برنامه نویسی

برای برنامه نویس شدن لزوما به این موارد نیازی ندارید

برای برنامه نویس شدن لزوما به این موارد نیازی ندارید

در این مقاله مواردی را بیان می‌کنیم که به درستی یا نادرستی با تصویر محبوب ما از آنچه برای برنامه‌نویسی لازم است، مرتبط هستند. آن‌ها انواع مختلفی هستند که داشتن آن‌ها خوب است و می‌توانند مفید باشند.

توسعه‌دهندگان مشتاق می‌توانند برای دستیابی به برخی از این مهارت‌ها وقت بگذارند. اما هیچ یک از آن‌ها برای شروع، یادگیری، استخدام یا داشتن یک شغل خوب در برنامه نویسی کامپیوتر ضروری نیستند.

نابغه بودن، ریاضیدان بودن

این یکی از مهم‌ترین افسانه‌ها است که باید برطرف شود. افسانه داشتن یک ذهن نابغه. مغز شما برای اینکه به یک برنامه‌نویس تبدیل شوید نیاز به هیچ چیز خاص و ویژه‌ای ندارد.

برنامه‌ نویسی مهارتی مثل نواختن گیتار یا دو ماراتن است. با انجام این کارها در آن بهتر می‌شوید؛ با تلاش و صرف زمان برای آن. با یادگیری از دیگران. این مهارتی است که شما هر چه بیشتر انجامش دهید و بیشتر تلاش کنید، تقویت می‌شوید و رشد می‌کنید.

اگر برنامه نویسی را می‌بینید که توانایی انجام کارهای شگفت‌انگیز با کامپیوتر را دارد، این کار او نتیجه صرف وقت و انرژی برای کارش است. آن‌ها دارای استعدادهای ذاتی که با آن متولد شده‌اند یا برخی الهامات الهی نیستند.

بیاید در مورد ریاضی هم صحبت کنیم. حتی اگر ریاضیات هسته اصلی برنامه نویسی باشد، شما در کارهای روزمره نیازی به آن ندارید. اکثر زبان‌های برنامه نویسی که امروزه برای بیشتر مشاغل استفاده می‌شود، زبان‌های سطح بالا هستند. این‌ها نسبت به اعداد به زبان‌های انسانی نزدیکترند و بنابراین شما در ریاضیات نیاز به دانش خاصی ندارید.

برنامه نویسی بیشتر شبیه نوشتن است تا حساب کردن. اگر در ریاضیات مهارت دارید، به شما کمک می‌کند تا بعضی از مشکلات را سریع‌تر حل کنید. اما اگر در مدرسه عاشق ریاضی نبودید مشکلی پیش نخواهد آمد.

تسلط کامل بر کامپیوتر

برنامه نویسی از شما می‌خواهد تا برنامه هایی را بنویسید که بر روی کامپیوتر اجرا می‌شوند. شما این کار را با استفاده از کامپیوتر انجام می‌دهید.

اما لزومی ندارد که یک کامپیوتر را از ابتدا با دست بسازید تا برنامه نویس شوید. شما نیازی به درک عملکردهای داخلی رایانه ندارید، یا همان شخصی که همه دوستانتان با مشکلات رایانه‌ای خود به سراغش می‌روند.

اگر برای انجام کار خود از اتومبیل استفاده کنید یک چیز است، اما اینکه واقعا مکانیک اتومبیل باشید یک چیز دیگر است. مطمئنا هر چه اطلاعات بیشتری در مورد ابزار کار خود داشته باشید، در مقابله و حل مشکلات مستقل‌تر خواهید بود. اما شما می‌توانید یک برنامه نویس مفید باشید بدون اینکه ابتدا یاد بگیرید چطور دستگاه ویروسی شده خاله خود را تعمیر کنید!

داشتن مدرک دانشگاهی ، مدرک CSS، یا هر نوع مدرکی

مدرک دانشگاهی داشتن چیز خوبی است. دانشگاه روش‌های تحقیق و متدولوژی را به شما یاد می‌دهد. سبک یادگیری را به شما یاد می‌دهد.

اگر خوش شانس باشید و بتوانید به دانشگاه بروید و فارغ التحصیل شوید، به طور کلی چیز خوبی است. شما در یک دانشگاه خوب عمق و گستردگی دانش را به دست می‌آورید.

با این حال، هیچ یک از موارد فوق در واقع برای برنامه‌نویسی لازم نیستند. این رشته مملو از برنامه‌نویسان با استعداد است که فاقد مدرک CSS، مدرک دانشگاهی یا هر نوع مدرک دیگری هستند. بدون هیچ مدرکی هم می‌توان یک برنامه نویس خوب شد.

امروزه مسیرهای مختلف زیادی برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وجود دارد. مسیر دانشگاهی فقط یکی از آن‌هاست. کلاس‌های آموزشی وجود دارد که دانش ضروری را طی چند ماه فشرده به شما یاد می‌دهند. منابع آنلاین بسیاری برای کسانی که می‌خواهند این مسیر را خود آموز طی کنند. این یک گزینه عالی برای افرادی است که می‌خواهند در حالی که شغل فعلی خود را نگه می‌دارند برای تغییر شغل آماده ‌شوند. و بسیاری گزینه‌های رایگان و ارزان وجود دارد که حتی موانع اقتصادی را نیز برطرف می‌کنند.

داشتن یک کامپیوتر پیشرفته یا نرم‌افزار گران قیمت

این امر ممکن است کمی احمقانه باشد. اما برای بسیاری از افراد که در شرایط دشوار اقتصادی زندگی می‌کنند به معنای تفاوت بین برداشتن اولین قدم یا برنداشتن آن است.

شاید برخی تصور کنند که به پیشرفته‌ترین کامپیوتر با بالاترین قدرت پردازش احتیاج دارند زیرا آن‌ها کسانی هستند که نرم‌افزارها و برنامه‌هایی را می‌نویسند که کامپیوترها اجرا می‌کنند. آن‌ها فکر می‌کنند که برای توسعه نرم‌افزار به نرم‌افزاها و دستگاه‌های تخصصی و گران قیمت نیاز است.

در صورتی که شاید وقتی تازه شروع به کار می‌کنید، متوجه شوید برای ساخت اولین وب سایت خود فقط نیاز به Notepad داخلی ویندوز دارید. Notepad!! متواضع‌ترین و خسته‌کننده‌ترین نرم‌افزار موجود در هر رایانه. ویرایشگر متنی که تا حد ممکن سبک و راحت است.

بله هنگام کار حرفه‌ای شما نیاز به یک دستگاه خوب دارید. اما برای شروع کار و به عنوان یک دانشجوی مبتدی، می‌توانید با اتصال به اینترنت و یک کامپیوتر معمولی که می‌تواند ویرایشگر متن را اجرا کند، بسیار پیشرفت کنید.

علاوه بر این نسخه‌های رایگان هر ابزاری که باید در طول مسیر از آن استفاده کنید نیز وجود دارد.

تسلط به زبان انگلیسی

مانند اکثر موارد بالا، تسلط به زبان انگلیسی هم به شما کمک می‌کند. زبان‌های برنامه‌نویسی در کشورهای انگلیسی زبان شکوفا و اختراع شده‌اند. بنابراین خوب یا بد انگلیسی بر این زبان مسلط است.

کلمات مورد استفاده در زبان های برنامه نویسی انگلیسی هستند. و اکثر اسناد، آموزش‌ها، مقالات و منابع در این زمینه انگلیسی هستند. بنابراین اگر سطح درک مناسبی از این زبان داشته باشید بسیار کمک کننده است.

اما این مساله نباید مانعی باشد که شما را از برنامه نویسی باز دارد. شما می‌توانید با سطح متوسط انگلیسی هم برنامه نویسی را یاد بگیرید و در آن مهارت کسب کنید. بسیاری از افراد تنها با توانایی خواندن و درک انگلیسی به مراحل خوبی رسیده‌اند.

کلیشه‌ها

در رابطه با حرفه برنامه نویسی یکسری کلیشه ‌ها هم در تصور عموم وجود دارد. نمی‌گوییم که این کلیشه‌ها درست نیستند یا از هر لحاظ منفی هستند. شاید برخی از برنامه‌نویسان این ویژگی‌ها را داشته باشند اما شما برای برنامه نویس شدن لزوما به آن‌ها نیازی ندارید.

برخی از این کلیشه ها عبارتند از: شما باید گیمر باشید. برنامه نویسان افراد درون گرایی هستند.

تنوع و تفاوت‌ها

یکسری موارد هم وجود دارند که کلیشه‌ای نیستند، بلکه آماری هستند، مانند: جوان بودن، مرد بودن.

برنامه نویس شدن هیچ ربطی به سن و جنسیت شما ندارد. شما در هر سنی که باشید، چه پسر باشید چه دختر می‌توانید یک برنامه نویس نمونه شوید.

جمع‌بندی

امیدواریم این مقاله به شما در شکستن افسانه‌ها در مورد برنامه نویسان و رفع موانع ورود به این حوزه کمک کند. امیدواریم اگر شیفته برنامه نویسی هستید، به این افسانه‌ها توجهی نکرده و در این مسیر بزرگ برنامه‌نویسی قدم بگذارید. و اگر احساس می‌کنید از آن هیجان‌زده می‌شوید و علاقه‌مند به ادامه کار هستید، فقط تلاش و پشتکار خود را زیاد کرده و حتما برنامه‌نویسی را امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا