پردازندهموبایل

سامسونگ قول داده پردازنده های اگزینوس را براساس معماری جدید ARM بسازد

سامسونگ پردازنده های اگزینوس را براساس معماری خرد ARM تولید می کند. جدیدترین چیپست های اگزینوس مانند اگزینوس 1080 و اگزینوس 2100 از طراحی ARMv8.2-A استفاده می کنند. روز گذشته ، ARM از معماری کاملاً جدید ARMv9 خود رونمایی کرد و سامسونگ اعلام کرد که تراشه های اگزینوس را بر اساس طراحی جدید ARM در آینده منتشر خواهد کرد.

معماری کاملاً جدید ARM تقریباً یک دهه پس از راه اندازی ARMv8 در اکتبر 2011 است. ARMv8 با مجموعه دستورالعمل های AArch64 از پردازنده های 64 بیتی پشتیبانی می کند. با طراحی ARMv9 ، شرکت طراحی نیمه هادی انگلیس قصد دارد عملکرد بهتری را همراه با امنیت بهتر ارائه دهد. این شرکت می گوید که طراحی جدید آن از پردازش پیشرفته برداری ، عملکرد بسیار بهتر یادگیری ماشین ، امنیت بهتر ، پردازش سیگنال دیجیتال و سازگاری کامل با ARMv8 برخوردار است.

ARM v9 Architecture Features

با استفاده از ARMv9 ، حجم کار یادگیری ماشین کوچکتر می تواند به جای تکیه بر شتاب دهنده های اختصاصی ، مستقیماً روی پردازنده پردازش شود. همچنین این معماری محرمانه (CCA) را برای یک سیستم امنیتی پویاتر معرفی می کند. CCA «قلمروهایی» را ایجاد می کند که محیط های ایمن و محصور شده ای هستند که برای سیستم عامل مات نیستند.

ARM ادعا می کند که طراحی جدید آن با 30٪ بهبود نسبت به ARMv8 ، IPC (دستورالعمل در هر سیکل) را به ارمغان می آورد ، اما AnandTech انتظار دارد که حدود 14٪ بهتر از پردازنده های نسل فعلی مانند Cortex-A78 و Cortex-X1 باشد (که در اگزینوس 2100) ARM همچنین نشان داد که پردازنده های گرافیکی Mali نسل بعدی آن ردیابی اشعه در زمان واقعی و سایه اندازی نرخ متغیر را برای بهبود عملکرد گرافیکی به ارمغان می آورد.

ما می توانیم انتظار داشته باشیم که پردازنده های مبتنی بر ARMv9 از شرکت اپل ، سامسونگ ، کوالکام و مدیاتک در سال 2022 وارد بازار شوند. بنابراین ، این احتمال وجود دارد که Galaxy S22 از پردازنده پیشرفته اگزینوس با هسته های پردازنده مبتنی بر ARMv9 و AMD Radeon استفاده کند. GPU موبایل سامسونگ با اگزینوس 2100 یک جهش عظیم را انجام داد ، مشکلات باتری و عملکرد باتری را حل کرد و پردازنده نسل بعدی اگزینوس حتی می تواند بهتر باشد.

ARM v9 Confidential Compute Architecture

مین گو کیم ، معاون اجرایی توسعه SoC در سامسونگ الکترونیک ، گفت : “نسل بعدی Armv9 معماری بهبود قابل توجهی در امنیت و یادگیری ماشین ایجاد می کند ، دو زمینه ای که در دستگاه های ارتباطی موبایل آینده بیشتر مورد تأکید قرار می گیرند. در حالی که با Arm همکاری می کنیم ، انتظار داریم معماری جدید طیف گسترده ای از نوآوری ها را برای نسل بعدی پردازنده های تلفن همراه اگزینوس سامسونگ مشاهده کنیم. “

 

 

منبع
AnandTechsammobile

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا