و در آن موفق شوید.

فریلنسری شاید دشوار باشد و با مشکلاتی همراه باشد، اما قطعا مزایایی هم دارد و اگر خود را به دانش و نگرش مناسب مجهز کنید، موفقیت غیر ممکن نیست. اگر از قبل برنامه ریزی کنید و به اندازه کافی تلاش کنید، راهی برای غلبه بر موانع وجود دارد.

دوست فریلنسر من، تو می توانی این کار را انجام دهی، اگر عاشق کارت باشی و آگاهانه قدم برداری.

خروج از نسخه موبایل