برنامه نویسی

بهترین Google Keyword Planner ها برای جستجوی کلمات کلیدی

بهترین Google Keyword Planner ها برای جستجوی کلمات کلیدی

آیا به دنبال جایگزین مناسبی برای Google Keyword Planner هستید؟ در این مقاله چند ابزار آورده شده است که می‌توانید برای کشف ایده‌های کلمات کلیدی و پیش‌بینی حجم جستجو استفاده کنید.

از زمان‌های گذشته تا امروز پر کردن کلمات کلیدی و حضور آن‌ها در دنیای جستجو وجود داشته است.

گوگل به هیچ کس بدون حساب فعال Google Ads اجازه دسترسی به Keyword Planner خود را نمی‌دهد، اما مکان‌های زیادی برای دریافت اطلاعات کلمات کلیدی وجود دارد که در اینجا به آن‌ها می‌پردازیم.

1. Ahrefs

در کنار گزارش بک‌لینک Ahrefs و داشبورد ترافیک ارگانیک، آن‌ها یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی بسیار قدرتمند دارند.

ابزار نقدی Ahrefs ایده‌های کلمات کلیدی و همچنین حجم جستجو را برای همه مطابقت‌ها ارائه می‌دهد.

همچنین دارای یک معیار امتیازدهی دشواری کلمات کلیدی است که در یک تست سر به سر، کمی دقیق‌تر از سایر ابزارهایی بوده که ویژگی‌های مشابه‌ای را ارائه می‌دهند.

2. SEMrush

SEMrush دارای یک ابزار کلمه کلیدی است که توسط مجموعه داده عظیمی از داده‌های جستجو از 26 کشور مختلف هدایت می‌شود.

نتایج آن ایده‌های کلمات کلیدی، میزان جستجوی تخمین‌زده ‌شده، CPC تخمین‌زده شده، امتیاز دشواری کلمات، و دامین‌های رتبه‌بندی فعلی را برمی‌گرداند.

3. Moz

Moz کاوشگر اختصاصی کلمات کلیدی خود را به عنوان مکمل مجموعه تحقیقاتی سئوی خود راه‌اندازی کرده است.

گزینه‌های فیلترینگ به شما این امکان را می‌دهد اصطلاح جستجوی خاص خود را برای دریافت ایده‌های بیشتر محدود کنید، یا حتی فقط عبارات سوالی را انتخاب کنید که حاوی کلمات کلیدی شما است.

نتایج کلمات کلیدی شامل ایده‌های مربوط به پرس و جو در کنار میزان جستجوی تخمین‌زده شده و امتیاز دشواری کلمات است.

Moz همچنین دامنه‌هایی را نشان می‌دهد که در حال حاضر برای کلمه کلیدی رتبه‌بندی شده‌اند و اخیرا به آن کلمه کلیدی اشاره کرده‌اند.

4. WordStream

WordStream یک ابزار نقدی است که به بازاریابان جستجو کمک می‌کند کمپین‌های پرداخت به ازای هر کلیک را مدیریت کنند، همچنین دارای یک ابزار رایگان کلمه کلیدی است که تعداد محدودی جستجو را امکان‌پذیر می‌‌سازد.

نتایج رایگان فقط شامل کلمات کلیدی مرتبط هستند، اما مشترکان نقدی WordStream می‌توانند حجم جستجو را نیز مشاهده کنند.

5. Bing

حتی برای کمپین‌هایی که فقط بر روی گوگل متمرکز هستند، ابزار کلمه کلیدی Bing همچنان می‌تواند اطلاعات مفیدی درباره کلمات کلیدی مرتبط ارائه دهد.

از آنجا که Bing خودش یک نوع موتور جستجو است، نسبت به سایر ابزارهای کلمات کلیدی، داده‌ها را بسیار نزدیک‌تر به منبع دریافت می‌کند.

استفاده از این ابزار رایگان است و شما فقط باید یک وب‌سایت تأیید شده در Bing’s Webmaster Tools داشته باشید.

6. Google Trends

Google Trends به دلایل بسیاری جالب است، اما در درجه اول ابزاری است که داده‌های جستجو محبوب از گوگل را جمع‌آوری می‌کند، که این امر باعث می‌شود این یک ابزار عالی باشد.

7. Scrapebox

Scrapebox که بیشتر به عنوان ابزار سئو کلاه سیاه شناخته می‌شود، استفاده‌های بسیاری در کلاه سفید نیز دارد، از جمله مدیریت جستجوی کلمات کلیدی.

با استفاده از Scrapebox، تعداد کمی از کلمات کلیدی می‌توانند به راحتی به صدها و حتی هزاران امکان تبدیل شوند.

یک محدودیت این است که Scrapebox نرم‌افزاری است که باید در محیط دسکتاپ ویندوز اجرا شود. نکته مثبت این است که به جای خرید اشتراک ماهانه یا سالانه یک بار آن را می‌خرید.

8. AlsoAsked

این ابزار عالی و رایگان از Credo داده‌ها را از سوالاتی که مردم از گوگل می‌پرسند جمع‌آوری می‌کند تا آنچه را که مردم به صورت آنلاین می‌پرسند را پیدا کند.

این ابزار می‌تواند برای پیدا کردن آنچه که گوگل به آن علاقه دارد و همچنین برای برنامه‌ریزی کلمات کلیدی بسیار سودمند باشد.

9. Keyword Surfer

Keyword Surfer حجم جستجوی کلمات کلیدی مختلف را به شما نشان می‌دهد، که در صورت جفت شدن با ابزارهایی مثل AnswerThePublic می‌تواند قدرتمند باشد.

این ابزار نیز رایگان است.

10. Infinite Suggest

Infinite Suggest یک ابزار رایگان است که لیست‌های بی‌پایان کلمات کلیدی گوگل را ارائه می‌دهد.

می‌توانید این کلمات کلیدی را در SEMrush بررسی کنید تا بینش بیشتری در مورد آن‌ها به دست آورید.

جمع‌بندی

در این مقاله ما سعی کردیم 10 مورد از بهترین ابزارهای برنامه‌ریزی برای کلمات کلیدی را به شما معرفی کنیم، که برخی از این ابزارها رایگان بوده و برخی نیازمند پرداخت هزینه می‌باشند. شما با توجه به حیطه کاری خود می‌توانید از هر کدام از آن‌ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا