برنامه نویسی

چگونه توسعه‌ دهنده وب شویم؟

چگونه توسعه‌دهنده وب شویم؟

آیا به یادگیری توسعه وب علاقه دارید ولی نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ در این صورت مهم است که بدانید روش‌های مختلفی برای کسب مهارت‌های مورد نیاز برای به دست آوردن شغل پاره‌وقت و تمام وقت در این زمینه وجود دارد. توسعه‌دهندگان وب به چندین مسیر شغلی دسترسی دارند و از فرصت‌های شغلی فراوانی برخوردار هستند.

یکی از اولین تصمیماتی که می‌گیرید این است که چگونه مهارت‌های اساسی را یاد بگیرید. در اینجا یک بررسی اجمالی از سوالات مربوط به شروع یادگیری توسعه وب و وارد شدن به دنیای برنامه‌نویسی وجود دارد.

گرفتن مدرک در زمینه علوم کامپیوتر

ساده‌ترین راه برای ورود به حوزه توسعه وب، گرفتن مدرک دانشگاهی در زمنیه کامپیوتر است. شاید این روش به شما کمک کند دانش مورد نیاز برای موفقیت در این زمینه را به دست آورید، اما یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت است، و بسته به دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کنید ممکن است در نهایت یک توسعه‌دهنده تئوری شوید.

تحصیل در دانشگاه هزینه‌های مختلفی مانند شهریه، هزینه‌های آزمایشگاه، هزینه کتاب های درسی و سایر موارد را در بر خواهد داشت. البته شما می‌توانید از وام‌های دانشجویی نیز استفاده کنید.

مطالعه خودخوان

بسیاری از توسعه‌دهندگان موفق از روش‌های خودخوان استفاده می‌کنند. زیبایی این روش این است که می‌توانید دوره‌ها را از هر جایی، به صورت آنلاین، یا از طریق کتاب‌های مختلف خریداری کنید. محدودیت زمانی وجود ندارد، هزینه‌ها کمتر است و می‌توانید با سرعت خود آموزش ببینید.

شرکت در کلاس‌های آنلاین

شما می‌توانید رویکردهای سازمان‌یافته‌تری را از یک سری آموزش‌های آنلاین انتخاب کنید که هدف آن‌ها آموزش مهارت‌های توسعه وب است. دانشجویان مقدمه‌ای از اصول برنامه‌نویسی را فرا می‌گیرند و سپس زبان‌های خاصی را یاد می‌گیرند، که با آن‌ها اجزای اصلی توسعه وب front-end و back-end را انجام می‌‌دهند.

استخدام یک استاد راهنما

یکی از روش‌های جدید برای کسب مهارت‌های جامع توسعه وب، استخدام یک مربی است. سایت‌های آنلاین شغل‌های فریلنسری یا آموزشی را بررسی کنید و دسته کلاس‌های خصوصی را جستجو کنید. مراقب باشید که شخصی را انتخاب کنید که می‌تواند به خوبی با مبتدیان کار کند زیرا برخی اساتید فقط آموزش مهارت‌های سطح بالا را ارائه می‌دهند. با این حال افرادی هستند که با تدریس خصوصی به مبتدیان آن‌ها را پله پله بالا آورده و به سطح خوبی می‌رسانند.

بعد از یافتن یک استاد خوب و معتبر، با توجه به آنچه که می‌خواهید یاد بگیرید می‌توانید میزان فشردگی کلاس‌های خود را تعیین کنید. اگر می‌خواهید فقط یک یا دو زبان را بیاموزید، از جلسات آموزشی فشرده خودداری کنید. اگر می‌خواهید مهارت‌های زیادی را در یک دوره کوتاه یاد بگیرید، در این صورت می‌توانید جلسات طولانی و یک به یک با مربی خود داشته باشید. اما حواس‌تان باشد که در یک مدت کوتاه خودتان را غرق در آموزش‌های مختلف نکنید و در دام گستردگی دنیای فناوری نیفتید.

مزیت داشتن استاد راهنما این است که او در این مسیر کنار شما است و می‌تواند قدم به قدم شما را راهنمایی کرده و از سردرگمی و از این شاخه به آن شاخه پریدن نجات دهد. اگر جزء افرادی هستید که نمی‌توانید به تنهایی علاقه خود را پیدا کرده یا نیاز به کسی دارید که محرک شما باشد این روش گزینه خوبی است.

کارآموزی در سازمان‌های غیر انتفاعی

یکی از بهترین تکنیک‌های ساخت رزومه داوطلب شدن برای کارآموزی در شرکت‌های غیر انتفاعی است. برای متخصصان توسعه وب این یک روش عالی برای شروع است، آموزش رایگان، و انجام برخی کارها برای جامعه توسعه‌دهندگان. از کجا شروع کنیم؟ سازمان‌های بی‌خانمان، حمایت از افراد کم‌توان، آژانس‌های خدمات اجتماعی، بسیاری از آن‌ها به اعضای داوطلب تخصصی نیاز دارند.

برای انجام این کار دو روش وجود دارد. اگر شما در این زمینه کاملا تازه‌کار هستید و تقریبا هیچ چیز نمی‌دانید، برای برقراری تماس خجالت نکشید. بسیاری از این بخش‌ها فقط توسعه‌دهندگانی را می‌خواهند که آموزش دهند و مایل باشند 10 تا 20 ساعت در ماه کار کنند. اگر با سازمانی در این زمینه ارتباط برقرار کنید، توسعه‌دهندگان آن سازمان به شما آموزش خواهند داد. انتظار نداشته باشید ه چندین زبان یا طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها را یاد بگیرید. اغلب این سازمان‌ها با مجموعه محدودی از فریم‌ورک‌ها و زبان‌ها کار می‌کنند. اما این یک روش عالی برای شروع کار، افزودن مهارت‌هایی به رزومه خود، و ایجاد یک شبکه حرفه‌ای است.

دومین مورد اینکه اگر از قبل مهارت‌های اصلی مبتدی را دارید، حتما به دیگران بگویید که دقیقا می‌توانید چه کاری انجام دهید و چه کاری نمی‌توانید انجام دهید. به این ترتیب آن‌ها قادر خواهند بود شما را درموقعیتی قرار دهند که بتوانید از آنچه در حال حاضر می‌دانید استفاده کنید و به شما آموزش دهند تا کارهای توسعه پیشرفته‌تری را انجام دهید. این سازمان‌ها یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای تربیت متخصصان آینده و پرتلاش است. در این مسیر شما تجربه کسب می‌کنید، آموزش رایگان می‌بینید، با سایر افراد حرفه‌ای ملاقات می‌کنید، و قدرت رزومه خود را افزایش می‌دهید. این یک داد و ستد وین وین و ارزشمند است.

جمع‌بندی

برای ورود به دنیای توسعه‌دهندگان راه‌هایی زیادی وجود دارد که در بالا به آن‌‌ها اشاره کردیم. اگر می‌خواهید توسعه‌دهنده وب شوید و به این حوزه علاقه دارید، می‌توانید با توجه به روحیات خود یکی از این راه‌ها را انتخاب کرده و شاخه‌ای که به آن علاقه دارید را پیدا کنید و در این مسیر هیجان‌انگیز قدم بگذارید و از آن لذت ببرید. موفق باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا